Gå til innhold

Hvor tidlig kan man oppdage Alzheimers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg lurer på hvor tidlig eventuell Alzheimer påvirker en person.

Min mann har foreldre og besteforeldre med Alzheimer historie, og er selv 37 år.

Han forteller selv at han begynner å bli mer distre, og glemmer ting, og jeg merker at han ikke kan huske 5 ting å handle i butikken uten at han har med lapp.

Er det mulig at Alzheimer kan begynne å påvirke i så ung alder?

Er det noen måte å "teste" dette på?

Er det noen måte å forebygge ?

Hilsen

Bekymret Kone

• 4 måneder senere...
Skrevet

Min far fikk Alzheimer-diagnose da han var 50 år, hans mor da hun var ca 60, begge deler regnes som tidlig.

Alzheimer kan i ekstreme tilfeller oppstå enda tidligere, og jeg merker selv at jeg er kjemperedd for å få det, og at jeg derfor (håper jeg, da) alltid dobbelsjekker ting, skriver lapper etc. Men når jeg sammenligner med hvordan jeg var tidligere, er jeg like god i forhold til problemløsning etc, så jeg regner med at det er min egen redsel som gjør at jeg føler meg glemsom, distré etc.

Jeg foreslår at du tar opp dette med mannen din, spør ham om han er redd for å bli syk han også etc etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...