Gå til innhold

Drap og snilisme


pip

Anbefalte innlegg

*applaus* til Grip!

Det er, for øvrig, rørende å se hvordan folk ivrer etter å snakke om hvor slemme innvandrere er, men absolutt nekter å ha en fornuftig samtale om de 330 drapene som begås av bilister.

Dobbelmoralen lenge leve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • pip

    60

  • Sør

    40

  • flisa

    11

  • Grip

    10

Mest aktive i denne tråden

Ditt utsagn "men den vanlige innvandrer er selvsagt ikke mer ansvarlig for mord enn det du er"

Det spørs hva du mener med "vanlig" her!Mener du de få av dem som ikke er kriminelle?Jo,jeg mener at det er myemye større sjanse for at en innvandrer er kriminell en meg.(Riktignok stjælt jeg en sjokolade når jeg var ung men...)

Det er mindre sjangs for at du er kriminell som invandrer, med mindre du tilhører en liten gruppe svært kriminelle invandrere.

De fleste invandrere er _mer_ lovlydige enn nordmenn!

http://www.krad.dep.no/forsk/krim-lav.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sådersagt

Nei, "dessverre" - sånn er det IKKE.

Hvis biler dreper 330 og mord dreper 37, så er det langt større sjanse for deg å bli drept av en bil enn av en morder.

Om det er samme bil som dreper 330 ganger, eller en ny bil hver gang, gjør ingenting.

Ditto - om det er samme person som dreper 40 stykker, eller 40 forskjellige drapsmenn, endrer jo ikke på *sjansen* for å bli drept.

Med vennlig hilsen

JEG DRITER I BILDRAP!Jeg synes ikke bildrap har noe i innvandrerdebatten(debatten om kriminelle innvandrere) å gjøre.Jeg ser hva det står i overskriften, men jeg synes sammenblandingen er teit egentlig.

Den mest forekommende kriminalitet blant innvandrere og andregenerasjonsinnvandrere sammenlignet med forekomsten av samme type kriminalitet blant nordmenn, er det som jeg vil diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er vel bekymret for alle ulykkene i trafikken, for øvrig nok et rørete forslag på å tilsløre de problemer vi står overfor.

Det er et faktum av utlendinger/norske borgere med utenlandsk opprinnelse er 6-7 ganger oftere dømt/siktet for drap sammenlignet med etniske nordmenn.

Det betyr ikke at vi skal gå rundt å være redde, men det betyr at vi har et problem som burde vært tatt tak i.

http://www.vartland.no/apps/pbcs.dll/artikkel?Avis=VL&Dato=20010125&Kategori=ARTIKLER&Lopenr=125007&Ref=AR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt kvalm jeg, når jeg leser om bildrapsmenn som står frem med navn og bilde og bekjenner sine synder, og sier at dette må de leve med resten av livet, de var unge og uerfarne og dumm osv... Vel, det hjelper ikke det spøtt. etterpåklokskap er noe vi ikke trenger.

"det må være lov å feile...", sier noen... Men jeg sier; "nei, med bil og fart skal det ikke være lov å feile..."...

ta fra dem lappen og hev aldersgrensa for å ta lappen. Jo elder, dess mer moden og klar for det...

Subsidier opplæringen slik at en ikke kan spare penger på det, ved å ta mins mulig timer for å spare pæng.

Og sett fartssperre på alle biler, på 100 km/t...( jeg vet at farten dreper i 100 km/t også... men en legger ikke opp til samme grisekjøringen.)

Og gi oss flere sperra baner der fartsglad ungdom kan få teste ut lidenskapen sin..

Hilsen en som vet hva det betyr å miste noen i bildrap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG DRITER I BILDRAP!Jeg synes ikke bildrap har noe i innvandrerdebatten(debatten om kriminelle innvandrere) å gjøre.Jeg ser hva det står i overskriften, men jeg synes sammenblandingen er teit egentlig.

Den mest forekommende kriminalitet blant innvandrere og andregenerasjonsinnvandrere sammenlignet med forekomsten av samme type kriminalitet blant nordmenn, er det som jeg vil diskutere.

Enig med du, jeg synes ikke invandrerkriminalitet har noe med bilkriminalitet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir litt kvalm jeg, når jeg leser om bildrapsmenn som står frem med navn og bilde og bekjenner sine synder, og sier at dette må de leve med resten av livet, de var unge og uerfarne og dumm osv... Vel, det hjelper ikke det spøtt. etterpåklokskap er noe vi ikke trenger.

"det må være lov å feile...", sier noen... Men jeg sier; "nei, med bil og fart skal det ikke være lov å feile..."...

ta fra dem lappen og hev aldersgrensa for å ta lappen. Jo elder, dess mer moden og klar for det...

Subsidier opplæringen slik at en ikke kan spare penger på det, ved å ta mins mulig timer for å spare pæng.

Og sett fartssperre på alle biler, på 100 km/t...( jeg vet at farten dreper i 100 km/t også... men en legger ikke opp til samme grisekjøringen.)

Og gi oss flere sperra baner der fartsglad ungdom kan få teste ut lidenskapen sin..

Hilsen en som vet hva det betyr å miste noen i bildrap...

Takk.

Jeg er litt lei av at dette ble en invandrerdebatt (selv om jeg kanskje la opp til det selv.)

Poenget er at jeg ar en dødfelle utenfor døra, og en liten unge som må bindes fast i senga om jeg skal være trygg på at hun ikke er ute i veien et minutt etter sist jeg så henne. (Hun løper ut i sokkelesten)

Vi har 50 barn som bor mindre enn et minutt fra veien som er en dødsfelle. Politiet har sagt at det er uforsvarlig å bevege seg der med barn.

Hva i alle dager skal vi gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uenig her

Du har ikke muligheten for å unnga en bilulykke om du er er fotgjenger eller syklist og det ikke finnes fortau eller sykkelveier.

Blind vold har det til felles med å bli truffet av lynet -selv om du er på et sted det vanligvis ikke slår ned kan det skje. Men det er ytterst lite sansynlig.

Jo i mange tilfeller har jeg muligheten til å unngå trafikkulykken.Jeg kan sørge for å ha god oversikt i trafikkbildet, senke farten,unnamanøvrere,sykle unna,se meg godt om før jeg går over gangfeltet osv osv.I noen tilfeller kan jeg ikke unngå ulykken.

Blind vold er også om jeg blir antastet av en ukjent utlending, en mørkhudet som tror han kan gjøre som han vil med norske kvinner bl.a..Ikke så usannsynlig at det skjer akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG DRITER I BILDRAP!Jeg synes ikke bildrap har noe i innvandrerdebatten(debatten om kriminelle innvandrere) å gjøre.Jeg ser hva det står i overskriften, men jeg synes sammenblandingen er teit egentlig.

Den mest forekommende kriminalitet blant innvandrere og andregenerasjonsinnvandrere sammenlignet med forekomsten av samme type kriminalitet blant nordmenn, er det som jeg vil diskutere.

Nei - nettopp. Jeg er enig med deg i at man bør fokusere mer på noe som fører til 330 dødsfall enn som fører ti 37 dødsfall.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pip da!

Nå må du ikke ta alle fordommene fra ham samtidig! ;)

Med vennlig hilsen

Målet med en pilgrimsreise er som følger:

Kvitte deg med en fordom. Få en ny ide.

Måtte enhver dag bli en pilgrimsreise, også for oss DOL'ere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegna

Takk.

Jeg er litt lei av at dette ble en invandrerdebatt (selv om jeg kanskje la opp til det selv.)

Poenget er at jeg ar en dødfelle utenfor døra, og en liten unge som må bindes fast i senga om jeg skal være trygg på at hun ikke er ute i veien et minutt etter sist jeg så henne. (Hun løper ut i sokkelesten)

Vi har 50 barn som bor mindre enn et minutt fra veien som er en dødsfelle. Politiet har sagt at det er uforsvarlig å bevege seg der med barn.

Hva i alle dager skal vi gjøre?

Flytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo i mange tilfeller har jeg muligheten til å unngå trafikkulykken.Jeg kan sørge for å ha god oversikt i trafikkbildet, senke farten,unnamanøvrere,sykle unna,se meg godt om før jeg går over gangfeltet osv osv.I noen tilfeller kan jeg ikke unngå ulykken.

Blind vold er også om jeg blir antastet av en ukjent utlending, en mørkhudet som tror han kan gjøre som han vil med norske kvinner bl.a..Ikke så usannsynlig at det skjer akkurat..

Det er kanskje ikke "usannsynlig" i ditt hode, men i den virkelige verden har du ørten ganger større sjansen for å bli drept helt "tilfeldig" i trafikken enn av noen du ikke kjenner. Og da enten denne personen er mørk eller lys i huden.

Du har også større sjanse for å bli drept av en person som er lys i huden enn en som er mørk i huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo i mange tilfeller har jeg muligheten til å unngå trafikkulykken.Jeg kan sørge for å ha god oversikt i trafikkbildet, senke farten,unnamanøvrere,sykle unna,se meg godt om før jeg går over gangfeltet osv osv.I noen tilfeller kan jeg ikke unngå ulykken.

Blind vold er også om jeg blir antastet av en ukjent utlending, en mørkhudet som tror han kan gjøre som han vil med norske kvinner bl.a..Ikke så usannsynlig at det skjer akkurat..

Det er svært usannsynlig at du skal bli antastet av en mørkhudet mann om du tar de samme forholdreglene som du gjør som trafikant, nemlig bruke sunn fornuft.

Hele mitt voksne liv har jeg bodd i Oslo øst, gått gjennom gatene på kveld og nattestid. Og aldri opplevd farlige situasjoner. Nå gjør jeg det hver gang jeg beveger meg utenfor døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Jeg er litt lei av at dette ble en invandrerdebatt (selv om jeg kanskje la opp til det selv.)

Poenget er at jeg ar en dødfelle utenfor døra, og en liten unge som må bindes fast i senga om jeg skal være trygg på at hun ikke er ute i veien et minutt etter sist jeg så henne. (Hun løper ut i sokkelesten)

Vi har 50 barn som bor mindre enn et minutt fra veien som er en dødsfelle. Politiet har sagt at det er uforsvarlig å bevege seg der med barn.

Hva i alle dager skal vi gjøre?

Ha en kampanje-dag og legg veldig tynne nylon-tau på tvers av veien. (1 cm diameter er nok, tror jeg.)

Det fungerer som en meget effektiv fartshump, og gir et lite (men helt ufarlig) "smell".

Sett opp advarselskilt 100 meter før (ikke 60 eller 70m), og gjør det på en dag med tørr veibane.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytte?

Ja, ikke sant. Det er det mange som gjør. Men det å finne seg et nytt sted å bo er også et stort skritt å ta. Og det hjelper jo ikke de 48 barna som blir boende her... Problemet på dette stedet blir jo ikke mindre om vi flytter?

Det blir som om en skulle si til de som er redde for voldelige innvandrer at de jo bare kan flytte fra Norge. *lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Jeg er litt lei av at dette ble en invandrerdebatt (selv om jeg kanskje la opp til det selv.)

Poenget er at jeg ar en dødfelle utenfor døra, og en liten unge som må bindes fast i senga om jeg skal være trygg på at hun ikke er ute i veien et minutt etter sist jeg så henne. (Hun løper ut i sokkelesten)

Vi har 50 barn som bor mindre enn et minutt fra veien som er en dødsfelle. Politiet har sagt at det er uforsvarlig å bevege seg der med barn.

Hva i alle dager skal vi gjøre?

Jeg har lås og slå på døren. vi har kontaktet teknisk etat i kommunen og kommet med fremlegg om trafikktryggheten her...

men desverre er det penger det kommer ann på og penger det skorter på.

det eneste trygge du kan gjøre er å passe enormt godt på ungen. og kjør fint og forsiktig selv og vær et godt forbilde for alle...

Og be til høyere makter om at alt skal gå bra. For slik det er lagt opp nå, så er det ofte lykken det kommer ann på...dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet med en pilgrimsreise er som følger:

Kvitte deg med en fordom. Få en ny ide.

Måtte enhver dag bli en pilgrimsreise, også for oss DOL'ere.

Hei,

Du skriver: "Kvitte deg med en fordom. Få en ny ide."

Så lenge den nye idéen ikke er en "ny og mer effektiv fordom" så! ;)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en kampanje-dag og legg veldig tynne nylon-tau på tvers av veien. (1 cm diameter er nok, tror jeg.)

Det fungerer som en meget effektiv fartshump, og gir et lite (men helt ufarlig) "smell".

Sett opp advarselskilt 100 meter før (ikke 60 eller 70m), og gjør det på en dag med tørr veibane.

Med vennlig hilsen

Det er ikke bilene som kjører for fort i forhold til skiltingen, det er vegvesenet som nekter å sette en forsvarlig fartsgrense.

Også er det hverken fortau, hvit stripe elelr veiskulder.

Det er rett og slett ikke plass til oss. Og det er ingen steder å rømme heller, da det er stup og fjell.

Kom og se, jeg har enda ikke møtt en person som ikke har vært forferdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du skriver: "Kvitte deg med en fordom. Få en ny ide."

Så lenge den nye idéen ikke er en "ny og mer effektiv fordom" så! ;)

Med vennlig hilsen

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...