Gå til innhold

Drap og snilisme


pip

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • pip

    60

  • Sør

    40

  • flisa

    11

  • Alpt

    10

Mest aktive i denne tråden

Så teit sagt!Skal vi slutte å bry oss mener du, så lenge det ikke angår oss akkurat her å nå?Men jeg mener det angår oss, og jeg mener vi bør bry oss med hvordan samfunnet vårt er.Vi bør også bry oss med hva som skjer med våre medsøstre.

Les hva Pip skriver!

Hvis 330 dør pga biler, og 37 pga mord, er det naturlig å være langt mer bekymret for at man skal bli drept av bil enn myrdet.

Det betyr selvsagt ikke at man ikke skal bry seg om mord, men den vanlige innvandrer er selvsagt ikke mer ansvarlig for mord enn det du er. De eneste som faktisk er ansvarlig for mord der de individene som har utført det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært en tur inne i et fengsel og tatt en titt sjøl, siden du er så jævla skråsikker?

Det behøver du ikke gjøre. Det holde rå ta en titt på ssb.no

Anbefales

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest våkn opp

Har du vært en tur inne i et fengsel og tatt en titt sjøl, siden du er så jævla skråsikker?

Faktisk så var nyhetene der inne, så vi fikk det rett inn i stua vår !!!!!!!!!!!!!!

80% var mørkhudet !!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at hvis biler forårsaker 330 dødsfall i året, og mord forårsaker 37 dødsfall, så er det naturlig å konsentrere seg om dødsfall fra biler.

Hvis vi kunne redusere dødsfall pga biler med bare 12%, så vil det redde flere mennesker enn hvis vi hadde totalt eliminert alle drap i Norge. Det sier seg selv at det siste er umulig.

Med vennlig hilsen

Du er ikke god!!!!Vi jobber selvfølgelig hardt for å redusere begge delene, både trafikkulykker og drap.Det ene settes ikke opp mot det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva Pip skriver!

Hvis 330 dør pga biler, og 37 pga mord, er det naturlig å være langt mer bekymret for at man skal bli drept av bil enn myrdet.

Det betyr selvsagt ikke at man ikke skal bry seg om mord, men den vanlige innvandrer er selvsagt ikke mer ansvarlig for mord enn det du er. De eneste som faktisk er ansvarlig for mord der de individene som har utført det.

Med vennlig hilsen

De fleste er vel bekymret for alle ulykkene i trafikken, for øvrig nok et rørete forslag på å tilsløre de problemer vi står overfor.

Det er et faktum av utlendinger/norske borgere med utenlandsk opprinnelse er 6-7 ganger oftere dømt/siktet for drap sammenlignet med etniske nordmenn.

Det betyr ikke at vi skal gå rundt å være redde, men det betyr at vi har et problem som burde vært tatt tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så teit sagt!Skal vi slutte å bry oss mener du, så lenge det ikke angår oss akkurat her å nå?Men jeg mener det angår oss, og jeg mener vi bør bry oss med hvordan samfunnet vårt er.Vi bør også bry oss med hva som skjer med våre medsøstre.

Jeg mener ikke at vi skal slutte å bry oss. Men vil vi ha slutt på drapene i norge, så må vi i langt større grad også bry og om, og med det som krever flest liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke god!!!!Vi jobber selvfølgelig hardt for å redusere begge delene, både trafikkulykker og drap.Det ene settes ikke opp mot det andre.

Nei, vi gjør svært lite når det gjelder å redusere bildrap. Og det får ufortjent lite oppmerksomhet. 330 i året. Det burde vært en forside hver dag det, om en hadde trukket det frem på samme måte som andre drap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi gjør svært lite når det gjelder å redusere bildrap. Og det får ufortjent lite oppmerksomhet. 330 i året. Det burde vært en forside hver dag det, om en hadde trukket det frem på samme måte som andre drap.

Død og skader i trafikken får da vitterlig en del oppmerksomhet.

Det er for øvrig underlig at så meget anstrengelse legges i å fjerne fokus fra de utfordringer vi står overfor i innvandringspolitikken.

Det er sikkert morsomt ordkløveri, men ganske rørete og meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva Pip skriver!

Hvis 330 dør pga biler, og 37 pga mord, er det naturlig å være langt mer bekymret for at man skal bli drept av bil enn myrdet.

Det betyr selvsagt ikke at man ikke skal bry seg om mord, men den vanlige innvandrer er selvsagt ikke mer ansvarlig for mord enn det du er. De eneste som faktisk er ansvarlig for mord der de individene som har utført det.

Med vennlig hilsen

Ditt utsagn "men den vanlige innvandrer er selvsagt ikke mer ansvarlig for mord enn det du er"

Det spørs hva du mener med "vanlig" her!Mener du de få av dem som ikke er kriminelle?Jo,jeg mener at det er myemye større sjanse for at en innvandrer er kriminell en meg.(Riktignok stjælt jeg en sjokolade når jeg var ung men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi gjør svært lite når det gjelder å redusere bildrap. Og det får ufortjent lite oppmerksomhet. 330 i året. Det burde vært en forside hver dag det, om en hadde trukket det frem på samme måte som andre drap.

Det står om bilulykker hver dag, jeg synes ikke det er noe annet enn bilulykker i avisene.

Men det jobbes med å få bukt med det, men det vil ta lang tid.Mye mer kunne vært gjort,men ressursmangelen skorter også her,desverre.

Sammenligner du bilulykker og drap, så føler jeg at jeg kan ha mulighet til å gjøre noe for å unngå en bilulykke.Derimot ved blind vold har jeg ingen tjangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt utsagn "men den vanlige innvandrer er selvsagt ikke mer ansvarlig for mord enn det du er"

Det spørs hva du mener med "vanlig" her!Mener du de få av dem som ikke er kriminelle?Jo,jeg mener at det er myemye større sjanse for at en innvandrer er kriminell en meg.(Riktignok stjælt jeg en sjokolade når jeg var ung men...)

Hva raker det én innvandrer at en *annen* innvandrer er kriminell?

Blir du og jeg mer kriminelle hver gang en nordmann blir dømt for mord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stønnnnn

Jeg mener ikke at vi skal slutte å bry oss. Men vil vi ha slutt på drapene i norge, så må vi i langt større grad også bry og om, og med det som krever flest liv.

Å drite i alt annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste er vel bekymret for alle ulykkene i trafikken, for øvrig nok et rørete forslag på å tilsløre de problemer vi står overfor.

Det er et faktum av utlendinger/norske borgere med utenlandsk opprinnelse er 6-7 ganger oftere dømt/siktet for drap sammenlignet med etniske nordmenn.

Det betyr ikke at vi skal gå rundt å være redde, men det betyr at vi har et problem som burde vært tatt tak i.

Faktisk så er det verre enn som så, Grip. 100% av mord blir utført av kriminelle mordere.

Men nesten 10 ganger så mange personer dør pga bilførere - hvilket vil tilsi at man bør primært fokusere på bilførere.

På samme måte som det er viktigere å fokusere på lungekreft enn "ørekreft".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest applaus!

De fleste er vel bekymret for alle ulykkene i trafikken, for øvrig nok et rørete forslag på å tilsløre de problemer vi står overfor.

Det er et faktum av utlendinger/norske borgere med utenlandsk opprinnelse er 6-7 ganger oftere dømt/siktet for drap sammenlignet med etniske nordmenn.

Det betyr ikke at vi skal gå rundt å være redde, men det betyr at vi har et problem som burde vært tatt tak i.

*applaus* til Grip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Død og skader i trafikken får da vitterlig en del oppmerksomhet.

Det er for øvrig underlig at så meget anstrengelse legges i å fjerne fokus fra de utfordringer vi står overfor i innvandringspolitikken.

Det er sikkert morsomt ordkløveri, men ganske rørete og meningsløst.

Det får ikke nok oppmerksomhet.

Grunnen til at jeg tar dette opp er ikke ordkløveri eller forsøk på å vær morsom. Grunnene er at jeg har flyttet, og opplever at vi har en livsfarlig vei utenfor som gjør at jeg er livredd hver dag for at noe skal skje.

Senest i går fikk vi stoppet to småunger på tur ut i veien. Politiet sier at det er uforsvarlig å gå langs veien med barn. Vel. Vi har ikke noe alternativ, fordi det ikke er andre veier til jobb, skole, barnehage, butikk eller tog.

Vi har mellom 5-10 nestenulykker _hver dag_.

Jeg har nettopp sittet og lest et utrag av brev komunen har fått om veien -folke er livredde, de flytter herfra pga veien, de kjører bil 500 meter for å slippe å gå langs veien, forholdene er kanskje av de mest ekstreme i Norge.

I ett år har jeg sittet i et titals telefoner, jeg har skrevet brev, jeg har aksjonert -og vi møter en total uvilje hos de som har makt til å gjøre noe.

Trafikksikkerheten i Norge for syklister og gående er generelt sett helt undermåls, det er ikke uten grunn at så mange dør i trafikken. I Akershus er det et skrikende behov for gang og sykkelveier. Vet du hva budsjettet er? Jeg tror det er 10 milioner, eller noe der omkring. Det dekker kanskje en kilometer i året.

Men alikevel, dette er ikke et tema i velgkampen, hos politikere, eller i media. Kriminalitet generelt må også få plass, bevares. Men noe er riv, ruskende galt i proposjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står om bilulykker hver dag, jeg synes ikke det er noe annet enn bilulykker i avisene.

Men det jobbes med å få bukt med det, men det vil ta lang tid.Mye mer kunne vært gjort,men ressursmangelen skorter også her,desverre.

Sammenligner du bilulykker og drap, så føler jeg at jeg kan ha mulighet til å gjøre noe for å unngå en bilulykke.Derimot ved blind vold har jeg ingen tjangs.

Igjen - du føler helt feil.

Langt flere blir drept av "blind bilvold" (bilen kom over i feil kjørefelt og rammet en helt tilfeldig bil/fotgjenger), enn folk som blir drept av noen de ikke kjenner.

Uten at jeg har tall, vil jeg tippe på at ca 25-30 av de 37 som ble drept kjente gjerningsmannen. Det var enten (eks) samboer, kjæreste, mann eller andre i familie/slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står om bilulykker hver dag, jeg synes ikke det er noe annet enn bilulykker i avisene.

Men det jobbes med å få bukt med det, men det vil ta lang tid.Mye mer kunne vært gjort,men ressursmangelen skorter også her,desverre.

Sammenligner du bilulykker og drap, så føler jeg at jeg kan ha mulighet til å gjøre noe for å unngå en bilulykke.Derimot ved blind vold har jeg ingen tjangs.

Du har ikke muligheten for å unnga en bilulykke om du er er fotgjenger eller syklist og det ikke finnes fortau eller sykkelveier.

Blind vold har det til felles med å bli truffet av lynet -selv om du er på et sted det vanligvis ikke slår ned kan det skje. Men det er ytterst lite sansynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...