Gå til innhold

Drap og snilisme


pip

Anbefalte innlegg

Det er ikke samfunnøkonomisk hensiktsmessig å redusere antall trafikkdrepte.

Hadde man halvert gjennomsnittsalderen på bilparken ville man redusert dødligheten i trafikken med ca 1/3. Altså over 100 liv spart.

Det er ikke "samfunnøkonomisk hensiktsmessig" å holde pensjonister i live heller.

Så du mener at vi skal la dem dø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • pip

    60

  • Sør

    40

  • flisa

    11

  • Grip

    10

Mest aktive i denne tråden

Ja da, men dette er to vidt forskjellige ting som ikke bør sammenlignes.Du dør av så mye, skal vi begynne å sammenligne alt vi dør av fordi det ender med det samme til slutt?

Altså en statistikk over hva du dør mest og minst av, da må vi ta med mye rart....***nå går det surremegrundt her*** ;o

Jeg synes det er interesant å se på hvordan de fleste nordmenn som blir drept blir drept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke samfunnøkonomisk hensiktsmessig å redusere antall trafikkdrepte.

Hadde man halvert gjennomsnittsalderen på bilparken ville man redusert dødligheten i trafikken med ca 1/3. Altså over 100 liv spart.

Dette stemmer nok ikke.

Bilene blir tryggere for bilistene, ja. Men dette tar de desverre igjenn med å kjøre fortere og styggere. Og dermed blir de like farlige for seg selv, og enda mer farlig for fotgjengere og syklister og andre bilister.

Kilde: Trygg trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er interesant å se på hvordan de fleste nordmenn som blir drept blir drept.

Litt sånn bestialsk av deg med andre ord!

Men det er greit, enhver må få ha sin mening,vi bor heldigvis i et land med ytringsfrihet.

Nå må jeg trekke meg ut, og overlater podiet til de som gidder å fortsette*river meg i håret over at jeg nok en gang gikk inn i en evigvarende diskusjon*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg forstår deg rett; Mener du at det er betydningsløst for deg, om ditt eget barn dør i trafikken ved en uforskyldt ulykke eller om h*n blir offer for et bestialsk mord?

Ja h*n er like død uansett, og du får ikke barnet tilbake, men alikevel....den tankegangen din er grufull.

Hvorfor er den tankegangen grufull? Det er da en like stor katastrofe i mitt liv hva det enn er som dreper barnet mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest philosophicum

Det er ikke "samfunnøkonomisk hensiktsmessig" å holde pensjonister i live heller.

Så du mener at vi skal la dem dø?

Har lest endel av innleggene dine nå og ser at du er mer enn alminnelig strengt reduksjonistisk i metode.

Selv om du kjemper for endel gode saker, er dessverre retorikken din totalt utmattende og overhodet ikke egnet til dialog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sånn bestialsk av deg med andre ord!

Men det er greit, enhver må få ha sin mening,vi bor heldigvis i et land med ytringsfrihet.

Nå må jeg trekke meg ut, og overlater podiet til de som gidder å fortsette*river meg i håret over at jeg nok en gang gikk inn i en evigvarende diskusjon*

Nei,m ikekl fordi jeg er bestilalsk, men fordi jeg vil gjøre noe med det.

Det nytter jo ikke å stoppe drap i norge om en går rundt og tror at de blir utført av små grønne menn, og jakter på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest endel av innleggene dine nå og ser at du er mer enn alminnelig strengt reduksjonistisk i metode.

Selv om du kjemper for endel gode saker, er dessverre retorikken din totalt utmattende og overhodet ikke egnet til dialog.

OK.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hoderystende

Hvorfor er den tankegangen grufull? Det er da en like stor katastrofe i mitt liv hva det enn er som dreper barnet mitt?

Mener du virkelig at det er det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke "samfunnøkonomisk hensiktsmessig" å holde pensjonister i live heller.

Så du mener at vi skal la dem dø?

Nei, jeg bare refererer hva staten åpenbart mener. Det er jo bare snakk om penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer nok ikke.

Bilene blir tryggere for bilistene, ja. Men dette tar de desverre igjenn med å kjøre fortere og styggere. Og dermed blir de like farlige for seg selv, og enda mer farlig for fotgjengere og syklister og andre bilister.

Kilde: Trygg trafikk.

Og trygg trafikk er en objektiv organisasjon, eller er de fanatiske?

Hvor mange fotgjengere drepes i trafikken i forhold til de som drepes i bil?

Hvor mye fortere vil folk kjøre da?

Hvorfor er det færre drepte på tyske Autobahn enn i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ørkenvandreren

Å sette bilulykker opp mot drap, og dernest i konklusjonen nærmest si at vi skal glemme drapene og heller konsentrere oss bilulykker siden de tar mange flere liv, er for meg å sammenligne epler og bananer.

Skal man følge dine premisser om korstog mot de hendelser som tar flest liv, og deretter gi lovbryterne innenfor disse hendelsene lengst mulig straff, må vel konklusjonen bli slik;

Forby alkohol og tobakk - ingen tar flere liv. Smuglere sperrer vi inne på livstid. Det må jo være ditt prinsipp i høyeste potens.

For meg blir det galt....

Å nærmest trekke på skuldrene av viljestyrte handlinger som tar andres liv, fordi det skjer så mange ulykker.... sorry, det grunnlaget gidder ikke jeg å diskutere ut fra.

Bortsett fra denne kommentaren, da...... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jøye meg

Hvorfor er den tankegangen grufull? Det er da en like stor katastrofe i mitt liv hva det enn er som dreper barnet mitt?

Dette var fullstendig absurd å lese :-((

Hva med den vanvittige skrekken og smertene et mordoffer må ha forut for og inn i døden? Er det også likegyldig mht til den avsindige "problemstillingen" dere presterer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette bilulykker opp mot drap, og dernest i konklusjonen nærmest si at vi skal glemme drapene og heller konsentrere oss bilulykker siden de tar mange flere liv, er for meg å sammenligne epler og bananer.

Skal man følge dine premisser om korstog mot de hendelser som tar flest liv, og deretter gi lovbryterne innenfor disse hendelsene lengst mulig straff, må vel konklusjonen bli slik;

Forby alkohol og tobakk - ingen tar flere liv. Smuglere sperrer vi inne på livstid. Det må jo være ditt prinsipp i høyeste potens.

For meg blir det galt....

Å nærmest trekke på skuldrene av viljestyrte handlinger som tar andres liv, fordi det skjer så mange ulykker.... sorry, det grunnlaget gidder ikke jeg å diskutere ut fra.

Bortsett fra denne kommentaren, da...... ;-)

Jeg har da ikke sagt noe om at vi skal glemme andre drap?

Og du har helt rett i at alkohol også er et emne en bør grave oftere og mer i.

Det som provoserer meg er at proposjonene blir så gale når folk roper opp om hvor farlig det er å leve i norge -og nevner invandrere som noe av det som er farlig.

Når folk i justisdepartementet tror at halvparten av drapene i norge skjer av utlendinger, så er dette et tema det er verdt å ta opp.

http://www.vartland.no/apps/pbcs.dll/artikkel?Avis=VL&Dato=20010125&Kategori=ARTIKLER&Lopenr=125007&Ref=AR

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/01/25/238524.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var fullstendig absurd å lese :-((

Hva med den vanvittige skrekken og smertene et mordoffer må ha forut for og inn i døden? Er det også likegyldig mht til den avsindige "problemstillingen" dere presterer her?

Absurd på hvilken måte? Det er klart at en sakte død er værre enn en kjapp død. Uansett om det er en bil eller en pistol som forårsaker den.

Men jeg vil ikke ha barna mine, elelr mannen min drept okke som. Og det er enormt mange ganger så stor sjangs at det skal skje i en bilulykke enn i et drap.

Når det kommer til å påføre barnet mitt skader, så dreier det seg om flere tusen ganger så stor sjangs for at det skal skje i en bilulykke enn av en invandrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig at det er det samme?

Jeg ville ikke sørget mindre om det skjedde på den ene elelr den andre måten. Men jeg ville nok fortvilet mer over en bilulykke, fordi det så mye enklere kunne vært unngått, og jeg ville vist at så mange flere ville måtte oppleve det samme.

Men selvfølgelig er det flere faktorer som spiller inn -hvordan barnet døde, om det led mye, om drapet var overlagt, om drapet lett kunne vært unngått osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og trygg trafikk er en objektiv organisasjon, eller er de fanatiske?

Hvor mange fotgjengere drepes i trafikken i forhold til de som drepes i bil?

Hvor mye fortere vil folk kjøre da?

Hvorfor er det færre drepte på tyske Autobahn enn i Norge?

Ta en liten sjekk sjøl om du lurer på dette. Det er ikke så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest duogduogdu

Har skumlest en del av svarene du har fått. Det ser ikke ut som om de helt har forstått hva du mener. Ikke sikkert jeg heller har gjort, men jeg er nå enig med deg at noen snart bør gjøre noe med alle bil"drap". Jeg har selv opplevd to ganger at barn har hoppet ut i veien fra så og si intet. Jeg klarte å stoppe begge gangene pga lav fart. Det må da også være litt av cluet. Det er en grunn til at fartsgrensene er som de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...