Gå til innhold

Styrketrening pga betennelse


Gjest jente på 27 år

Anbefalte innlegg

Gjest jente på 27 år

Pga beinhinnebetennelse har jeg nødt til å bytte ut en del av kondisjonstreninga mi med styrketrening. Jeg driver og slanker meg og har egentlig liten lyst til det, men jeg lurte på: for en jente, hvor mange ganger i uken må man trene styrke for at dette skal ha den slankende effekten folk snakker om??

Holder det med en økt styrke i uka og to med kondisjon, eller må man trene minst 2-3 ganger kondisjon i uka? Har mest lyst til å forsette kondisjonstreninga fordi dette har hatt slankende effekt på meg, og er redd for å gå opp i vekt ved å starte med vekttrening. Er nemlig ikke så veldig sterk eller effektiv på disse apparatene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anbefale deg å slappe av fra kondisjonstreningen, hvis det er så at den har gitt deg en betennelse.

Da er det lurt av deg å trene styrketrening.

Styrketrening kan også være med på å korte ned sykdomsforløpet, hvis treningen er gjort riktig.

Selv synes jeg at langt flere som trener kondisjonstrening, kunne kombinere dette med styrketrening.

Det er faktisk bra å kombinere slik trening, noe flere toppidrettsutøvere også gjør - alt etter idrett.

Når det gjelder din redsel for å gå opp i vekt, er det jo slik at muskler veier mere enn fett, på grunn av høyt vanninnhold i musklene.

Jeg vil anbefale deg å trene styrke to ganger i uken, så kan du jo trene kondis på andre dager, selv ville jeg ikke trent kondis mere enn to dager i uken til å begynne med.

Det er viktig å ikke trene for mye til å begynne med, man blir fort lei, sliten og klarer ikke å få inn en rutine på treningen, noe som er viktig.

Jeg er sikker på at du klarer å slanke deg, bare la det gå rutine i treningen og bruk litt tid på å gå ned i vekt. Prøv å følge din egen lyst på hvilken trening du velger, da er det litt lettere å få rutine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...