Gjest ikke undertegnet Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hei Jeg har iblant smerter og stivhet i leddene på fingre/håndledd. Hvordan finner man ut om man har leddgigt? Tas det prøver? Jeg har dessverre vært fæl til å "knekke" med leddene. Kan smertene komme av dette eller er det ufarlig? Takker for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dratini Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 For å finne ut om man har leddgikt blir det tatt blodprøver. Det er ikke alltid at det er utslag på disse selv om man har leddgikt. I de fleste tilfellene blir det også tatt røntgenbilder for å se om det er forandringer inne i leddene. I og med at du ofte "smeller" leddene i fingrene, "forstyrrer" du væskebalansen i leddene og de blir ikke godt nok smurt. Jeg gjorde det ofte selv, fordi andre syntes det var "artig" å høre de høye lydene, men jeg stoppet med det da legen fant ut at jeg hadde slitasjegikt. Den type gikt vises ikke på røntgenbildene... Anbefaler deg å ta kontakt med legen din, men ikke vær bekymret, mange har ledd som er dårlig smurt... Mange hilsener fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.