Gå til innhold

en påstand


sigga

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 201
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • sigga

    45

  • Sør

    30

  • flisa

    15

  • Hawkwind

    15

Mest aktive i denne tråden

Det største problemet med likestillingskampen er at den ikke har vært for likestilling, men for å gi kvinner flere rettigheter og muligheter. Ikke rart at menn ikke støtter dette helhjertet.

Kvinner har oppnådd likestilling på mange områder, men utviser ingen takknemlighet for dette.

Kvinner er gått forbi menn på mange områder (bl.a. det seksuelle, innen utdanning, forhold, omsorg for barn osv) Men det messes hele tiden om andelen kvinner i styrerommene o.l.

Mange undersøkelser viser at menn er samfunnets tapere, vi havner mer og mer på utsiden. Kanskje en bør jobbe mer for likestilling også der kvinner har mest? Kanskje menn ville blitt mer interessert da.

Kvinner krever likestilling der menn er "overlegne", men glemmer alle områdene der de selv er "overlegne".

Dersom mer enn 50 % i en fin jobb/utdannelse er menn skriker alle om manglende likestilling og at noe må gjøres. Dersom 70 % er kvinner jubler alle over "likestillingen" en har oppnådd. Logisk?

'Kvinner har oppnådd likestilling på mange områder, men utviser ingen takknemlighet for dette.'

Du er faen meg ikke sann.

Denne tråden burde klippes ut og limes inn ved alle anledninger der norske menn er i liksom-harnisk over at islamske kvinner ikke har samme rettigheter som menn.

Fy faen, nok en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa - det å fortelle at det og det er galt er ikke noe problem.

Det å kjefte vedkommende huden full fordi det er galt er noe helt annet.

Eller...?

Da er det feil kjerring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irettesettelser er greit nok; såfremt de brukes konstruktivt.

Ingen, uansett kjønn, trives med å bli fortalt at de gjør noe så dårlig at de like gjerne kunne latt være å gjøre det.

Om man istedet blir spurt om man ønsker noen tips om hvordan man kan gjøre arbeidet bedre, blir det straks mer positivt.

Uansett om det gjelder mannens vask av gulv eller kvinnen som skifter oljefilter på bilen :-)

Hvor mye feil kan man egentlig få Gjordt? - VANN utenfor bøtta - kluten i buksa, og bøtta over hue? - --

Er visst i denne trådenm enda jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irettesettelser er greit nok; såfremt de brukes konstruktivt.

Ingen, uansett kjønn, trives med å bli fortalt at de gjør noe så dårlig at de like gjerne kunne latt være å gjøre det.

Om man istedet blir spurt om man ønsker noen tips om hvordan man kan gjøre arbeidet bedre, blir det straks mer positivt.

Uansett om det gjelder mannens vask av gulv eller kvinnen som skifter oljefilter på bilen :-)

Hvor mye feil kan man egentlig få Gjordt? - VANN utenfor bøtta - kluten i buksa, og bøtta over hue? - --

Er visst i denne trådenm enda jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Selvfølgeli har jeg misforstått. Jeg mener at vi må innse at det er forskjell mellom kjønnene, og dermed kan ikke alle oppnå det samme. Det blir fokusert sånn på hva et ideelt samfunn skal være og hvordan vi som mennesker skal være i forhold til det. derfor er det lett å føle seg mislykket i forhold til det.

Med likestilling kommer også krav. Vi slites mellom altfor mange meninger. det vektlegges for lite hva hver enkelt vil og mener...

Men jeg er veldig glad for stemmeretten jeg har fått. Jeg er glad for at vi tjener noenlunde likt menn, og for at vi har like muligheter til utdanning,

Jeg skulle bare ønske vi stod fritt til å velge bort det likestillingen og kvinnekampen har gitt oss, uten at vi skal få stempelet som at vi har misforstått.

Skal jeg prise meg lykkelig over likestillingsloven bare fordet jeg er jente??

Du kan fortsatt være hvem&hva du vil du.. Du kan da fortsatt være hjemme om det er det du vil, og du kan bedrive utelukkende tradisjonelle dame ting.

Tingen er at mange vil ikke det, og de kan faktisk lavære.Det kunne de ikke før. Det er snakk om bredere valgmuligheter, fra alle hyller.

Det er ikke tvang, det er mulighet. Mangel på mulighet ligner mer på tvang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'/.../ vitenskapen, hjerneforskningen, og den sunne fornuft.'

Med henvisning til kultur, kunnskap og tenkning - alt som skiller oss fra dyrene - prøver du å vise at vi er ren natur, som dyr?

Du er jo helt på bærtur. Som vanlig.

Full løsrivelse av mennesket og fonektelse fra naturen er sevsagt den eneste måten det syn du forfekter kan forsvares på.

Gammelt mosegrodd nytt, som i dag ikke lenger er egnet til annet enn å trekke på smilebåndene av.

Kunnskapen har kommet lenger. Ja, vi er et produkt av vårt miljø, men vi er også gener, biologi og arv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djeeezzes. Lite kvinnfolk på deg?

Nei, men litt for mye på en hel generasjon gutter som vokser opp til tapere takket være ansvarsløse kvinnfolk med abonnement på Sirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full løsrivelse av mennesket og fonektelse fra naturen er sevsagt den eneste måten det syn du forfekter kan forsvares på.

Gammelt mosegrodd nytt, som i dag ikke lenger er egnet til annet enn å trekke på smilebåndene av.

Kunnskapen har kommet lenger. Ja, vi er et produkt av vårt miljø, men vi er også gener, biologi og arv.

Svimmel? Det er ingen som nekter for at mennesket har en kropp, hehe..., hvordan skulle det ha seg?

At du sier nei til likestilling mellom kjønnene med henvisning til biologi er så korke teit at jeg bare må le.

Eller er du bare mer enn alminnelig begrepsforvirret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svimmel? Det er ingen som nekter for at mennesket har en kropp, hehe..., hvordan skulle det ha seg?

At du sier nei til likestilling mellom kjønnene med henvisning til biologi er så korke teit at jeg bare må le.

Eller er du bare mer enn alminnelig begrepsforvirret?

he He. Kropp ja! Hørt om hode også ? inni hodet sitter noe som heter hjerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig - min mann jobbet i en VELDIG gammelmodig bedrift i så måte - og da han skulle være hjemme med sykt barn fikk han høre: "Har du ikke ei kjerring da?"

:-)

jepp.

men ofte hanbdler det jo om familiens valg -de velger at mor er hjemme, fordi far tjener så mye bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye feil kan man egentlig få Gjordt? - VANN utenfor bøtta - kluten i buksa, og bøtta over hue? - --

Er visst i denne trådenm enda jeg

Husarbeid er idiot-arbeid, er det det du mener? Vaske gulv, lage mat, passe barn, trengs vel for pokker ingen yrkesstolthet der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Hva har 'naturens orden' med likestilling å gjøre?*

Norge har ikke likestilling. men et kjønnsfacistisk feministideologisk basert fundament som gjennomsyrer alt fra skoler til rettapparat.

Resultatet vet vi: Unge gutter i hopetall tar sine liv, og kurven er oppadgående. Gutter fødes til tapere.

Det er RESULTATET av den likestilling du oppskryeter jeg kommenterer, ikke de absurde teoriene dine som ligger bak den.

*ler* Hva mener du med at gutter fødes til tapere? Konkrete eksempler takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husarbeid er idiot-arbeid, er det det du mener? Vaske gulv, lage mat, passe barn, trengs vel for pokker ingen yrkesstolthet der?

Igjen - hva har dette med "likestilling" å gjøre, annet enn at den påståtte "lave verdien" av det du nevner skyldes nettopp *mangel* på likestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva har dette med likestilling å gjøre?

*forvirret*

Med vennlig hilsen

Ble litt revet med der jeg satt på jobb utover kvelden - småtrøtt og småirritabel - og diskusjonen gled fra diskusjon omkring problemstilling til diskusjon omkring praktiske detaljer et sted på veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen - hva har dette med "likestilling" å gjøre, annet enn at den påståtte "lave verdien" av det du nevner skyldes nettopp *mangel* på likestilling.

Men det er jo akkurat det jeg mener, din nisse!:-) Arbeid som tradisjonelt har vært sett på som kvinneoppgaver har ingen status. Er det likestilling, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke sign

Hadde vi hatt råd ville jeg vært husmor.. og ikke jobbet. Jeg ville hatt bedre tid til å ta meg av barna, husarbeidet.. hatt mer overskudd til ting. Tror forholdet til mannen hadde vært bedre også da. Nå er jeg stresset og kjefter... jeg er så sliten, og jeg når aldri over alt husarbeidet. Jeg har ingen tid til meg selv. Jeg jobber ikke så mye, og det er jo litt fint å komme på arbeid da. Vi trenger dessuten pengene. Men kunne jeg velge, ville jeg ikke jobbet. Ikke før ungene hadde gått et par år på skolen. Jeg ønsker å ta utdannelsen ferdig også, men jeg kommer jo sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...