Gå til innhold

slankere


Gjest håndballjenta
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest håndballjenta

Jeg er 1.67 m høy, veier 64 kg, jente og 19 år.

Trener håndball 4 ganger i uken og styrke 2 ganger i uken.

Har spist ca 3000 kcal daglig, en del småspiseing mellom måltidene har det nok vært desverre.

Hva må til for at jeg skal gå ned 4 kg på 2 mnd?

Noen konkrete tips til hva og hvor mye jeg skal spise, eventuelt ekstra trening? Vil helst ikke at slankingen skal gå utover treningskvaliteten til håndballen.

Er det dumt å spise kvelds? Er det veldig lurt å trene før frokost, og holder eventuelt en halvtimes rolig syklin med frokost rett etterpå, eller bør jeg vente med frokosten også?

Takker for alle gode svar!!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første du må si til deg selv, er at du ikke skla slanke deg, men gå litt ned i vekt. Det er en viss forskjell der. Den beste forbrenningen av fett, har du når du har minst karbohydrater i kroppen. Og det er faktisk på morgenen, etter at du har brukt opp karbo lageret i løpet av natten. Det du bør gjøre er og ta en løpe/sykkel tur der du holder mellom 120 - 150 slag pr.minutt(hjerteslag) 30-60 min holder. Husk og drikk godt før du starter.Drikker du kaffe, kan du godt ta en kopp av det. Når du er ferdig kan du godt vente en time før du spiser, da forbrenningen fortsetter en tid i etterkant.Det du må passe på er og få i deg karbo og proteiner når du er ferdig, gjerne i form av pulver, men en god frokost med grove skiver og melk, samt en yoghurt er også greit.Rikelig med frukt er også veldig bra. Og husk: muskler er tyngre enn fett, så det er ikke sikker at du går så mye ned i vekt, men massen legger seg mer på de rette stedene. Det viktigeste er at du spiser etterpå. Hvis ikke vil du til slutt forbrenne musklaturen din, og det vil du vel ikke. Men husk at det viktigeste fokuset er at du skal gå litt ned i vekt, og ikke at du skal slanke deg.Du trener så pass mye at dette er veldig viktig og huske på. Dette kan du gjør hver morgen om du vil, men det er veldig viktig og lytte til kroppen din.Føler du deg slapp og trett, så tar du en hviledag eller to. Til slutt vil jeg si at det også er litt viktig hva du spiser og når du spiser senere på dagen.Tommelfingerregelen er 5 måltider pr. dag, med mye vann og frukt innimellom. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

×
×
  • Opprett ny...