Gå til innhold

en påstand


sigga

Anbefalte innlegg

Har inntrykk av at det var minst like viktig å ha en bra fasade før. Tror ikke det har noe med likestillig å gjøre...

Jeg har vokst opp med en rødstrømpe av en mor, og har sett hvordan hun med sine oppfatninger mer eller mindre tok knekken på eget ekteskap... Og nå er hun nesten som mannehater å regne, fordet ingen av dem passer inn i hennes oppfatning av hvordan en mann bør være...en drømmeillusjon der mannen gjølr alt hun ikke gidder... Det være seg alt fra vaske gulv, skifte dekk til å labbe tur med bikkja...

..kontrollfrik kalles det og er et resultat av det evinnelige kampen mellom kjønnene...

Eller er jeg helt påjordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 201
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • sigga

    45

  • Sør

    30

  • flisa

    15

  • Hawkwind

    15

Mest aktive i denne tråden

Det måtte jo selvfølgelig være menn som ga kvinner stemmerett siden de først hadde frarøvet oss den. Hvem ellers når bare menn hadde makt??

menn hadde vel ikke frarøvet oss stemmeretten, vi hadde bare ikke fått den.

Men det er ingen som motstrider viktigheten av stemmerett for kvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest singel og sang

menn hadde vel ikke frarøvet oss stemmeretten, vi hadde bare ikke fått den.

Men det er ingen som motstrider viktigheten av stemmerett for kvinner...

Hvem ga menn stemmeretten, og makt til å bestemme at kvinner ikke skulle ha stemmerett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem ga menn stemmeretten, og makt til å bestemme at kvinner ikke skulle ha stemmerett?

Kvinnene??

Nei, her kommer nok biologien frem... vi kvinner har alltid vært inne og tatt oss av det som skjer der,mens mennene var engasjert ute og dermed også mest opptatt av å ha noe å si-

eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men der har vi jo poenget: "I noen forhold". I noen forhold jobber mannen hjemme, skriver du. OG HVA SÅ??? I hvor mange forhold er det ikke kvinnen som jobber hjemme?! Hva med dem? Skal virkelig dere menn begynne å syte og klage nå for at en brøkdel av dere må være hjemme med barna?

Fordi noen kvinner har en for stor arbeidsbyrde, så er det helt greit at noen menn også har det?

Jeg tror ikke det er en holdning som vil forbedre skilsmissestatistikken i Norge ihvertfall.

Jeg trodde poenget med likestilling var at man skulle jobbe mot at arbeidsbyrdene skulle bli jevnt fordelt mellom kjønnene - og får bare ta til etterretning at du er totalt uenig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler faktisk at du har litt rett jeg... Vi krever så mye av mennene våre at vi tar livet av forholdet på veien. jeg tror jeg hadde vært lykkeligere i mitt forhold hvis det ikke var så på død og liv at vi skal være likestilte på alle fronter.

Kanskje vi hadde kommet lenger og blitt lykligere alle mann hvis vi hadde priset forskjellene og innsett at det forskjell på kjønnene....istedenfor å presse oss til en likestilling som utfra bioligien er unaturlig...

Noe av poenget er vel at man bør ta tak i de tingene man selv er flink til å gjøre - eller liker å gjøre.

Man vil alltid ha en del oppgaver igjen som ingen liker spesielt godt å gjøre - og de bør da fordeles rettferdig - slik at begge parter yter like mye totalt sett.

Synes jeg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sigga,

Innlegget ditt er en non sequitur - konklusjonen følger ikke fra premissene.

Tvertimot - de problemene du beskriver skyldes jo nettopp *mangel* på likestilling!

Hvis det virkelig hadde vært likestilling, hadde jo ikke disse problemene eksistert!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av poenget er vel at man bør ta tak i de tingene man selv er flink til å gjøre - eller liker å gjøre.

Man vil alltid ha en del oppgaver igjen som ingen liker spesielt godt å gjøre - og de bør da fordeles rettferdig - slik at begge parter yter like mye totalt sett.

Synes jeg ihvertfall.

Ja, men det minner om en drømmesituasjon som er mer eller mindre mulig å oppfylle,

Hvis vi skal utfylle hvernadre til det fulle før vi kan få et godt og harmonisk forhold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av poenget er vel at man bør ta tak i de tingene man selv er flink til å gjøre - eller liker å gjøre.

Man vil alltid ha en del oppgaver igjen som ingen liker spesielt godt å gjøre - og de bør da fordeles rettferdig - slik at begge parter yter like mye totalt sett.

Synes jeg ihvertfall.

Det er da ingen andre enn de som er imot likestilling som påstår at likestilling er at begge foreldrene må vaske nøyaktig en halv barnerompe hver...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn generelt sett lider ikke. -Noen- menn gjør det.

Mitt poeng er uansett at man skal ha like mye ansvar uansett om man er mann eller kvinne.

Hva er galt med det?

Ingenting er galt med det. Det er jo nettopp det som likestilling eller feminisme handler om.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen andre enn de som er imot likestilling som påstår at likestilling er at begge foreldrene må vaske nøyaktig en halv barnerompe hver...

Med vennlig hilsen

Hmmm...du spissformulerer noe her - men ser poenget ditt veldig tydelig ja :-)

Og jeg er rimelig overbevist om at det finnes en del kvinnelige DOLere som er totalt uenige - som hevder de kjemper for likestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også for like muligheter for kjønnene... Men det er bare det at vi nå har så forbasket mye å leve opp til Og det kommer som en bivirkning av likestillingskampen....det er liksom ikke greitt å ønske å være husmor eller gardskjæring... Der ser en når en leser foreldreforum og samlivsforum... Det blir ikke verdsatt på noe vis. Derfor mener jeg at vi ikke har kommet dit vi kanskje ville... det var vel ikke meningen at vi skulle kjernefamilien til livs??

Trygghet er viktig for alle i en familie, store og små. Kanskje vi har mistet noen grunn verdier på veien til 50 % kvinner i alle styrer og lik lønn til alle...

Her blander du hummer og kanari.

Hvorvidt det er "verdsatt" for en mann eller kvinne å være "hjemme med barn" har lite med likestilling å gjøre, men hvordan samfunnet setter verdier på forskjellig type arbeid.

I den grad det har noe med likestilling å gjøre, er det jo stikk motsatt av det du hevder: det er pga *manglende* likestilling at "typiske kvinneyrker" er mindre verdsatt enn "typiske mannsyrker".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sigga,

Innlegget ditt er en non sequitur - konklusjonen følger ikke fra premissene.

Tvertimot - de problemene du beskriver skyldes jo nettopp *mangel* på likestilling!

Hvis det virkelig hadde vært likestilling, hadde jo ikke disse problemene eksistert!

Med vennlig hilsen

Eneste måten å bli kvitt disse problemene på er at vi alle blir like, ensartet..., og det ønsker vi vel ikke??

Nei, jeg mener bare at vi opplever så store forventninger til hvordan vi skal fungere sammen at vi blir skuffet når vi ikke oppfyller våre egne, og samfunnet for øvrig sine ønsker og krav til oss. derfor skjer det vi ser i dag og flere og flere blir ulykkelige og forhold går dukken.

tenk om vi kunne priset oss lykkelige over at vi er individer og har ulikt kjønn med ulike forutsetninger istedenfor å klage over at mennene våre ikke vasker nok i huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sigga,

Innlegget ditt er en non sequitur - konklusjonen følger ikke fra premissene.

Tvertimot - de problemene du beskriver skyldes jo nettopp *mangel* på likestilling!

Hvis det virkelig hadde vært likestilling, hadde jo ikke disse problemene eksistert!

Med vennlig hilsen

Eneste måten å bli kvitt disse problemene på er at vi alle blir like, ensartet..., og det ønsker vi vel ikke??

Nei, jeg mener bare at vi opplever så store forventninger til hvordan vi skal fungere sammen at vi blir skuffet når vi ikke oppfyller våre egne, og samfunnet for øvrig sine ønsker og krav til oss. derfor skjer det vi ser i dag og flere og flere blir ulykkelige og forhold går dukken.

tenk om vi kunne priset oss lykkelige over at vi er individer og har ulikt kjønn med ulike forutsetninger istedenfor å klage over at mennene våre ikke vasker nok i huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sigga,

Innlegget ditt er en non sequitur - konklusjonen følger ikke fra premissene.

Tvertimot - de problemene du beskriver skyldes jo nettopp *mangel* på likestilling!

Hvis det virkelig hadde vært likestilling, hadde jo ikke disse problemene eksistert!

Med vennlig hilsen

Eneste måten å bli kvitt disse problemene på er at vi alle blir like, ensartet..., og det ønsker vi vel ikke??

Nei, jeg mener bare at vi opplever så store forventninger til hvordan vi skal fungere sammen at vi blir skuffet når vi ikke oppfyller våre egne, og samfunnet for øvrig sine ønsker og krav til oss. derfor skjer det vi ser i dag og flere og flere blir ulykkelige og forhold går dukken.

tenk om vi kunne priset oss lykkelige over at vi er individer og har ulikt kjønn med ulike forutsetninger istedenfor å klage over at mennene våre ikke vasker nok i huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg tror nok at likestillingen har ført langt mere ondt enn godt med seg, desverre. Stakkars barn som skal vokse opp i all kranglinga og oppløste hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sigga,

Innlegget ditt er en non sequitur - konklusjonen følger ikke fra premissene.

Tvertimot - de problemene du beskriver skyldes jo nettopp *mangel* på likestilling!

Hvis det virkelig hadde vært likestilling, hadde jo ikke disse problemene eksistert!

Med vennlig hilsen

sorry, har litt data trøbbel.derfor trippel sending..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet med likestillingskampen er at den ikke har vært for likestilling, men for å gi kvinner flere rettigheter og muligheter. Ikke rart at menn ikke støtter dette helhjertet.

Kvinner har oppnådd likestilling på mange områder, men utviser ingen takknemlighet for dette.

Kvinner er gått forbi menn på mange områder (bl.a. det seksuelle, innen utdanning, forhold, omsorg for barn osv) Men det messes hele tiden om andelen kvinner i styrerommene o.l.

Mange undersøkelser viser at menn er samfunnets tapere, vi havner mer og mer på utsiden. Kanskje en bør jobbe mer for likestilling også der kvinner har mest? Kanskje menn ville blitt mer interessert da.

Kvinner krever likestilling der menn er "overlegne", men glemmer alle områdene der de selv er "overlegne".

Dersom mer enn 50 % i en fin jobb/utdannelse er menn skriker alle om manglende likestilling og at noe må gjøres. Dersom 70 % er kvinner jubler alle over "likestillingen" en har oppnådd. Logisk?

Du skriver: "Kvinner har oppnådd likestilling på mange områder, men utviser ingen takknemlighet for dette."

Skulle de være "takknenlige" for at menn har (delvis) sluttet å diskriminere dem?

Er du "takknemlig" ovenfor en kriminell, når han slutter å stjele fra deg?

====

Det er som å påstå at slavene skulle være "takknemlige" fordi slaveeierene satte dem fri.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...