Gjest jente på 27 år Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Pga beinhinnebetennelse har jeg nødt til å bytte ut en del av kondisjonstreninga mi med styrketrening. Jeg driver og slanker meg og har egentlig liten lyst til det, men jeg lurte på: for en jente, hvor mange ganger i uken må man trene styrke for at dette skal ha den slankende effekten folk snakker om?? Holder det med en økt styrke i uka og to med kondisjon, eller må man trene minst 2-3 ganger kondisjon i uka? Har mest lyst til å forsette kondisjonstreninga fordi dette har hatt slankende effekt på meg, og er redd for å gå opp i vekt ved å starte med vekttrening. Er nemlig ikke så veldig sterk eller effektiv på disse apparatene.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zeppo Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Jeg vil anbefale deg å slappe av fra kondisjonstreningen, hvis det er så at den har gitt deg en betennelse. Da er det lurt av deg å trene styrketrening. Styrketrening kan også være med på å korte ned sykdomsforløpet, hvis treningen er gjort riktig. Selv synes jeg at langt flere som trener kondisjonstrening, kunne kombinere dette med styrketrening. Det er faktisk bra å kombinere slik trening, noe flere toppidrettsutøvere også gjør - alt etter idrett. Når det gjelder din redsel for å gå opp i vekt, er det jo slik at muskler veier mere enn fett, på grunn av høyt vanninnhold i musklene. Jeg vil anbefale deg å trene styrke to ganger i uken, så kan du jo trene kondis på andre dager, selv ville jeg ikke trent kondis mere enn to dager i uken til å begynne med. Det er viktig å ikke trene for mye til å begynne med, man blir fort lei, sliten og klarer ikke å få inn en rutine på treningen, noe som er viktig. Jeg er sikker på at du klarer å slanke deg, bare la det gå rutine i treningen og bruk litt tid på å gå ned i vekt. Prøv å følge din egen lyst på hvilken trening du velger, da er det litt lettere å få rutine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.