Gå til innhold

menn på tredve og kvinner på tjue


Gjest dum og ung...?

Anbefalte innlegg

Gjest dum og ung...?

dette kan vel aldri gå?? det har seg nemlig sånn at jeg er veldig interessert i en mann på 29 som går på unioversitetet sammen med meg..men han kan vel aldri finne på å tenke i de baner om meg?

er det katastrofalt og helt utenkelig for menn på 30 å forelske seg i 20 år gamle kvinner (jenter..) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke noe problem. Samboeren min var 29 og jeg 20 da vi traff hverandre og ble forelsket, og vi har nå vært sammen i 4 1/2 år og bodd sammen i 3 1/2 av dem. Alder er bare et tall. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe problem. Samboeren min var 29 og jeg 20 da vi traff hverandre og ble forelsket, og vi har nå vært sammen i 4 1/2 år og bodd sammen i 3 1/2 av dem. Alder er bare et tall. :-)

Ja, dersom en faller for en person som en 9 år senere i utviklingen, så er det veø helt greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dersom en faller for en person som en 9 år senere i utviklingen, så er det veø helt greit det.

...den teorien gjelder bare hvis vi snakker om personer av samme kjønn. Her er det snakk om en kvinne på 20 og en mann på 29, rent utviklingsmessig sett så tilsier all erfaring at de er omtrent på samme nivå.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernemor

Det kommer an på hvordan man ER, ikke hvor gammel man er!

En femtiåring kan være yngre til sinns en syttenåring. En må bare passe sammen, være på samme nivå. Det har ikke så mye med alder å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvordan man ER, ikke hvor gammel man er!

En femtiåring kan være yngre til sinns en syttenåring. En må bare passe sammen, være på samme nivå. Det har ikke så mye med alder å gjøre.

Hei,

De fleste blir eldre med årene! :)

Hvis en 50 åring er som en 17 åring "inne i hodet" så tyder jo det på at tingene har stoppet opp, ikke sant? Han vil sannsynligvis fortsette å være en 17 åring når han er 60 og 70.

En 17 åring som er sammen med denne mannen, og som man forutsetter utvikler seg normalt, vil altså hurtig "vokse forbi" denne 50 åringen. Om 10 år er 17 åringen blitt 27, mens 50 åringen fremdeles er 17 år mellom ørene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unnskyld at jeg spør...

...den teorien gjelder bare hvis vi snakker om personer av samme kjønn. Her er det snakk om en kvinne på 20 og en mann på 29, rent utviklingsmessig sett så tilsier all erfaring at de er omtrent på samme nivå.

;-)

Da regner jeg med at du anser menn for å være underutviklet i forhold til kvinner?

Er det ditt menneskesyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

De fleste blir eldre med årene! :)

Hvis en 50 åring er som en 17 åring "inne i hodet" så tyder jo det på at tingene har stoppet opp, ikke sant? Han vil sannsynligvis fortsette å være en 17 åring når han er 60 og 70.

En 17 åring som er sammen med denne mannen, og som man forutsetter utvikler seg normalt, vil altså hurtig "vokse forbi" denne 50 åringen. Om 10 år er 17 åringen blitt 27, mens 50 åringen fremdeles er 17 år mellom ørene.

Med vennlig hilsen

Mental utvikling følger selvsagt ingen rett linje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at du anser menn for å være underutviklet i forhold til kvinner?

Er det ditt menneskesyn?

Menneskesyn...?

Jeg trodde det var en kjent sak, oppe og vedtatt siden tidenes morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Du babler i vei

Menneskesyn...?

Jeg trodde det var en kjent sak, oppe og vedtatt siden tidenes morgen.

Ditt svar ligner det jeg fikk av en rasist for ikke så lenge siden: at det skulle være en kjent sak at "hvite" er mer intelligent enn "sorte".

Men så er det store likheter mellom sexistisk (din) og rasistisk (hennes) tankegang.

Så kanskje ikke så rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unnskyld at jeg spør

Hei,

De fleste blir eldre med årene! :)

Hvis en 50 åring er som en 17 åring "inne i hodet" så tyder jo det på at tingene har stoppet opp, ikke sant? Han vil sannsynligvis fortsette å være en 17 åring når han er 60 og 70.

En 17 åring som er sammen med denne mannen, og som man forutsetter utvikler seg normalt, vil altså hurtig "vokse forbi" denne 50 åringen. Om 10 år er 17 åringen blitt 27, mens 50 åringen fremdeles er 17 år mellom ørene.

Med vennlig hilsen

Igjen uttaler du deg om noe du ikke har greie på.

Det hadde vært fint om en sakkyndig kunne uttale seg.

NHD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskesyn...?

Jeg trodde det var en kjent sak, oppe og vedtatt siden tidenes morgen.

MsSophie!

[vedr. innlegget nedenfor]

Har du utviklet rasistiske tendenser i det siste? :)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MsSophie!

[vedr. innlegget nedenfor]

Har du utviklet rasistiske tendenser i det siste? :)

Med vennlig hilsen

...nei, men i motsetning til enkelte andre så har jeg en god utviklet humoristisk sans:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt svar ligner det jeg fikk av en rasist for ikke så lenge siden: at det skulle være en kjent sak at "hvite" er mer intelligent enn "sorte".

Men så er det store likheter mellom sexistisk (din) og rasistisk (hennes) tankegang.

Så kanskje ikke så rart?

Det rare er vel hvordan enkelte totalt manger humor og evnen til å ta selv den enkleste form for ironi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...