Gå til innhold

Drap og snilisme


pip

Anbefalte innlegg

Har skumlest en del av svarene du har fått. Det ser ikke ut som om de helt har forstått hva du mener. Ikke sikkert jeg heller har gjort, men jeg er nå enig med deg at noen snart bør gjøre noe med alle bil"drap". Jeg har selv opplevd to ganger at barn har hoppet ut i veien fra så og si intet. Jeg klarte å stoppe begge gangene pga lav fart. Det må da også være litt av cluet. Det er en grunn til at fartsgrensene er som de er.

Ja, ikke sant?

Det er en soleklar link mellom fart og dødsfall:

http://www.vegvesen.no/nullvisjonen/fart.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • pip

    60

  • Sør

    40

  • flisa

    11

  • Grip

    10

Mest aktive i denne tråden

Ta en liten sjekk sjøl om du lurer på dette. Det er ikke så vanskelig.

Glimrende svar.. det har ikke slått deg at jeg kanskje vet svarene? Du ramser jo opp Trygg trafikks propagande.

Jeg innser jo at folk kjører for fort forbi der du bor, det gjør de der jeg bor også i den grad at jeg vurderer private fartsdumper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - for de aller aller fleste "ulykker" er ikke ulykker, men folk som ikke konsentrer seg om å kjøre.

Hvis du kjører uten å ta hensyn til forholdene og en "ulykke" skjer, så er det ikke noen ulykke, men forutsigbart.

Hvis du kjører 50 km/t der hvor barn leker er det ikke noen ulykke hvis du kjører på et barn, Flisa. Det er faktisk forutsigbart.

Med vennlig hilsen

Ja, jeg VET det, Sør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke sørget mindre om det skjedde på den ene elelr den andre måten. Men jeg ville nok fortvilet mer over en bilulykke, fordi det så mye enklere kunne vært unngått, og jeg ville vist at så mange flere ville måtte oppleve det samme.

Men selvfølgelig er det flere faktorer som spiller inn -hvordan barnet døde, om det led mye, om drapet var overlagt, om drapet lett kunne vært unngått osv osv.

nå rører du fælt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg VET det, Sør :)

Men likevel er det mange som ser på disse 330 hendelsene som "ulykker", og heller vil konsentrere seg om de få overfallsdrapene som begås av innvandrere hvert år.

Sannsynligvis fordi det er lettere å legge skylden på en liten gruppe ("innvandrere", "jøder", "muslimer") enn på den gruppen som dreper flest - hvite, middelaldrene etnisk norske menn.

Men Frp ville ikke vinne stemmer hvis de angrep dem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo tallene på de drepte. I tillegg kommer de 1800 barna som ble skadd i trafikken bare i 2001.

Og her skal jeg gå og være redd for innvandrere?

My ass.

Jeg er mer redd for å fly enn for å sette meg i bilen hver dag. Det er bare sånn det er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men likevel er det mange som ser på disse 330 hendelsene som "ulykker", og heller vil konsentrere seg om de få overfallsdrapene som begås av innvandrere hvert år.

Sannsynligvis fordi det er lettere å legge skylden på en liten gruppe ("innvandrere", "jøder", "muslimer") enn på den gruppen som dreper flest - hvite, middelaldrene etnisk norske menn.

Men Frp ville ikke vinne stemmer hvis de angrep dem.

Med vennlig hilsen

Slapp av nå, sør. Det er greit. Du tar oss på kondisen og tilgjengelig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende svar.. det har ikke slått deg at jeg kanskje vet svarene? Du ramser jo opp Trygg trafikks propagande.

Jeg innser jo at folk kjører for fort forbi der du bor, det gjør de der jeg bor også i den grad at jeg vurderer private fartsdumper..

Tja, veivesenet sier akkurat det samme som trygg trafikk. Er det også propaganda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men likevel er det mange som ser på disse 330 hendelsene som "ulykker", og heller vil konsentrere seg om de få overfallsdrapene som begås av innvandrere hvert år.

Sannsynligvis fordi det er lettere å legge skylden på en liten gruppe ("innvandrere", "jøder", "muslimer") enn på den gruppen som dreper flest - hvite, middelaldrene etnisk norske menn.

Men Frp ville ikke vinne stemmer hvis de angrep dem.

Med vennlig hilsen

Det går jo ikke an med enten eller- vi må jo konsentrere oss om både og!

Hva med grusomme flyulykker - hvor sjeldne er ikke de? - Men er det NOE sted det virkelig blir tatt forhåndsregler - så er det vel nettopp i et fly.

Man kunne overført noe av den rutinemessige "sjekklisten" når man satte seg i bilen, -gikk i trapper med høye heler, eller oppsøkte lugubre bakgater i miniskjørt også.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer redd for å fly enn for å sette meg i bilen hver dag. Det er bare sånn det er det :)

Jepp. Frykt er ikke rasjonelt.

NMen vi bør gå over fra urasjonell frykt til rasjonalitet når vi skal unngå at folk blir drept.

Hadde ikke hjulpet så mye på ulykkesstatistikken i norge å stoppe alle fly ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo ikke an med enten eller- vi må jo konsentrere oss om både og!

Hva med grusomme flyulykker - hvor sjeldne er ikke de? - Men er det NOE sted det virkelig blir tatt forhåndsregler - så er det vel nettopp i et fly.

Man kunne overført noe av den rutinemessige "sjekklisten" når man satte seg i bilen, -gikk i trapper med høye heler, eller oppsøkte lugubre bakgater i miniskjørt også.

:-)

Ingen har vel sagt at man ikke skal bekjempe mord....

Poenget er at når det skjer ørten ganger flere bil-mord enn overfalls-mord så er det selvsagt naturlig å konsentrere seg først om bil-mordene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå rører du fælt! :-)

Fortell, hvordan rører jeg?

Det er faktisk slik det er i mitt hode: Jeg går til daglig rundt og er redd for en bilulykke. Jeg har jobbet intenst i ett år for å få gjort noe med denne veien. Om et av mine barn blir drept her i morra, så tror jeg faktisk det ville opplevdes verre enn om det ble drept av en invandrer. (Noe som vel tidligere aldri har skjedd i norge?)

Uansett så ville jeg vel tatt natta sjøl også, en kan ikke sammenligne slikt. Det er det som er absurd, at noen mener at det skulle være værre om barnet mitt ble den ene dette tiåret som ble drept av en invandrer, som at det ble en av de 300 (?) som ble drept av en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har vel sagt at man ikke skal bekjempe mord....

Poenget er at når det skjer ørten ganger flere bil-mord enn overfalls-mord så er det selvsagt naturlig å konsentrere seg først om bil-mordene.

Med vennlig hilsen

Nei - det er vel ikke bare en politimann eller no' sånt som skal undersøke dette? Herreminhatt- det er da folk til å ta seg av det alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortell, hvordan rører jeg?

Det er faktisk slik det er i mitt hode: Jeg går til daglig rundt og er redd for en bilulykke. Jeg har jobbet intenst i ett år for å få gjort noe med denne veien. Om et av mine barn blir drept her i morra, så tror jeg faktisk det ville opplevdes verre enn om det ble drept av en invandrer. (Noe som vel tidligere aldri har skjedd i norge?)

Uansett så ville jeg vel tatt natta sjøl også, en kan ikke sammenligne slikt. Det er det som er absurd, at noen mener at det skulle være værre om barnet mitt ble den ene dette tiåret som ble drept av en invandrer, som at det ble en av de 300 (?) som ble drept av en bil.

Det var det jeg mente- at man ikke kan sørge forskjellig ettersom hvorfor noen var død....hele tråden er nå ekkel synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, veivesenet sier akkurat det samme som trygg trafikk. Er det også propaganda?

Det er også propaganda.. Hvis ikke så må de sitte på informasjon som sier at folket i dette landet er annerledes enn andre.. Det er tross alt mange færre drepte på Autobahn enn i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også propaganda.. Hvis ikke så må de sitte på informasjon som sier at folket i dette landet er annerledes enn andre.. Det er tross alt mange færre drepte på Autobahn enn i Norge.

Det er meningsløst å sammenligne motorveier (i et stort-sett flatt land med 80 millioner innbyggere), med veiene i et land med 4 millioner mennesker, fjell og is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også propaganda.. Hvis ikke så må de sitte på informasjon som sier at folket i dette landet er annerledes enn andre.. Det er tross alt mange færre drepte på Autobahn enn i Norge.

Det er da ikke rart!

Standarden på autobahn kan da ikke sammenlignes med standarden på norske riksveier!

Men en ulykkesstatistikk er ikke relevant om en ikke sammenligner samme type vei.

Her kan du titte litt på slik statistikk i norge:

http://www.vegvesen.no/nullvisjonen/nv5.html

Men om du kaller det vegvesenet sier som propaganda så begynner jeg virkelig å lure på hva du mener ikke er propaganda? Det NAF sier???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også propaganda.. Hvis ikke så må de sitte på informasjon som sier at folket i dette landet er annerledes enn andre.. Det er tross alt mange færre drepte på Autobahn enn i Norge.

Nå har jeg funnet statistikker for tyskland -de har da mange flere drepte i trafikken pr. innbygger enn Norge....

http://www.bilsamfunn.no/Sider/sikkerhet/nyhet/NO-EU1991-2001.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...