Gå til innhold

Jeg har akkurat innsett......


MsSophie

Anbefalte innlegg

Det er jo ingen uenighet om at at pedofile ikke bør jobbe i barnehager, sør.

Jeg forstår at du og MsSophie her finner glede i å stå sammen om den rettferdige fordømmelse av "the beast". Det gir alltid en viss tilfredstillelse å vite at man kjemper for den gode sak og mot selve definisjonen på "det onde".

Jeg føler likevel et visst ubehag ved å forestille meg at denne personen som angivelig er pedofil, får et ansikt og fungerer i et sosialt system.

Vi kjenner jo altfor mange saker der personer fordømmes og utstøtes på grunnlag av tredjehånds "opplysninger", rykter, sladder og løse antagelser.

Jeg tror Sør og MsSophie i slike sammenhenger og i sitt lokalmiljø, er meget aktive som ryktesmeder, ørehviskere, oppviglere og ofte er det sentrale midtpunkt i rødvinssladderen. Folk som finner glede i slikt, har i "real life" skapt mange tragedier for de som rammes. Vi vet vel alle om eksempler i lokalmiljøet.

.....

Vi kan konkludere med at pedofile ikke skal jobbe i barnehager.

Vi kan videre konkludere med at noen på et tynt grunnlag pedo-erklærer folk, med de konsekvenser det måtte ha. De er de ekte "sladrekjerringer" i RL, i dette tilfellet Sør og MsSophie.

.....

På dol spiller det ikke noen rolle siden vi ikke forholder oss til virkelig "ansikter". Jeg tror likevel det er en god regel å ha litt mer grunnlag før man støter folk ut i det verst tenkelige mørke, både på dol og i virkeligheten.

Hvordan i all verdens rike kan du på noe som helst måte påstå, ut fra mitt korte lille innlegg - at jeg er byens sladrekjerring?

Djizzzzoooooz - og her var det liksom meg som trakk de kjappe konklusjonene og var fordømmende?

Ja ja - Snakk om å møte seg selv i døra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 223
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    73

  • Goliath

    46

  • Grip

    15

  • MsSophie

    7

Mest aktive i denne tråden

Du burde heve deg over det nivået du er på nå... Dette blir for dumt, Grip.

Siden du sier det, så får jeg vel det da. Men det var morsomt så lenge det varte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verdens rike kan du på noe som helst måte påstå, ut fra mitt korte lille innlegg - at jeg er byens sladrekjerring?

Djizzzzoooooz - og her var det liksom meg som trakk de kjappe konklusjonene og var fordømmende?

Ja ja - Snakk om å møte seg selv i døra!

jada, det er greit. Jeg orker ikke mer av denne saken nå og har fått servert dagens dose av eder og galle.

Har du noen mening om statsbudsjettet eller noe annet av det som skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....ja - akkurat dette burde vel du ha førstehåndsbekjentskap til - selv om jeg selvfølgelig skal vokte meg vel for å kalle deg kjerring!

*smask*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man forelsker seg i noen, så har det vanligvis "noe" med seksualitet å gjøre, eller kan utvikle seg til å ha det.

Hvis man forelsker seg i barn, så bør man åpenbart ikke jobbe i en barnehage, på tross av hva et par individer på DOL åpenbart mener.

Med vennlig hilsen

jeg er forelsket i mitt barnebarn - heldivis jobber jeg ikke med barn :-)

Har da hørt flere bruke uttrykket "helt forelsket" om småunger! - om de betror seg i fylla over hvor herlig de syns ungene er?!?!? er ikke det lov heller nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har fulgt med i debatten

Siden du sier det, så får jeg vel det da. Men det var morsomt så lenge det varte :-)

Morsomt? jaja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dame uten signatur

Det er jeg enig med deg i . Her er det uansett noe han har uttalt i fylla - han kan ha uttalt seg misvisende hun kan ha oppfattet det misvisende.

Så vidt jeg har fått med meg har de ikke snakket om det særlig i edru tilstand - det burde de kanskje gjøre. Så hvis da de kommer fram til at han har 'feil følelser' så bør de komme fram til hva som er riktig å gjøre.

Jeg mener man ikke er pedofil før man har/føler sterkt for å gjøre noe , eller får en seksuell følelse av det. Har man det slik bør man selvsagt sørge for å ikke oppsøke steder hvor disse kan bli trigget.

De hadde snakket om det i edru tilstand også. Da "benektet" han det. Hvem ville ikke det?

Var han kun uskyldig "forelsket" i barna, kunne han vel gjentatt det uten problemer?

Nå sier jeg ikke at han er pedofil, men jeg ville tatt en seriøs, og om nødvendig: hard, samtale med mannen.

For barnas skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har fulgt med i debatten

klart det er gøy å kverulere - når en er i det humøret! *s*

Jo, men nå er det ikke du, men Morsk, som har vært veldig hard i omtalen av Sør.

Det synes jeg er kvalmende og forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart det er gøy å kverulere - når en er i det humøret! *s*

Det er ikke like morsomt for alle, flisa. Noen blir så inni helvete forbanna og da synes det godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde snakket om det i edru tilstand også. Da "benektet" han det. Hvem ville ikke det?

Var han kun uskyldig "forelsket" i barna, kunne han vel gjentatt det uten problemer?

Nå sier jeg ikke at han er pedofil, men jeg ville tatt en seriøs, og om nødvendig: hard, samtale med mannen.

For barnas skyld.

Hvor står dette omtalte temaet hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har fulgt med i debatten

jeg er forelsket i mitt barnebarn - heldivis jobber jeg ikke med barn :-)

Har da hørt flere bruke uttrykket "helt forelsket" om småunger! - om de betror seg i fylla over hvor herlig de syns ungene er?!?!? er ikke det lov heller nå da?

les hele tråden, så finner du svaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke like morsomt for alle, flisa. Noen blir så inni helvete forbanna og da synes det godt :-)

men det er jo noen ganger DET som er gøy! Kan tro hvorfor MsSophie startet tråden også? - hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, men nå er det ikke du, men Morsk, som har vært veldig hard i omtalen av Sør.

Det synes jeg er kvalmende og forkastelig.

De harde omtalen har vel gått begge veier og i hytt og pine?

Jeg har, som den store moderator, forsøkt å få til fred og forsoning, men har ikke lykkes med det. Det eneste jeg har oppnådd er å få enda flere på nakken.

Det finnes ikke rettferdighet i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er jo noen ganger DET som er gøy! Kan tro hvorfor MsSophie startet tråden også? - hehehe

Hun startet sikkert tråden for å fremme fred og forsoning og få avsluttet diskusjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde snakket om det i edru tilstand også. Da "benektet" han det. Hvem ville ikke det?

Var han kun uskyldig "forelsket" i barna, kunne han vel gjentatt det uten problemer?

Nå sier jeg ikke at han er pedofil, men jeg ville tatt en seriøs, og om nødvendig: hard, samtale med mannen.

For barnas skyld.

Selvfølgelig bør hun ta en alvorlig prat med mannen. Det er jo ingen som mener noe annet såvidt jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men nå er det ikke du, men Morsk, som har vært veldig hard i omtalen av Sør.

Det synes jeg er kvalmende og forkastelig.

Har noen vært hard med Sør? Jeg har ikke hørt på maken. Ja, da er det ikke rart du reagerer. Det får være grenser :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...