Gå til innhold

effektiv trening for vond rygg ??


yes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer an på om ryggen din er skadet; prolaps, lumbago etc.

Hvis den bare er stiv og støl, kan du varme opp skikkelig med jogging eller sykling uten at du tar deg helt ut. Deretter kan du prøve noen serier med markløft (utført riktig) med liten belastning. Grunnen til at så mange sliter med ryggen i dagens samfunn er fordi de brukern for lite, og ikke overbelastning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhils

Jeg vet ikke om du er mann eller dame, men du kan jo ta en titt på denne: http://www.femme.no

Der finner du en artikkel om styrketrening for ryggen. De har brukt vekter i øvelsene, men alle kan gjøres uten vekter også!

Du bør selvsagt ikke trene hvis det er smertefullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på om ryggen din er skadet; prolaps, lumbago etc.

Hvis den bare er stiv og støl, kan du varme opp skikkelig med jogging eller sykling uten at du tar deg helt ut. Deretter kan du prøve noen serier med markløft (utført riktig) med liten belastning. Grunnen til at så mange sliter med ryggen i dagens samfunn er fordi de brukern for lite, og ikke overbelastning!

Hei Kasus :-)

Takker hjertligsst for svar

Smertene som jeg har i ryggen har forverret seg etter en overbelastning på jobb (helsesektoren). Jeg skal til fysioterapaut i ettermiddag, skal høre litt med han også.

For tiden er jeg sykemeldt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du er mann eller dame, men du kan jo ta en titt på denne: http://www.femme.no

Der finner du en artikkel om styrketrening for ryggen. De har brukt vekter i øvelsene, men alle kan gjøres uten vekter også!

Du bør selvsagt ikke trene hvis det er smertefullt!

Hei Ragnhils :-)

Takker deg for svar :-)

Joda jeg er en kvinne så

dette var en nyttig side, jeg fant et opplegg for trening av rygg...Tusen takk :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har vond rygg så kanskje slike øvelser hvor du ligger på magen og hever overkroppen med hendene opp være det beste til å begynne med. Deretter vekttrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har sterke smerter bør du ikke trene for hardt, men heller prøve å ta det med ro nå til å begynne med.

Jeg hadde to skiveprolaps for noen år siden. Når jeg kom meg på bena igjen begynte jeg med å gå turer, helst på kupert underlag. Gjerne turstier.

Når jeg var blitt litt bedre begynte jeg med lett svømmetrening. Det hjalp. Anbefales!

Nå for tiden driver jeg mest med yoga. Det finnes massevis av yogaøvelser som styrker ryggen.

Du bør nok prøve å få trent opp mage- og ryggmusklene dine på sikt. Sterke magemuskler hjelper også til å støtte opp ryggen!

Jeg for min del er så godt som bra til tross for den "håpløse" ryggen min. Mye takket være regelmessig trening, tror jeg.

Jeg kjenner murring i ryggen ganske snart hvis jeg slurver med treninga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har vond rygg så kanskje slike øvelser hvor du ligger på magen og hever overkroppen med hendene opp være det beste til å begynne med. Deretter vekttrening.

Takker for svar, og kan med glede meddele at jeg allerede har startet med denne typen trening...idag trente jeg styrketrening i 1/2 time ...det er slitsomt, men verdt dtrevet og smetene.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har sterke smerter bør du ikke trene for hardt, men heller prøve å ta det med ro nå til å begynne med.

Jeg hadde to skiveprolaps for noen år siden. Når jeg kom meg på bena igjen begynte jeg med å gå turer, helst på kupert underlag. Gjerne turstier.

Når jeg var blitt litt bedre begynte jeg med lett svømmetrening. Det hjalp. Anbefales!

Nå for tiden driver jeg mest med yoga. Det finnes massevis av yogaøvelser som styrker ryggen.

Du bør nok prøve å få trent opp mage- og ryggmusklene dine på sikt. Sterke magemuskler hjelper også til å støtte opp ryggen!

Jeg for min del er så godt som bra til tross for den "håpløse" ryggen min. Mye takket være regelmessig trening, tror jeg.

Jeg kjenner murring i ryggen ganske snart hvis jeg slurver med treninga!

Takker for svar...joda jeg er i full gang med opptrening av rygg- pg magemuskelatur etter oppfordring ifra folk på forumet her! Har fått mange gode råd på nettet...godt og se at folk bryr seg om folk som dem ikke kjenner :-)

TUSEN TAKK :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

gårturer er ryggmedisin. Begynn på flatmark og legg etterhevrt turene ut i terreng. Når formen kommer seg kan du kanskje legge inn en fjelltur i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

gårturer er ryggmedisin. Begynn på flatmark og legg etterhevrt turene ut i terreng. Når formen kommer seg kan du kanskje legge inn en fjelltur i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...