Gå til innhold

Drap og snilisme


pip

Anbefalte innlegg

Det er ikke bilene som kjører for fort i forhold til skiltingen, det er vegvesenet som nekter å sette en forsvarlig fartsgrense.

Også er det hverken fortau, hvit stripe elelr veiskulder.

Det er rett og slett ikke plass til oss. Og det er ingen steder å rømme heller, da det er stup og fjell.

Kom og se, jeg har enda ikke møtt en person som ikke har vært forferdet.

Jeg forstår det, men ofte er verdien av slike aksjoner at de kommer i avisene, og får oppmerksomhet.

En annen mulighet er å stille en rad med barnevogner langs kanten av veien - med 50 meter mellom hver. Legg noen mursten i hver vogn så de ikke blåser overende.

Selvsagt tipser dere flere aviser og lokal TV om aksjonen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • pip

    60

  • Sør

    40

  • flisa

    11

  • Grip

    10

Mest aktive i denne tråden

Det er mindre sjangs for at du er kriminell som invandrer, med mindre du tilhører en liten gruppe svært kriminelle invandrere.

De fleste invandrere er _mer_ lovlydige enn nordmenn!

http://www.krad.dep.no/forsk/krim-lav.pdf

Innvandrerkvinner og små barn er normalt ikke kriminelle(drar ned statistikken), men innvandrermenn og unggutter er for ofte det.

Jeg orka ikke sjekke linken din, men regner med dette er forklaringen på en eventuell "god" statistikk.Man kan alltid vri på statistikken å få feil tall, om man bruker statistikken på ønsket måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det, men ofte er verdien av slike aksjoner at de kommer i avisene, og får oppmerksomhet.

En annen mulighet er å stille en rad med barnevogner langs kanten av veien - med 50 meter mellom hver. Legg noen mursten i hver vogn så de ikke blåser overende.

Selvsagt tipser dere flere aviser og lokal TV om aksjonen.

Med vennlig hilsen

Tro du meg, vi holder på.

Og har holdt på i 30 (!!!!!) år.

Hadde det ikke vært for at situasjonen var så farlig så ville den vært god, absurd humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvandrerkvinner og små barn er normalt ikke kriminelle(drar ned statistikken), men innvandrermenn og unggutter er for ofte det.

Jeg orka ikke sjekke linken din, men regner med dette er forklaringen på en eventuell "god" statistikk.Man kan alltid vri på statistikken å få feil tall, om man bruker statistikken på ønsket måte.

Nettopp. Det er det som skjer i VG når de får det til å se ut som om "alle" innvandrere er kriminelle.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvandrerkvinner og små barn er normalt ikke kriminelle(drar ned statistikken), men innvandrermenn og unggutter er for ofte det.

Jeg orka ikke sjekke linken din, men regner med dette er forklaringen på en eventuell "god" statistikk.Man kan alltid vri på statistikken å få feil tall, om man bruker statistikken på ønsket måte.

Nei, alt som er forskjet på dette viser følgende (for at du skal sippe å lese linken): En mindre gruppe invadrerungdom (og også en mindre grupper norske ungdommer) samles i svært kriminelle gjenger. Disse gjengene står for størstedelen av den ungdomskriminaliteten som blir begått. Om en trekker fra "seriekriminelle" norsk ungdom, og seriekriminell invandrerungdom, så finner en at av de resterende ungdommene så er invandrerungom mer lovlydig, bruker biblioket mer, ruser seg mindre, stjeler mindre osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uenig her

Det er svært usannsynlig at du skal bli antastet av en mørkhudet mann om du tar de samme forholdreglene som du gjør som trafikant, nemlig bruke sunn fornuft.

Hele mitt voksne liv har jeg bodd i Oslo øst, gått gjennom gatene på kveld og nattestid. Og aldri opplevd farlige situasjoner. Nå gjør jeg det hver gang jeg beveger meg utenfor døra.

Det kalles flaks!

Det er ikke meningen at nye landsmenn(mørhudede mannfolk) skal være så farlige i hverdagen, at jeg må ta slike forholdregler i mitt eget land(samme forholsregler som jeg gjør for å unngå trafikkulykker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kalles flaks!

Det er ikke meningen at nye landsmenn(mørhudede mannfolk) skal være så farlige i hverdagen, at jeg må ta slike forholdregler i mitt eget land(samme forholsregler som jeg gjør for å unngå trafikkulykker).

De er ikke så falige. Forholdreglen du må ta er å ikke gifte deg med en som du vet er volgdelig, og ikke å være med i en kriminell gjeng.

Med andre ord, det samme for å bli unngå vold fra en norsk mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bilene som kjører for fort i forhold til skiltingen, det er vegvesenet som nekter å sette en forsvarlig fartsgrense.

Også er det hverken fortau, hvit stripe elelr veiskulder.

Det er rett og slett ikke plass til oss. Og det er ingen steder å rømme heller, da det er stup og fjell.

Kom og se, jeg har enda ikke møtt en person som ikke har vært forferdet.

Det er til å spy av når politikere står og sier.." neida, det skal ikke måtte gå liv før noe blir gjort..."

Men det er nettopp det som skjer... De får ikke fingeren ut før det skjer noe. På samme måte sier de at de kan ikke ordne opp i problem før de får dem på bordet, og til dette trenger de hjelp av deg og meg.. Nei, vett'u ..

Ikke gi dere, stå på kravet... Kjemp for egne barn og barna som kommer etter...

'

bombarder rette instanser med brev og historier. kontakt media.. Alle mediene; lokale og sentrale...

husk, det er valg nå!!

Få klart svar fra politikerene på stedet ditt til å svare foran åpen skjerm hva de vil gjøre med den aktuelle strekningen.. Og følg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uenig igjen

Det er kanskje ikke "usannsynlig" i ditt hode, men i den virkelige verden har du ørten ganger større sjansen for å bli drept helt "tilfeldig" i trafikken enn av noen du ikke kjenner. Og da enten denne personen er mørk eller lys i huden.

Du har også større sjanse for å bli drept av en person som er lys i huden enn en som er mørk i huden.

Greit det med trafikkulykker, men jeg ønsker ikke å blande inn det så mye.

Det nederste utsagnet ditt er jeg imidlertid uenig i.Og om utviklingen fortsetter(økt innvandring=økt kriminalitet), vil det påvirke hverdagen til oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange rever ute og bedriver statistikk, forstår jeg.

Jeg forholder meg til Kripos egen statistikk, presentert av sjefen og siterer;

"DRAPSSTATISTIKKEN for 2001, 2002 og hittil i år viser at nærmere 27 prosent av de domfelte/siktede er utlendinger eller norske borgere med utenlandsk opprinnelse. Den samlede innvandrerbefolkningen i Norge tilsvarer til sammenligning omtrent syv prosent av befolkningen. Dette forholdstallet tilsier at utlendinger og norske statsborgere med utenlandsk opprinnelse er seks-syv ganger oftere domfelt/siktet for drap sammenlignet med etniske nordmenn."

.....

Vil du ha ytterligere informasjon om konsekvensene av en innvandringspolitikk ute av kontroll, kan du lese her:

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article.jhtml?articleID=574555

Arikkelen heter "Når sannheten blir ubehagelig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alt som er forskjet på dette viser følgende (for at du skal sippe å lese linken): En mindre gruppe invadrerungdom (og også en mindre grupper norske ungdommer) samles i svært kriminelle gjenger. Disse gjengene står for størstedelen av den ungdomskriminaliteten som blir begått. Om en trekker fra "seriekriminelle" norsk ungdom, og seriekriminell invandrerungdom, så finner en at av de resterende ungdommene så er invandrerungom mer lovlydig, bruker biblioket mer, ruser seg mindre, stjeler mindre osv osv.

Ta en statistikk over hovedstaden vår Oslo for meg også du!Jeg vil se tall over der jeg holder mest til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er til å spy av når politikere står og sier.." neida, det skal ikke måtte gå liv før noe blir gjort..."

Men det er nettopp det som skjer... De får ikke fingeren ut før det skjer noe. På samme måte sier de at de kan ikke ordne opp i problem før de får dem på bordet, og til dette trenger de hjelp av deg og meg.. Nei, vett'u ..

Ikke gi dere, stå på kravet... Kjemp for egne barn og barna som kommer etter...

'

bombarder rette instanser med brev og historier. kontakt media.. Alle mediene; lokale og sentrale...

husk, det er valg nå!!

Få klart svar fra politikerene på stedet ditt til å svare foran åpen skjerm hva de vil gjøre med den aktuelle strekningen.. Og følg opp.

Joda, vi har gjort alt det der, og nå tror jeg vi skal klare det. Men at det skulle ta 30 år...

Og vi har et regelverk i norge som er så forstokket at det ikke går ann. Problemet vårt er er blant annet at vi bor ved en riksvei. Det vil si -byråkratstyrt, etter visse regler.

Hellige, ukrenklige regler. Som at en ikke kan sette ned fartsgrensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får ikke nok oppmerksomhet.

Grunnen til at jeg tar dette opp er ikke ordkløveri eller forsøk på å vær morsom. Grunnene er at jeg har flyttet, og opplever at vi har en livsfarlig vei utenfor som gjør at jeg er livredd hver dag for at noe skal skje.

Senest i går fikk vi stoppet to småunger på tur ut i veien. Politiet sier at det er uforsvarlig å gå langs veien med barn. Vel. Vi har ikke noe alternativ, fordi det ikke er andre veier til jobb, skole, barnehage, butikk eller tog.

Vi har mellom 5-10 nestenulykker _hver dag_.

Jeg har nettopp sittet og lest et utrag av brev komunen har fått om veien -folke er livredde, de flytter herfra pga veien, de kjører bil 500 meter for å slippe å gå langs veien, forholdene er kanskje av de mest ekstreme i Norge.

I ett år har jeg sittet i et titals telefoner, jeg har skrevet brev, jeg har aksjonert -og vi møter en total uvilje hos de som har makt til å gjøre noe.

Trafikksikkerheten i Norge for syklister og gående er generelt sett helt undermåls, det er ikke uten grunn at så mange dør i trafikken. I Akershus er det et skrikende behov for gang og sykkelveier. Vet du hva budsjettet er? Jeg tror det er 10 milioner, eller noe der omkring. Det dekker kanskje en kilometer i året.

Men alikevel, dette er ikke et tema i velgkampen, hos politikere, eller i media. Kriminalitet generelt må også få plass, bevares. Men noe er riv, ruskende galt i proposjonene.

Trafikksikkerhet er en meget viktig sak. Det er en skam at vi betaler gull for å ha og kjøre en bil, samtidig som politikerne tilbyr kjøreforhold som dreper både harde og myke trafikkanter.

Likevel har jeg på følelsen at intensjonen med innlegget ditt ikke var å diskutere trafikk, men å trekke en eller annen (uklar) parallell inn i innvandringsdebatten, hvilken tråden også viser.

Det er da det blir surrete og meningsløst, om enn kanskje morsomt ordkløveri for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange rever ute og bedriver statistikk, forstår jeg.

Jeg forholder meg til Kripos egen statistikk, presentert av sjefen og siterer;

"DRAPSSTATISTIKKEN for 2001, 2002 og hittil i år viser at nærmere 27 prosent av de domfelte/siktede er utlendinger eller norske borgere med utenlandsk opprinnelse. Den samlede innvandrerbefolkningen i Norge tilsvarer til sammenligning omtrent syv prosent av befolkningen. Dette forholdstallet tilsier at utlendinger og norske statsborgere med utenlandsk opprinnelse er seks-syv ganger oftere domfelt/siktet for drap sammenlignet med etniske nordmenn."

.....

Vil du ha ytterligere informasjon om konsekvensene av en innvandringspolitikk ute av kontroll, kan du lese her:

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article.jhtml?articleID=574555

Arikkelen heter "Når sannheten blir ubehagelig".

Det er mange typer statistikk. Her finner du et enda bredere utvalg ala det du presenterer:

http://home.online.no/~ivajoha/innvkriminalitet.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bravo Grip!

Det er mange rever ute og bedriver statistikk, forstår jeg.

Jeg forholder meg til Kripos egen statistikk, presentert av sjefen og siterer;

"DRAPSSTATISTIKKEN for 2001, 2002 og hittil i år viser at nærmere 27 prosent av de domfelte/siktede er utlendinger eller norske borgere med utenlandsk opprinnelse. Den samlede innvandrerbefolkningen i Norge tilsvarer til sammenligning omtrent syv prosent av befolkningen. Dette forholdstallet tilsier at utlendinger og norske statsborgere med utenlandsk opprinnelse er seks-syv ganger oftere domfelt/siktet for drap sammenlignet med etniske nordmenn."

.....

Vil du ha ytterligere informasjon om konsekvensene av en innvandringspolitikk ute av kontroll, kan du lese her:

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article.jhtml?articleID=574555

Arikkelen heter "Når sannheten blir ubehagelig".

Ikke bra at det er så mye vold blandt utlendinger, men bra at sannheten blir belyst her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit det med trafikkulykker, men jeg ønsker ikke å blande inn det så mye.

Det nederste utsagnet ditt er jeg imidlertid uenig i.Og om utviklingen fortsetter(økt innvandring=økt kriminalitet), vil det påvirke hverdagen til oss alle.

Statistikken viser noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG DRITER I BILDRAP!Jeg synes ikke bildrap har noe i innvandrerdebatten(debatten om kriminelle innvandrere) å gjøre.Jeg ser hva det står i overskriften, men jeg synes sammenblandingen er teit egentlig.

Den mest forekommende kriminalitet blant innvandrere og andregenerasjonsinnvandrere sammenlignet med forekomsten av samme type kriminalitet blant nordmenn, er det som jeg vil diskutere.

Du må ikke la deg vippe av pinnen så lett, skjønner. Dette er en gammel diskusjonsteknikk for å fjerne fokus fra saker man finner ubehagelig.

For relevant statistikk:

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article.jhtml?articleID=574555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trafikksikkerhet er en meget viktig sak. Det er en skam at vi betaler gull for å ha og kjøre en bil, samtidig som politikerne tilbyr kjøreforhold som dreper både harde og myke trafikkanter.

Likevel har jeg på følelsen at intensjonen med innlegget ditt ikke var å diskutere trafikk, men å trekke en eller annen (uklar) parallell inn i innvandringsdebatten, hvilken tråden også viser.

Det er da det blir surrete og meningsløst, om enn kanskje morsomt ordkløveri for noen.

Det illustrerer så utrolig godt de vikarierende motivene for folk som snakker om "innvandrer-drap" i det ene innlegget, og klager over lave fartsgrenser i det neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...