Gå til innhold

Drap og snilisme


pip

Anbefalte innlegg

Tenk på lastebilsjåføren - som omtrent alltid overlever - er DE drapsmenn også`? Når det skjener en bil over i deres bane.

Hei,

Nei, for da er det ikke de som har skylden, og det er det heller ingen som har påstått.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • pip

    60

  • Sør

    40

  • flisa

    11

  • Grip

    10

Mest aktive i denne tråden

ELLER: Sett en dukke på en trehjulsykkel - og SEND den ut på veien rett foran en bil. . . . Stygt, men kan brukes mot notoriske naboer......

Nei - da er du ansvarlig hvis det skulle skje en ulykke.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det mener jeg fordi man ikke skal blande bevisst kriminalitet med uforskyldte ulykker!

Svært få dødsfall i trafikken er "ulykker" - de er helt forutsigbare konsekvenser av rus, for høy hastighet, snakking i mobiltlf, osv.

"Ulykker" er slike ting som "en sten falt ned fra fjellet og traff taket på bilen". Det skjer meget sjeldent.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevnte begge deler i hovedinnlegget ditt faktisk.Men saken er at disse to tingene ikke bør blandes i noen debatt.

Tja, om spørsmålet er hva som dreper flest folk i norge, bilulykker eller utlendinger så vile det jo være relevant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blandakort

Det gjør liten forskjell for de som dør om det kalles en "ulykke" eller et planlagt drap. De dør uansett.

Med vennlig hilsen

Om jeg forstår deg rett; Mener du at det er betydningsløst for deg, om ditt eget barn dør i trafikken ved en uforskyldt ulykke eller om h*n blir offer for et bestialsk mord?

Ja h*n er like død uansett, og du får ikke barnet tilbake, men alikevel....den tankegangen din er grufull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se å ha trakassert noen. Jeg tror heller ikke du kan vise til noen form for trakassering fra min side.

Tvert i mot er jeg opptatt av at vi skal få en vellykket integreringspolitikk, slik at våre nye landsmenn lettere kan bli en integrert del av det norske samfunnet.

....

Det er ikke videre imponerende (og delvis etter hvert kjedelig) at du hele tiden klistrer ulike negative merkelapper på folk som har et annet syn enn deg på innvandringspolitikk.

Det er nok et fåfengt, men kan man apellere om at du i større grad holder deg til sak?

Det er så morsomt når du kommer med slike påstander - du vil nekte folk opphold i Norge "for deres eget beste"?

Og du forsøker å flytte fokus over på innvandrere (ansvarlig for noen få mord), sammenlignet med 330 dødsfall i trafikken.

Lett å avsløre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg forstår deg rett; Mener du at det er betydningsløst for deg, om ditt eget barn dør i trafikken ved en uforskyldt ulykke eller om h*n blir offer for et bestialsk mord?

Ja h*n er like død uansett, og du får ikke barnet tilbake, men alikevel....den tankegangen din er grufull.

Poenget er vel hvordan man dør, og ikke "hvorfor".

Jeg ville synes det var langt bedre å bli hurtig skutt i et overfall (og jeg har vært bortført, så jeg vet hva jeg snakker om), enn å dø langsomt som følge av en trafikkulykke - planlagt eller ei.

Uansett - poenget er at hvis man f. eks. kjører for fort så er det forutsigbart at en ulykke kan skje.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - da er du ansvarlig hvis det skulle skje en ulykke.

Med vennlig hilsen

Ja ikke sant? - Å kalle alle de som PLUTSELIG opplever det verste i sitt liv for "drapsmenn" - uten å vite årsaken bak -blir for drøyt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *klør seg i hodet*

Tja, om spørsmålet er hva som dreper flest folk i norge, bilulykker eller utlendinger så vile det jo være relevant?

Ja da, men dette er to vidt forskjellige ting som ikke bør sammenlignes.Du dør av så mye, skal vi begynne å sammenligne alt vi dør av fordi det ender med det samme til slutt?

Altså en statistikk over hva du dør mest og minst av, da må vi ta med mye rart....***nå går det surremegrundt her*** ;o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svar bes

Poenget er vel hvordan man dør, og ikke "hvorfor".

Jeg ville synes det var langt bedre å bli hurtig skutt i et overfall (og jeg har vært bortført, så jeg vet hva jeg snakker om), enn å dø langsomt som følge av en trafikkulykke - planlagt eller ei.

Uansett - poenget er at hvis man f. eks. kjører for fort så er det forutsigbart at en ulykke kan skje.

Med vennlig hilsen

Ja,jeg vet du har vært bortført ja, fikk en mail om hvem du var.Men uansett,jeg synes dine meninger er litt utenfor normalen hos andre mennesker.

Forresten, hvordan får du gjort en god innsats så lenge du skriver her hele dagen?Det er for meg totalt uforståelig,da jeg selv er nødt til å løsrive meg for å få gjort "pliktene"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant? - Å kalle alle de som PLUTSELIG opplever det verste i sitt liv for "drapsmenn" - uten å vite årsaken bak -blir for drøyt for meg.

Nei - for de aller aller fleste "ulykker" er ikke ulykker, men folk som ikke konsentrer seg om å kjøre.

Hvis du kjører uten å ta hensyn til forholdene og en "ulykke" skjer, så er det ikke noen ulykke, men forutsigbart.

Hvis du kjører 50 km/t der hvor barn leker er det ikke noen ulykke hvis du kjører på et barn, Flisa. Det er faktisk forutsigbart.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg vet du har vært bortført ja, fikk en mail om hvem du var.Men uansett,jeg synes dine meninger er litt utenfor normalen hos andre mennesker.

Forresten, hvordan får du gjort en god innsats så lenge du skriver her hele dagen?Det er for meg totalt uforståelig,da jeg selv er nødt til å løsrive meg for å få gjort "pliktene"

Hei,

Jeg har en jobb med mange ledige korte pauser på noen minutter - da passer det fint å skrive et svar eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les det Pip presenterer.

Dessuten:

Biler dreper 330.

Alle mord til sammen (uavhengig av hudfarge) var 37. 85% (eller deromkring) ble drept av noen de kjente godt.

Det sier seg selv at det er langt større sjanse for å bli drept i trafikken enn av overfalls-mord.

Glem bilen, dessuten ser vi forsjellig på begrepet ulykker tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja da, men dette er to vidt forskjellige ting som ikke bør sammenlignes.Du dør av så mye, skal vi begynne å sammenligne alt vi dør av fordi det ender med det samme til slutt?

Altså en statistikk over hva du dør mest og minst av, da må vi ta med mye rart....***nå går det surremegrundt her*** ;o

Hei,

Poenget er at det er LANGT lettere å redusere antall døde pga biler enn antall døde pga mord.

Man redder flere liv ved å redusere antall drepte i trafikken med bare 12% enn å redusere antall mord med 100%. Det sistnevnet er selvsagt umulig. Det første er helt mulig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har en jobb med mange ledige korte pauser på noen minutter - da passer det fint å skrive et svar eller to.

Spørs om VG synes det ; )

Kansje du blir oppslaget i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem bilen, dessuten ser vi forsjellig på begrepet ulykker tydeligvis.

Ja - du kan jo også definere "mord" som ulykker. Det blir like tåpelig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om VG synes det ; )

Kansje du blir oppslaget i morra!

Det er ørten ganger større sjanse for at det skal bli pga en bilulykke enn pga mord.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi gjør svært lite når det gjelder å redusere bildrap. Og det får ufortjent lite oppmerksomhet. 330 i året. Det burde vært en forside hver dag det, om en hadde trukket det frem på samme måte som andre drap.

Det er ikke samfunnøkonomisk hensiktsmessig å redusere antall trafikkdrepte.

Hadde man halvert gjennomsnittsalderen på bilparken ville man redusert dødligheten i trafikken med ca 1/3. Altså over 100 liv spart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...