Gå til innhold

Drap og snilisme


pip

Anbefalte innlegg

Trafikksikkerhet er en meget viktig sak. Det er en skam at vi betaler gull for å ha og kjøre en bil, samtidig som politikerne tilbyr kjøreforhold som dreper både harde og myke trafikkanter.

Likevel har jeg på følelsen at intensjonen med innlegget ditt ikke var å diskutere trafikk, men å trekke en eller annen (uklar) parallell inn i innvandringsdebatten, hvilken tråden også viser.

Det er da det blir surrete og meningsløst, om enn kanskje morsomt ordkløveri for noen.

Poenget var å diskutere trafikk. Invadring var et apropos på slutten, fordi jeg er fortvilet over at et problem som er 10 ganger mindre i omfang får 100 ganger så mye mediedekning, oppmerksomhet og plass i politkernes hoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • pip

    60

  • Sør

    40

  • flisa

    11

  • Grip

    10

Mest aktive i denne tråden

Jo takk. Den har jeg vært gjennom tidligere og står ikke i motsetning til Kripos' egen statistikk.

Nei, men den har nyttige inspill, og blant annet svar på de artikene du viste til.

Alltid greit å høre flere sider av en sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit det med trafikkulykker, men jeg ønsker ikke å blande inn det så mye.

Det nederste utsagnet ditt er jeg imidlertid uenig i.Og om utviklingen fortsetter(økt innvandring=økt kriminalitet), vil det påvirke hverdagen til oss alle.

Poenget her var jo nettopp trafikken, ikke innvandringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det illustrerer så utrolig godt de vikarierende motivene for folk som snakker om "innvandrer-drap" i det ene innlegget, og klager over lave fartsgrenser i det neste.

Nå begynner sammenhengene og resonnementene dine å bli rimelig innfløkte, sør. Skjønner du røret ditt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske voksne menn? - Nå syns jeg kanskje du var litt urettferdig. Tenk på at de fleste ulykker - - sikkert er nettopp det, -ULYKKER. Men at det ikke straks blir satt opp skiller mellom fartsretningene på de verst utsatte veistrekninger,- er for meg en gåte. Bare se på veien fra Moss til Svinesund -hvor mange har ikke blitt drept der i det siste? Det er snakk om front-mot-front - veiene er dødkjedelige - folk er trøtte, og skjener ut i feil bane etc. Det hadde man unngått om det var skilte veibaner.

Ja, helt klart fyllekjøring bør straffes hardt. Men se på veiene våre - se på alle bomringene vi har- men er det noe tryggere å kjøre for det? NOPE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det gjør den ikke, kansje din statistikk men...

Les det "Grip" skriver lengre ned!

Les det Pip presenterer.

Dessuten:

Biler dreper 330.

Alle mord til sammen (uavhengig av hudfarge) var 37. 85% (eller deromkring) ble drept av noen de kjente godt.

Det sier seg selv at det er langt større sjanse for å bli drept i trafikken enn av overfalls-mord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mener nå jeg da.

Poenget her var jo nettopp trafikken, ikke innvandringen.

Du nevnte begge deler i hovedinnlegget ditt faktisk.Men saken er at disse to tingene ikke bør blandes i noen debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner sammenhengene og resonnementene dine å bli rimelig innfløkte, sør. Skjønner du røret ditt selv?

Jeg skjønner motivene dine, og at du har behov for å finne en liten gruppe mennesker å trakassere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevnte begge deler i hovedinnlegget ditt faktisk.Men saken er at disse to tingene ikke bør blandes i noen debatt.

Nei, og det mener du fordi da blir det åpenbart at snakk om noen få "overfallsdrap" begått av innvandrere ikke er sammenlignbart med antall dødsfall pga biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blandakort

Norske voksne menn? - Nå syns jeg kanskje du var litt urettferdig. Tenk på at de fleste ulykker - - sikkert er nettopp det, -ULYKKER. Men at det ikke straks blir satt opp skiller mellom fartsretningene på de verst utsatte veistrekninger,- er for meg en gåte. Bare se på veien fra Moss til Svinesund -hvor mange har ikke blitt drept der i det siste? Det er snakk om front-mot-front - veiene er dødkjedelige - folk er trøtte, og skjener ut i feil bane etc. Det hadde man unngått om det var skilte veibaner.

Ja, helt klart fyllekjøring bør straffes hardt. Men se på veiene våre - se på alle bomringene vi har- men er det noe tryggere å kjøre for det? NOPE.

Ja, akkurat begrepene bevisst drap og ulykker bør ikke blandes, det er meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske voksne menn? - Nå syns jeg kanskje du var litt urettferdig. Tenk på at de fleste ulykker - - sikkert er nettopp det, -ULYKKER. Men at det ikke straks blir satt opp skiller mellom fartsretningene på de verst utsatte veistrekninger,- er for meg en gåte. Bare se på veien fra Moss til Svinesund -hvor mange har ikke blitt drept der i det siste? Det er snakk om front-mot-front - veiene er dødkjedelige - folk er trøtte, og skjener ut i feil bane etc. Det hadde man unngått om det var skilte veibaner.

Ja, helt klart fyllekjøring bør straffes hardt. Men se på veiene våre - se på alle bomringene vi har- men er det noe tryggere å kjøre for det? NOPE.

Hei,

Ofrene i trafikken dør ikke "mindre" fordi om det var "ulykker", enn om bilisten hadde planlagt å kjøre over vedkommende én uke i forveien.

Videre, de aller fleste "ulykker" er slettes ikke ulykker, men folk som drikker, kjører for fort etter forholdene, snakker i mobiltlf, osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norske voksne menn? - Nå syns jeg kanskje du var litt urettferdig. Tenk på at de fleste ulykker - - sikkert er nettopp det, -ULYKKER. Men at det ikke straks blir satt opp skiller mellom fartsretningene på de verst utsatte veistrekninger,- er for meg en gåte. Bare se på veien fra Moss til Svinesund -hvor mange har ikke blitt drept der i det siste? Det er snakk om front-mot-front - veiene er dødkjedelige - folk er trøtte, og skjener ut i feil bane etc. Det hadde man unngått om det var skilte veibaner.

Ja, helt klart fyllekjøring bør straffes hardt. Men se på veiene våre - se på alle bomringene vi har- men er det noe tryggere å kjøre for det? NOPE.

Jeg snakker om drap fordi en sitter med et våpen under henda, og bruker det uforsvarlig.

De fleste "ulykkene" vi har skyldes: For høy fart, ikke kjøring etter forholdene, rus, en overdreven tro på egne ferdigheter, mangel på respekt for trafikkskilter.

Det blir som Simon Flem Devold sier i en annen sammenheng: Ikke si tilgi dem, de vet ikke hva de gjør, men om de ikke vet hva de gjør, så fortell dem det.

En stor del av ansvaret ligger også hos samferdeslsdepartementet, vegvesenet og fylkes. og komunepolitikerne, fordi de ikke bryr seg om tryggheten til myke trafikanter.

Men til syvende og sist er det bilistens ansvar å kjøre etter forholdene. Det vil også si å ta de pausene som trengs om veien er kjedelig.

Et uoverlagt drap er nettopp det -et drap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en kampanje-dag og legg veldig tynne nylon-tau på tvers av veien. (1 cm diameter er nok, tror jeg.)

Det fungerer som en meget effektiv fartshump, og gir et lite (men helt ufarlig) "smell".

Sett opp advarselskilt 100 meter før (ikke 60 eller 70m), og gjør det på en dag med tørr veibane.

Med vennlig hilsen

ELLER: Sett en dukke på en trehjulsykkel - og SEND den ut på veien rett foran en bil. . . . Stygt, men kan brukes mot notoriske naboer......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat begrepene bevisst drap og ulykker bør ikke blandes, det er meningsløst.

Det gjør liten forskjell for de som dør om det kalles en "ulykke" eller et planlagt drap. De dør uansett.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forstår nå?

Nei, og det mener du fordi da blir det åpenbart at snakk om noen få "overfallsdrap" begått av innvandrere ikke er sammenlignbart med antall dødsfall pga biler.

Nei, det mener jeg fordi man ikke skal blande bevisst kriminalitet med uforskyldte ulykker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ofrene i trafikken dør ikke "mindre" fordi om det var "ulykker", enn om bilisten hadde planlagt å kjøre over vedkommende én uke i forveien.

Videre, de aller fleste "ulykker" er slettes ikke ulykker, men folk som drikker, kjører for fort etter forholdene, snakker i mobiltlf, osv.

Med vennlig hilsen

Tenk på lastebilsjåføren - som omtrent alltid overlever - er DE drapsmenn også`? Når det skjener en bil over i deres bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke la deg vippe av pinnen så lett, skjønner. Dette er en gammel diskusjonsteknikk for å fjerne fokus fra saker man finner ubehagelig.

For relevant statistikk:

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article.jhtml?articleID=574555

Det du åpenbart finner "ubehagelig" (for ikke å si ubeleilig) er at ørten ganger flere blir drept i trafikken enn alle mord sammenlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner motivene dine, og at du har behov for å finne en liten gruppe mennesker å trakassere.

Jeg kan ikke se å ha trakassert noen. Jeg tror heller ikke du kan vise til noen form for trakassering fra min side.

Tvert i mot er jeg opptatt av at vi skal få en vellykket integreringspolitikk, slik at våre nye landsmenn lettere kan bli en integrert del av det norske samfunnet.

....

Det er ikke videre imponerende (og delvis etter hvert kjedelig) at du hele tiden klistrer ulike negative merkelapper på folk som har et annet syn enn deg på innvandringspolitikk.

Det er nok et fåfengt, men kan man apellere om at du i større grad holder deg til sak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...