Gå til innhold

utdanning innen alternativ behandling


Gjest Lotteli

Anbefalte innlegg

Gjest Lotteli

Hallo!!

Eg er ei jente på 23 som interressert i alternativ medisin. Kunne godt tenkje meg å utdanne meg til aromaterapeut og/eller innan soneterapi.

Problemet er at eg kan kun finne skular som tilbyr studiar og kurs innan desse felta i Oslo-området.

Sidan eg er busett på vestlandet og har sambuar/barn er det uaktuelt å flytte til Oslo! Veit nokon om det fins utdanningsmoglegheiter innan aromaterapi/soneterapi på vestlandet eller andre plassar i Noreg enn Oslo??

Takksam for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valeria

Spar skolepengene og få deg en skikkelig utdanning! Å utdanne seg til kvakksalver for deretter å få en jobb der man lurer syke mennesker for penger burde ikke vært lovlig. Bruk fornuften og begynn på medisinstudiet eller sykepleie i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar skolepengene og få deg en skikkelig utdanning! Å utdanne seg til kvakksalver for deretter å få en jobb der man lurer syke mennesker for penger burde ikke vært lovlig. Bruk fornuften og begynn på medisinstudiet eller sykepleie i stedet.

Hei

Så du kaller oss for kvakksalver, vi som driver innen alternativ medesin.

Da har du ikke prøvd dette.

Det er mange som er alvorlige syke som skolemedesinen har gitt opp.

Så får de hjelp innen alternativ medesin og blir friske.

Kan du forklare dette da??

Så dette er bare tull mener du.

Jeg er enig om at det finnes enkelte som er useriøse som driver med alternativ medesin.

Men dette er untake.

Jeg synest ikke du skulle utale deg på noe som du ikke har peiling på

Hilsem en soneterapaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det finnes skoler andre plasser også.

Jeg bor i Rogaland og har gått på sonetrapiskolen her.

Der er også aromaterapi og mye annet.

Slå opp i telefonkatalogen og se.

Hilsen sole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valeria

Hei

Så du kaller oss for kvakksalver, vi som driver innen alternativ medesin.

Da har du ikke prøvd dette.

Det er mange som er alvorlige syke som skolemedesinen har gitt opp.

Så får de hjelp innen alternativ medesin og blir friske.

Kan du forklare dette da??

Så dette er bare tull mener du.

Jeg er enig om at det finnes enkelte som er useriøse som driver med alternativ medesin.

Men dette er untake.

Jeg synest ikke du skulle utale deg på noe som du ikke har peiling på

Hilsem en soneterapaut.

Så du mener jeg ikke har peiling? Er selv underveis i medisinstudiet, og har lest MYE om alternativ medisin. Stort sett fordi jeg synes det er utrolig morsomt, og også fordi jeg da kan veilede folk senere. Synes det er horribelt at man kan ha et slikt forum på en ellers seriøs side, medisinske råd skal være basert på fakta og ikke overtro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du mener jeg ikke har peiling? Er selv underveis i medisinstudiet, og har lest MYE om alternativ medisin. Stort sett fordi jeg synes det er utrolig morsomt, og også fordi jeg da kan veilede folk senere. Synes det er horribelt at man kan ha et slikt forum på en ellers seriøs side, medisinske råd skal være basert på fakta og ikke overtro.

Alternativ behandling skal ikke være et alternativ til tradisjonell medisin (selv om noen selvfølgelig mener det også), men et supplement til denne. Hvis du som tradisjonell medisiner avviser _alt_ som har med alternativ behandling å gjøre, synes jeg du er like naiv som en alternativbehandler som bruker sitt fag istedet for medisin. I tillegg er kvakksalverloven så streng at det er rimelig begrenset hva man kan gjøre som alternativ behandler.

Etter ymse runder hos både leger og alternative behandlere er sistnevnte langt fra de værste jeg har vært hos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener jeg ikke har peiling? Er selv underveis i medisinstudiet, og har lest MYE om alternativ medisin. Stort sett fordi jeg synes det er utrolig morsomt, og også fordi jeg da kan veilede folk senere. Synes det er horribelt at man kan ha et slikt forum på en ellers seriøs side, medisinske råd skal være basert på fakta og ikke overtro.

Hei

Har du prøvd noen gang alternativ medesin.?

Har du vært syk noen gang og ikke fått hjelp av skolemedesinen.

Hva skal en gjøre da? Hvist ikke skole medesinen kan hjelpe?

En prøver altenativ medesin.

Det er jo ikke alltid det virker og det er ikke alle sykdomer en kan hjelpe.

Men stor sett får en hjelp innen naturmedesin.

Jeg har en sykdom som skolemedesinen ikke kan hjelpe meg med.

Så jeg har prøvd dette og det har hjulpet meg veldig.

Jeg kjenner også mange andre som har fått hjelp.

Så du burde gjerne lese litt mere innen dette emne og se at det ikke er humbog en driver med.

For det er det ikke.

Hilsen en som tror på alternativ medesin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valeria

Hei

Har du prøvd noen gang alternativ medesin.?

Har du vært syk noen gang og ikke fått hjelp av skolemedesinen.

Hva skal en gjøre da? Hvist ikke skole medesinen kan hjelpe?

En prøver altenativ medesin.

Det er jo ikke alltid det virker og det er ikke alle sykdomer en kan hjelpe.

Men stor sett får en hjelp innen naturmedesin.

Jeg har en sykdom som skolemedesinen ikke kan hjelpe meg med.

Så jeg har prøvd dette og det har hjulpet meg veldig.

Jeg kjenner også mange andre som har fått hjelp.

Så du burde gjerne lese litt mere innen dette emne og se at det ikke er humbog en driver med.

For det er det ikke.

Hilsen en som tror på alternativ medesin

Dette var interessant... Hvilken sykdom led du av, og hvordan ble du kurert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var interessant... Hvilken sykdom led du av, og hvordan ble du kurert?

Hei

Hvilke sykdom jeg har , er en privatsak.

Du er så negetive til alternativ behanling at uansett hva jeg forteller så vil du ikke tro meg.

Hilsen

sole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valeria

Hei

Hvilke sykdom jeg har , er en privatsak.

Du er så negetive til alternativ behanling at uansett hva jeg forteller så vil du ikke tro meg.

Hilsen

sole

Hm. Du er jo ganske anonym her på forumet, så hvorfor du ikke vil si hvilken sykdom det var virker ganske rart på meg. Men jeg er ganske vant til det nå. Så snart jeg ber om fakta og vitenskapelige undersøkelser omkring alternativ medisin blir jeg bare glefset til, av den enkle grunn at dere ikke har noe å underbygge påstandene deres med, annet enn "Det hjalp meg!". Vel, det skal litt mer til enn det for å overbevise enhver med vett om at det har noe for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotteli

Syns ikke du kan uttale deg om noe du selv ikke har prøvd, Valeria. Jeg har hatt nytte av alternativ medisin mange ganger.Har prøvd homeopati mot astma og hodeverk med utmerket resultat. Har hatt en del søvnproblemer/vansker med å sovne og da har jeg stor hjelp av å bruke aromatiske oljer som lavendel og kamille.Og det hjelper virkelig!!Er glad jeg slipper å ta sovetabletter, for da blir en jo sløv hele dagen etter! Skolemedisin gir deg oftest bivirkninger pga giftige kjemiske stoff som skader kroppen.Med alternativ medisin kan man unngå dette.

Selvsagt fins det sykdommer som best lar seg helbrede med skolemedisin, men også en mengde sykdommer som en best tar knekken på med alternativ medisin. Alternative behandlingsmåter er dessuten helsefremmende og forebygger sykdommer, som aromaterapi...

De to medisintypene bør supplere hverandre og ikke konkurrere!!

Sånne trangsynte, dømmende folk som deg, Valeria syns jeg er latterlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke du kan uttale deg om noe du selv ikke har prøvd, Valeria. Jeg har hatt nytte av alternativ medisin mange ganger.Har prøvd homeopati mot astma og hodeverk med utmerket resultat. Har hatt en del søvnproblemer/vansker med å sovne og da har jeg stor hjelp av å bruke aromatiske oljer som lavendel og kamille.Og det hjelper virkelig!!Er glad jeg slipper å ta sovetabletter, for da blir en jo sløv hele dagen etter! Skolemedisin gir deg oftest bivirkninger pga giftige kjemiske stoff som skader kroppen.Med alternativ medisin kan man unngå dette.

Selvsagt fins det sykdommer som best lar seg helbrede med skolemedisin, men også en mengde sykdommer som en best tar knekken på med alternativ medisin. Alternative behandlingsmåter er dessuten helsefremmende og forebygger sykdommer, som aromaterapi...

De to medisintypene bør supplere hverandre og ikke konkurrere!!

Sånne trangsynte, dømmende folk som deg, Valeria syns jeg er latterlige!

Enig med deg!

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm. Du er jo ganske anonym her på forumet, så hvorfor du ikke vil si hvilken sykdom det var virker ganske rart på meg. Men jeg er ganske vant til det nå. Så snart jeg ber om fakta og vitenskapelige undersøkelser omkring alternativ medisin blir jeg bare glefset til, av den enkle grunn at dere ikke har noe å underbygge påstandene deres med, annet enn "Det hjalp meg!". Vel, det skal litt mer til enn det for å overbevise enhver med vett om at det har noe for seg.

Gud hjelpe meg så glad jeg er for at jeg antagelig ikke treffer deg i helsevesenet.

Det er tydelig at du ukritisk omfavner all farmasøytisk behandling og helt glemmer hvem som har penger til dokumentasjon og at de fleste rapporter her i verden farves av hvem som har betalt.

Hva sier du om de mange som først utdanner seg innen skolemedisinen for så å konvertere til alternativ behandling?

Jeg mener at vi trenger begge alternativer, men for å sette ting helt på den ytterste spiss:

Hva er alternativt? Ting som har gitt gode resultater i tusener av år, eller en sylfersk legevitenskap på knapt hundre år?

(Nei, nå ble jeg visst litt ekstrem her)

Hvorfor skal man på død og liv kalle de fornøyde bruker av alt. beh. for dumme? Kan man ikke godta at de er lykkelige da? En annen ting, er "pillevesenet" vårt fritt for placeboeffekt?

Jeg blir så provosert på vegne av mine kunder at jeg tror jeg går og legger meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Du er jo ganske anonym her på forumet, så hvorfor du ikke vil si hvilken sykdom det var virker ganske rart på meg. Men jeg er ganske vant til det nå. Så snart jeg ber om fakta og vitenskapelige undersøkelser omkring alternativ medisin blir jeg bare glefset til, av den enkle grunn at dere ikke har noe å underbygge påstandene deres med, annet enn "Det hjalp meg!". Vel, det skal litt mer til enn det for å overbevise enhver med vett om at det har noe for seg.

Innlegget var myntet på Valeria og ikke på deg. Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar skolepengene og få deg en skikkelig utdanning! Å utdanne seg til kvakksalver for deretter å få en jobb der man lurer syke mennesker for penger burde ikke vært lovlig. Bruk fornuften og begynn på medisinstudiet eller sykepleie i stedet.

Ja, ja, det er godt vi ikke er like.

hilsen homeopaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener jeg ikke har peiling? Er selv underveis i medisinstudiet, og har lest MYE om alternativ medisin. Stort sett fordi jeg synes det er utrolig morsomt, og også fordi jeg da kan veilede folk senere. Synes det er horribelt at man kan ha et slikt forum på en ellers seriøs side, medisinske råd skal være basert på fakta og ikke overtro.

Hvordan skal du kunne veilede dine fremtidige pasienter når du mener alternativ medisin er kvakksalveri?

De pasientene som manner seg opp og spør legen, trenger nøytrale svar.

Synd at også den kommende legegenerasjonen ikke klarer å se lengre enn sin egen lille uperfekte verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Lotteli.

Dette kjenner jeg ikke nok til, men du kan slå opp i Helsehåndboka som inneholder oversikt over mange skoler innen alternativ medisin. Adressen er www.helsehaandboka.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Gud hjelpe meg så glad jeg er for at jeg antagelig ikke treffer deg i helsevesenet.

Det er tydelig at du ukritisk omfavner all farmasøytisk behandling og helt glemmer hvem som har penger til dokumentasjon og at de fleste rapporter her i verden farves av hvem som har betalt.

Hva sier du om de mange som først utdanner seg innen skolemedisinen for så å konvertere til alternativ behandling?

Jeg mener at vi trenger begge alternativer, men for å sette ting helt på den ytterste spiss:

Hva er alternativt? Ting som har gitt gode resultater i tusener av år, eller en sylfersk legevitenskap på knapt hundre år?

(Nei, nå ble jeg visst litt ekstrem her)

Hvorfor skal man på død og liv kalle de fornøyde bruker av alt. beh. for dumme? Kan man ikke godta at de er lykkelige da? En annen ting, er "pillevesenet" vårt fritt for placeboeffekt?

Jeg blir så provosert på vegne av mine kunder at jeg tror jeg går og legger meg!

Kjære jølle.

Personlig tror jeg det er nyttig med motforestillinger og DOL skal være en møteplass for mange meninger. Det skjerper argumentasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Spar skolepengene og få deg en skikkelig utdanning! Å utdanne seg til kvakksalver for deretter å få en jobb der man lurer syke mennesker for penger burde ikke vært lovlig. Bruk fornuften og begynn på medisinstudiet eller sykepleie i stedet.

Kjære Valeria.

Ordet kvakksalver kommer såvidt jeg vet fra tysk (Quecksilber) og har sin bakgrunn i en praksis fra begynnelsen av forrige århundre der man blandet kvikksølv i ulike mirakelkurer. Begrepet er i dag avlegs og så vidt jeg kjenner til er det kun en yrkesgruppe som putter kvikksølv i sine pasienter i dagens helse-Norge. Stikkordet er tannleger og amalgam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...