Gå til innhold

en påstand


sigga

Anbefalte innlegg

Men det er jo akkurat det jeg mener, din nisse!:-) Arbeid som tradisjonelt har vært sett på som kvinneoppgaver har ingen status. Er det likestilling, da?

Nei, det er mangel på likestilling, eller likeverd.

Altså, akkurat motsatt problem av det Sigga påstår.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 201
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • sigga

    45

  • Sør

    30

  • flisa

    15

  • Hawkwind

    15

Mest aktive i denne tråden

At vi er "ulike" på ett felt, tilsier jo ikke at "kvinner skal vaske kjøkken". Det du kommer med er rett og slett vås.

Ja, det er forskjeller mellom menn og kvinner. Det er åpenbart.

Nei, de forskjellene som eksisterer berettiger på ingen som helst måte mangelen på likestilling.

Med vennlig hilsen

Mulig, men de forskjellene som er der tilsier at vi ikke vil oppnå full likestilling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Det er da ingen likestillingslov som tvinger deg til å være "likestilt" om du ikke ønsker det. Likestillingslovene gir deg bare rettigheter.

Og fordi _du_ ikke ønsker å gjøre ting som tidligere var forbeholdt menn, skal du dermed nekte andre kvinner å gjøre disse tingene?

Din dårlige selvtillitt gjør at du ikke tør velge å leve ditt liv som du ønsker (muligens å være hjemmeværende husmor forsørget av mannen?) så skal du forlange at alle andre kvinner skal ønske det samme? Bare fordi du er redd for å gjøre noe som i dine øyne ikke er det gjengse i dag?

Er verken redd eller har dårlig selvtillit, bare synser jeg og kommer med en påstand...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt problem er ikke likestilling, men at du lar deg diktere av andres "krav" til hvordan du skal leve livet ditt. Finn ut i samarbeid med mannen din(det er her fordelen med likestillig kommer inn siden en mann før likestillingens tid ikke brydde seg med hva kona ønsket) hvordan dere ønsker å ha det i livet/samlivet.

Hva moren din eller andre måtte mene er revnende likegyldig. La andre leve sine liv (uten å prøve å diktere dem ved å være motstander av likestillingen f.eks) og lev selv deres eget slik dere ønsker.

Jeg dikterer da ingen...bare påstår... det er dessuten like ille å diktere folk til å leve sine liv basert på likestillingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt i fra - slike krav finne sbare i hodet ditt. Likestilling handler ikke om å gjøre kvinner til menn eller omvendt, likestilling handler om gi begge kjønn de samme VALGmulighetene! - Det handler om å fortelle arbeidsgivere at de ikke skal se på kjønn ved arbeidsforhold.

Det handler ikke om at kvinner skal tvinges til å bli ledere om de ikke vil, eller menn skal skifte bleier om de ikke vil.

Det handler heller ikke om fordeling i hjemmene, det er helt opp til hvert par. Da er det om å gjøre å finne en partner som slikt kan forhandles om.

Likestilling er en FRIHET vi har som likestilte mennesker.

Og en siste ting:

HVORFOR I HULEST HAR IKKE HANDICAPEDE DELTE DOER I DAME-/MANN? - ER de KJønnsløse?

Jeg har ikke bestemt noen doer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mener du at om jeg ikke liker å gjøre husarbeid, og mannen min ikke liker det, så er det mitt ansvar alene, og ikke vårt sammen?

Nei, det mener jeg slettes ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dikterer da ingen...bare påstår... det er dessuten like ille å diktere folk til å leve sine liv basert på likestillingen...

Du skriver: "det er dessuten like ille å diktere folk til å leve sine liv basert på likestillingen..."

...eh... HVEM (konkret) er det som dikterer dette til folk?

Svar: INGEN.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig, men de forskjellene som er der tilsier at vi ikke vil oppnå full likestilling..

Nei, det er det slettes ikke - all den tid du ikke kan påvise at noen av de *medfødte* forskjellene er relevante for områder som berøres av likestilling.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "det er dessuten like ille å diktere folk til å leve sine liv basert på likestillingen..."

...eh... HVEM (konkret) er det som dikterer dette til folk?

Svar: INGEN.

Med vennlig hilsen

nei,men gjør jeg det da??? jeg blir iallefall beskylt for det...

men vet du, detta gidder jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det slettes ikke - all den tid du ikke kan påvise at noen av de *medfødte* forskjellene er relevante for områder som berøres av likestilling.

Med vennlig hilsen

Såflott at du vet, og jeg bare er dum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei,men gjør jeg det da??? jeg blir iallefall beskylt for det...

men vet du, detta gidder jeg ikke..

Du kommer med en påstand/insinuasjon som overhodet ikke er basert på sannhet.

Det ligger implisitt i det du skriver at de som er for likestilling vil påtvinge andre likestilling, istedet for å gi like rettigheter.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såflott at du vet, og jeg bare er dum...

Det er ikke snakk om hvem som er "dum", men hvem som kommer med påstander de ikke kan underbygge.

Du påstår at det finnes kjønnsbaserte forskjeller som tilsier at vi ikke kan få likestilling.

Jeg ber deg dokumentere påstanden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer med en påstand/insinuasjon som overhodet ikke er basert på sannhet.

Det ligger implisitt i det du skriver at de som er for likestilling vil påtvinge andre likestilling, istedet for å gi like rettigheter.

Med vennlig hilsen

En påstand er en påstand uten rot i virkligheten ja... det er derfor det heter påstand... så vil en diskusjon munne ut i en konklusjon som vil hjelpe oss til å se om det var grunn i en påsatnd... eller??

Og konklusjonen din er det den er... et resultat av dine forutsetnoinger for å bruke de argument du bruker og dermed vil du få gjort deg opp en mening basert på din egen oppfatning av hva som er rett og galt...ergo; vi blir ikke enige og en påstand kan være så mangt...

Men det er vel bare vås dette og...(",)...

Jeg tar helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er verken redd eller har dårlig selvtillit, bare synser jeg og kommer med en påstand...

Du sier jo selv at du føler deg mislykket pga samfunnets "krav". Dette er et tegn på at du har problemer med å tro på deg selv og dine avgjørelser(altså dårlig selvtillitt).

Selv gir jeg F i hvordan andre mennesker lever sine liv, men lever mitt liv slik _jeg_ ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dikterer da ingen...bare påstår... det er dessuten like ille å diktere folk til å leve sine liv basert på likestillingen...

Du prater i mange innlegg her om hvor fryktelig "likestillingen" er og at det var bedre før "rødstrømpene" ødela og at vi burde vært tilbake til tiden før. På den måten "dikterer" du jo ved at du ikke bare selv velger å ikke gjøre deg nytte av de fordelene kvinner nå har fått i forhold til tidligere og er fornøyd med ditt valg, men ønsker å fjerne disse fordelen helt fordi du ikke takler å gjøre andre valg enn "flertallet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi hatt råd ville jeg vært husmor.. og ikke jobbet. Jeg ville hatt bedre tid til å ta meg av barna, husarbeidet.. hatt mer overskudd til ting. Tror forholdet til mannen hadde vært bedre også da. Nå er jeg stresset og kjefter... jeg er så sliten, og jeg når aldri over alt husarbeidet. Jeg har ingen tid til meg selv. Jeg jobber ikke så mye, og det er jo litt fint å komme på arbeid da. Vi trenger dessuten pengene. Men kunne jeg velge, ville jeg ikke jobbet. Ikke før ungene hadde gått et par år på skolen. Jeg ønsker å ta utdannelsen ferdig også, men jeg kommer jo sist...

Hvis dere er villige til å gå tilbake til levestandarden som var vanlig i "før-likestillingstiden" er det ikke noe problem å overleve på en inntekt, og du kan få oppfylt din "drøm".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi hatt råd ville jeg vært husmor.. og ikke jobbet. Jeg ville hatt bedre tid til å ta meg av barna, husarbeidet.. hatt mer overskudd til ting. Tror forholdet til mannen hadde vært bedre også da. Nå er jeg stresset og kjefter... jeg er så sliten, og jeg når aldri over alt husarbeidet. Jeg har ingen tid til meg selv. Jeg jobber ikke så mye, og det er jo litt fint å komme på arbeid da. Vi trenger dessuten pengene. Men kunne jeg velge, ville jeg ikke jobbet. Ikke før ungene hadde gått et par år på skolen. Jeg ønsker å ta utdannelsen ferdig også, men jeg kommer jo sist...

Det har vel *aldri* vært så lett som nå å være hjemmeværende!

Du lever i en nostalgisk drømmeverden hvor bildet av "livet som husmor" er så urealistisk at det er tragi-komisk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du prater i mange innlegg her om hvor fryktelig "likestillingen" er og at det var bedre før "rødstrømpene" ødela og at vi burde vært tilbake til tiden før. På den måten "dikterer" du jo ved at du ikke bare selv velger å ikke gjøre deg nytte av de fordelene kvinner nå har fått i forhold til tidligere og er fornøyd med ditt valg, men ønsker å fjerne disse fordelen helt fordi du ikke takler å gjøre andre valg enn "flertallet".

Kjære gud i himmelen...jeg har på inget sted ønsket å fjerne de godene vi har oppnådd. Påstanden min var at likestillingene har ført til at kvinner ikke lenger klarer å være fornøyde med livene sine pga.krav om det og det... ikke dikterer jeg noen, og ikke sier jeg at kvinner ikke skla oppnå lik lønn for likt arbeid ol.

Nå har jeg lyst til å være litt spydig her,m og si; ta deg et lese kurs...se hva som står og ikke bare se det du vil se,

Dessuten var dette en påsatnd fra meg...verken min dype mening eller overbevisning... det var en tanke jeg fikk etter å ha diskutert med min søster problemstillingen likestilling... voi kom frem til en påstand og jeg var dum nok til å skrive den inn på dol. Noe av det mener jeg i det fulle, mens andre ting kommer for å provosere og skape debatt... Jeg ser at mange er ueninge med meg i min påstand og greitt er det. men vis meg iallefall respekt nok ved å ikke tilegne meg egenskaper og meninger på bakgrunn av din egen misforståelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære gud i himmelen...jeg har på inget sted ønsket å fjerne de godene vi har oppnådd. Påstanden min var at likestillingene har ført til at kvinner ikke lenger klarer å være fornøyde med livene sine pga.krav om det og det... ikke dikterer jeg noen, og ikke sier jeg at kvinner ikke skla oppnå lik lønn for likt arbeid ol.

Nå har jeg lyst til å være litt spydig her,m og si; ta deg et lese kurs...se hva som står og ikke bare se det du vil se,

Dessuten var dette en påsatnd fra meg...verken min dype mening eller overbevisning... det var en tanke jeg fikk etter å ha diskutert med min søster problemstillingen likestilling... voi kom frem til en påstand og jeg var dum nok til å skrive den inn på dol. Noe av det mener jeg i det fulle, mens andre ting kommer for å provosere og skape debatt... Jeg ser at mange er ueninge med meg i min påstand og greitt er det. men vis meg iallefall respekt nok ved å ikke tilegne meg egenskaper og meninger på bakgrunn av din egen misforståelse..

Du skriver: "Påstanden min var at likestillingene har ført til at kvinner ikke lenger klarer å være fornøyde med livene sine pga.krav om det og det..."

Tror du kvinner i 1850 var mer fornøyd?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Påstanden min var at likestillingene har ført til at kvinner ikke lenger klarer å være fornøyde med livene sine pga.krav om det og det..."

Tror du kvinner i 1850 var mer fornøyd?

Med vennlig hilsen

det kan værken du eller jeg svare sikkert på....

og nå er jeg fint ferdig med dette..

du plukker jo bare fra hverandre alt alle andre skriver og vi kan holde på til noen sier stopp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...