Gå til innhold

– Frp må slutte å syte sånn, sier Aarebrot


Sør

Anbefalte innlegg

De blir ikke behandlet annerledes "fordi de er Frp", men pga hvordan de er, og hvor de står politisk.

Akkurat som om AKP(m-l) hadde fått samme oppslutning.

De leker bare martyrer.

Det er ikke saklig belegg for å sammenligne FrP og AKP hvis man legger avvik fra dagens samfunn til grunn som måleparameter.

Med en slik målestokk er sannsynligvis SV mer "ekstremistisk" enn FrP.

Typisk for diskusjoner som dette, er at egne politiske sym- og antipatier lukker sinnet, og hindrer all diskusjon om et spørsmål som egentlig er interessant.

Man ender opp med å krangle om hvilket parti som er mest "idioter", og det skal godt gjøres å bli enige om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goliath

    30

  • Sør

    25

  • flisa

    12

  • SierDuDet

    6

Mest aktive i denne tråden

Det er ikke saklig belegg for å sammenligne FrP og AKP hvis man legger avvik fra dagens samfunn til grunn som måleparameter.

Med en slik målestokk er sannsynligvis SV mer "ekstremistisk" enn FrP.

Typisk for diskusjoner som dette, er at egne politiske sym- og antipatier lukker sinnet, og hindrer all diskusjon om et spørsmål som egentlig er interessant.

Man ender opp med å krangle om hvilket parti som er mest "idioter", og det skal godt gjøres å bli enige om.

Aarebrot påpekte at Ap var utsatt for det samme for noen år siden.

Men generelt, når ingen vil samarbeide med et bestemt parti, er det da (på generell basis) på sin plass å anta at det kanskje er partiet det er "noe i veien med", og ikke "resten av verden".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aarebrot er på kolisjonskurs med alle landets redaktører og de fleste kolleger. Aarebrot er tilfeldigvis også en profilert politiker.

"Ingen får automatisk makt. Hvis Frp får 30 prosent av stemmene, så betyr det at 70 prosent ikke vil ha Frp. Disse 70 prosentene har også rettigheter, forteller valgforskeren"

Utsagnet er ikke interessant. Det er fordelingen av de 70 prosentene som er relevant og hvordan denne fordelingen samsvarer med:

a) fordelingen av taburetter, og

B) velgernes intensjoner.

(Forøvrig regner jeg temaet som utdebbatert fra min side).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aarebrot er på kolisjonskurs med alle landets redaktører og de fleste kolleger. Aarebrot er tilfeldigvis også en profilert politiker.

"Ingen får automatisk makt. Hvis Frp får 30 prosent av stemmene, så betyr det at 70 prosent ikke vil ha Frp. Disse 70 prosentene har også rettigheter, forteller valgforskeren"

Utsagnet er ikke interessant. Det er fordelingen av de 70 prosentene som er relevant og hvordan denne fordelingen samsvarer med:

a) fordelingen av taburetter, og

B) velgernes intensjoner.

(Forøvrig regner jeg temaet som utdebbatert fra min side).

Når de 70%'ene ligger samlet til venstre (eller høyre) for ett parti, så er det helt naturlig at disse holder sammen hvis de ønsker det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aarebrot påpekte at Ap var utsatt for det samme for noen år siden.

Men generelt, når ingen vil samarbeide med et bestemt parti, er det da (på generell basis) på sin plass å anta at det kanskje er partiet det er "noe i veien med", og ikke "resten av verden".

Med vennlig hilsen

SV lider jo på mange måter samme skjebne. Vi har endt opp med tre politiske tyngdepunkt, FrP, SV og de andre. "De andre" har fallende oppslutning på grunn av uklare forskjeller dem imellom, springende og uforutsigbar politikk. FrP og SV øker.

Dette burde mane "de andre" til en viss profilering og rakrygget framferd, men det motsatte skjer.

Enkel spåmannskunst tilsier at Bonden går fra taburetten, Jens overtar, pådrar seg regjeringsslitasje og legger vegen åpen for SV og FrP til neste valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SV lider jo på mange måter samme skjebne. Vi har endt opp med tre politiske tyngdepunkt, FrP, SV og de andre. "De andre" har fallende oppslutning på grunn av uklare forskjeller dem imellom, springende og uforutsigbar politikk. FrP og SV øker.

Dette burde mane "de andre" til en viss profilering og rakrygget framferd, men det motsatte skjer.

Enkel spåmannskunst tilsier at Bonden går fra taburetten, Jens overtar, pådrar seg regjeringsslitasje og legger vegen åpen for SV og FrP til neste valg.

Hva syntes du isåfall om det Grippen?

Selv var jeg og fisket, så jeg rakk ikke å stemme. Ikke hadde jeg særlig lyst heller.

Nå har jeg ikke lest denne tråden, gidder rett og slett ikke, men jeg har min mening om saker og ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva syntes du isåfall om det Grippen?

Selv var jeg og fisket, så jeg rakk ikke å stemme. Ikke hadde jeg særlig lyst heller.

Nå har jeg ikke lest denne tråden, gidder rett og slett ikke, men jeg har min mening om saker og ting.

Nei, jeg vet fan ikke hva jeg skal mene. Må man alltid mene noe hele tiden? Nei..det må man jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare finne deg i at folk og politikere ikke liker Hagens/Frps måte å opptre på.

he-he....hvor har du vært hen Sør?

Fok finner seg jo nettopp ikke i det - og det er jo det som er hele vitsen ved et demokrati.

Da sier man fra gjennom valget, vilket ble gjort denne gang, og du vil se det enda bedre ved neste valg.

Dette har jeg for så vidt fortalt deg før - uten at du var særlig lydhør den gang heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he-he....hvor har du vært hen Sør?

Fok finner seg jo nettopp ikke i det - og det er jo det som er hele vitsen ved et demokrati.

Da sier man fra gjennom valget, vilket ble gjort denne gang, og du vil se det enda bedre ved neste valg.

Dette har jeg for så vidt fortalt deg før - uten at du var særlig lydhør den gang heller.

Du repeterer deg selv igjen.

Og det blir ikke "sannere" denne gangen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du repeterer deg selv igjen.

Og det blir ikke "sannere" denne gangen heller.

Har du ikke noe saklig å si Sør, så synes jeg at du heller skal la være å si noe - og slutte å spamme DOL med slike gjentakende, likelydende og usaklige innlegg.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke noe saklig å si Sør, så synes jeg at du heller skal la være å si noe - og slutte å spamme DOL med slike gjentakende, likelydende og usaklige innlegg.

Takk

Du kan selvsagt synes akkurat det du vil. Det forblir ditt eget problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan selvsagt synes akkurat det du vil. Det forblir ditt eget problem.

At jeg synes hva jeg vil er en selvfølgelighet som aldri har skapt problemer for meg Sør.

I ett fritt land som Norge er det faktisk en av de største rettigheter vi har.

At det skaper problemer for deg, verken kan eller ønsker jeg å gjøre noe med - morroklumpen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror (vet vel egentlig) at når du leser Frp's valgprogram, så finner du en rekke saker som du vil kunne støtte 100%.

Jeg tror at svært mange nordmenn (langt flere enn 20%) vil finne en rekke saker i Frp's valgprogram som de på sak vil kunne være svært enige i.

Derfor finner jeg det svært lite saklig, når man så debatterer og argumenterer mot Frp's politikk, at man bruker argumenter som idioti, tåpelig etc - uten å kunne gi noen bedre argumenter enn at "slik er det bare".

Noe helt annet er hvis man på enkeltsaker er saklig uenig, og man er i stand til å føre en saklig debatt om hvorfor man er uenig.

Idiotisk og tåplig blir det først når man tar enkelthendelser fra enkeltpersoner og stempler et helt parti ut i fra det.

Skulle man gjort det samme ut ifra enkelthendelser fra enkeltpersoner i andre partier, så ville det blitt en svært så usakelig politisk debatt i Norge....som om ikke den er usakelig nok som det er allerede nå.

Når det gjelder kommentarer om "barnslighet", så er min og mange andres oppriktige mening at det er nettopp det som preger svært mange av de kritiske kommentarene om Frp - som så tydelig har andre og vikarierende argumenter for å bli brukt.

DET er barnslig det.....

:-)

Nå er det ikke Hedstrøm eller Schanke jeg tenker på - det er noe "Gærrnt" med politikken likevel, -FØLER jeg. Derfor stemte jeg heller ikke Frp - som over halvparten av de som stemte heller ikke gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når de 70%'ene ligger samlet til venstre (eller høyre) for ett parti, så er det helt naturlig at disse holder sammen hvis de ønsker det.

Med vennlig hilsen

Disse 70 % ligger ikke samlet, så jeg forstår ikke hva du mener?

Venstre, Høyre, og Krf har vesentlig flere saker de er enige med Frp om enn de er enige med Sv og Ap om.

Frp (i tilfelle du ikke har fått det med deg) står i en del saker mer til venstre (eller mot sentrum) for Høyre enn hva Høyre selv gjør.

At du ikke liker det faktum er en helt anen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

Nå er det ikke Hedstrøm eller Schanke jeg tenker på - det er noe "Gærrnt" med politikken likevel, -FØLER jeg. Derfor stemte jeg heller ikke Frp - som over halvparten av de som stemte heller ikke gjorde.

At man ikke stemmer Frp fordi man er uenige med dem i de saker de står for er selvsagt både riktig og fornuftig gjort.

Det som ikke er like fornuftig og "riktig" er å stempe de som stemmer et annet parti enn en selv for idioter, og kalle andre partiers valgprogram for vås, idioti og usakelig.

Uten gode og saklige argumenter som underbygger dette, så er det jo nettopp slik stempling som er usakelig...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man ikke stemmer Frp fordi man er uenige med dem i de saker de står for er selvsagt både riktig og fornuftig gjort.

Det som ikke er like fornuftig og "riktig" er å stempe de som stemmer et annet parti enn en selv for idioter, og kalle andre partiers valgprogram for vås, idioti og usakelig.

Uten gode og saklige argumenter som underbygger dette, så er det jo nettopp slik stempling som er usakelig...:-)

Så du tar RVs og AKP(m-l) valgprogram helt seriøst, og vil ikke betegne "revolusjon i Norge" som "vås" eller "idioti"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man ikke stemmer Frp fordi man er uenige med dem i de saker de står for er selvsagt både riktig og fornuftig gjort.

Det som ikke er like fornuftig og "riktig" er å stempe de som stemmer et annet parti enn en selv for idioter, og kalle andre partiers valgprogram for vås, idioti og usakelig.

Uten gode og saklige argumenter som underbygger dette, så er det jo nettopp slik stempling som er usakelig...:-)

Je kaller dem ikke idioter - men jeg kan si at DU våser innimellom - for det syns jeg du gjør. Å våse er ikke akkurat sjikane :) - Jeg våser til stadighet.

Og vi bruker det som du sa ikke i mot hverandre senere - når heten over valget har lagt seg litt *s*

Nå skal jeg til Lillestrøm -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je kaller dem ikke idioter - men jeg kan si at DU våser innimellom - for det syns jeg du gjør. Å våse er ikke akkurat sjikane :) - Jeg våser til stadighet.

Og vi bruker det som du sa ikke i mot hverandre senere - når heten over valget har lagt seg litt *s*

Nå skal jeg til Lillestrøm -

Lillestrøm? Er det noe gøy da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tar RVs og AKP(m-l) valgprogram helt seriøst, og vil ikke betegne "revolusjon i Norge" som "vås" eller "idioti"?

Selvfølgelig tar jeg i utgangspunktet alle partiers valgprogram seriøst.

Og finnes det der enkeltsaker som jeg finner useriøst, usmakelig eller som noe stort vås - så argumenterer jeg for hvorfor med saklige argumenter.

Du tar norges nest største parti og stempler det for useriøst, vås og idioti - og bryter ikke minst straks med dine egne prinsipper om generalisering.

Det er useriøst vås det Sør....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je kaller dem ikke idioter - men jeg kan si at DU våser innimellom - for det syns jeg du gjør. Å våse er ikke akkurat sjikane :) - Jeg våser til stadighet.

Og vi bruker det som du sa ikke i mot hverandre senere - når heten over valget har lagt seg litt *s*

Nå skal jeg til Lillestrøm -

skal du til lillestrøm nå?

hva med å komme innom en tur?

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...