Gå til innhold

Nedtrapping av cipramil


motta

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i de siste 5 år gått på 40 mg.cipramil daglig for panikkangst.

Nå i de to siste årene har jeg blitt betydelig bedre og er nesten kvitt all angst. Jeg har hele tiden hatt en del bivirkninger med cipramil, men i samråd med lege har vi blitt enige om at det har vært til å leve med. Legen min har ikke vært særlig positiv når jeg har nevnt at jeg vil gjerne trappe ned på medisin med det mål å slutte helt en dag. Han mener jeg burde gå på den redten av livet. Jeg er 26 år og nyutdannet lærer og har lyst til å mestre livet uten medisin.

Husker at jeg var veldig skeptisk til å begynne med medisinen fordi jeg var redd for at jeg ble avhengig av den. Nå har jeg trappet ned til 1 og 1/2 tabl. daglig og merker ikke noe særlig forandring, men legen min sa at den mest kritiske fasen var når jeg trapper ned til 1 tabl og ev. slutter helt.Legen min sa at jeg måtte være forberedt på å ikke klare å slutte med cipramil.

Mitt spørsmål er: Hvordan kan dette arte seg når jeg nå trapper ned på cipramilen, blir vi avhengige av denne antdepressive medisinen. Det er jo "bare" angst og nå kjenner jeg angsten og vet at det ikke er farlig, man dør ikke av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykke til!

Tror ikke Cipramil er det verste å slutte med. Ta det sakte bare.

Seroxat, og særlig Efexor, har gitt mange pasienter problemer i ettertid. De begynner igjen, orker ikke seponeringsproblemene som kan bestå av sterk indre uro, psykisk ubalanse, aggresjon bl.a.

På Cipramil hadde jeg ikke slike problemer ved slutt. På

Efexor har det vært et lite helvete. Har gradvis blitt bedre måned for måned. Hadde jeg ikke lest om andre erfaringer, ville jeg istedet trodd jeg var i ferd med å bli spik pinne gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenk deg godt om