Gå til innhold

hvordan få kjppe hender


Gjest 16 åring

Anbefalte innlegg

Gjest 16 åring

jeg går på boxing for tiden og vil svært gjerne få kjappere hender.. treneren sier at vi ikke må trene vekter for da får vi tregere hender.. men det må da være en måte å trene uten å få trege hender vel!?!?? så hvordan burde jeg trene i treningsstudio?? er armhevninger bra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Max løft kan gjøre deg tregere, men eksplosiv trening gjør deg mer eksplosiv(kjappere).

Foreslår at du bruker en vekt du kan løfte ca 10-15 ganger og så akselerer du vekten hele veien opp når du løfter. Prøv å få vekten til å bevege seg fortere for hver cm den har bevegd seg.

Dette betyr ikke at du skal kaste vektene veggimellom!!!!!De skal bare akselere hele veien opp. Topphastigheten trenger ikke være så høy i det hele tatt. Legg på mer hvis vektene letter i henda dine.

Push ups med klapp er omtrent obligatorisk når du trener boxing. Her får du eksplosiv styrke samtidig som du trener støttemusklene bra = hard høyre og venstre:o)

Så å si alle som konkurrerer innen kampsport trener både vekter og øvelser der en kun bruker kroppsvekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en Boxer og Kickboxer på høyt nasjonalt nivå med deltagelser for landslaget..

Hils boksetreneren din å si at det bare er pisspreik at man blir treg av å trene vekter!!!

Men selvfølgelig skal du trene riktig. Jeg kjører for øyeblikket ett programm som er utarbeidet for de svenske kampsportlandslagene av den svenske landslags treneren i styrkeløft..

det er bassert på å øke eksplotiviteten og dermed også styrken og hurtigheten ( det virker det går jeg god for)

det er bassert på basisøvelser som benkpress, markløft og knebøy de kjører 8 serier med 3 repetisjoner på hver øvelse med korte pauser i mellom seriene ( 45sek til 1 min) kjører så hjelpe øvelser på samme muskel gruppe 6 reps med 1,5 min pauser (3-4 serier)

de tunge øvelsene (mark,benk og knebøy) skal kjøres på 60-70% av 1 rep max. Det vil si kjører du en rep på 100kg i benk skal du kjøre treerne ett sted i mellom 60 til 70kg

fordel hver muskel gruppe på hver sin treningsdag

dag1 bryst/triseps (bakside armer)

dag 2 bein

dag 3 rygg

du behøver ikke kjøre hver muskelgruppe mer enn en gang pr .uke

en bryst dag vil se sånn ut:

benkpress

skråbenk ( hantler)

flyes

Dips

triceps pushdown

pass på å varm opp start med stanga i benk og gå oppover til du kommer dit hvor treerne skal kjøres..

Lykke til..

boXer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en Boxer og Kickboxer på høyt nasjonalt nivå med deltagelser for landslaget..

Hils boksetreneren din å si at det bare er pisspreik at man blir treg av å trene vekter!!!

Men selvfølgelig skal du trene riktig. Jeg kjører for øyeblikket ett programm som er utarbeidet for de svenske kampsportlandslagene av den svenske landslags treneren i styrkeløft..

det er bassert på å øke eksplotiviteten og dermed også styrken og hurtigheten ( det virker det går jeg god for)

det er bassert på basisøvelser som benkpress, markløft og knebøy de kjører 8 serier med 3 repetisjoner på hver øvelse med korte pauser i mellom seriene ( 45sek til 1 min) kjører så hjelpe øvelser på samme muskel gruppe 6 reps med 1,5 min pauser (3-4 serier)

de tunge øvelsene (mark,benk og knebøy) skal kjøres på 60-70% av 1 rep max. Det vil si kjører du en rep på 100kg i benk skal du kjøre treerne ett sted i mellom 60 til 70kg

fordel hver muskel gruppe på hver sin treningsdag

dag1 bryst/triseps (bakside armer)

dag 2 bein

dag 3 rygg

du behøver ikke kjøre hver muskelgruppe mer enn en gang pr .uke

en bryst dag vil se sånn ut:

benkpress

skråbenk ( hantler)

flyes

Dips

triceps pushdown

pass på å varm opp start med stanga i benk og gå oppover til du kommer dit hvor treerne skal kjøres..

Lykke til..

boXer

Minner meg om "westside" trenings opplegg for styrkeløftere. Kjører benk på samme måte (8-10*3rep med 60% av 1 rm) for å bli explosiv og øke 1rm løftet.

Jeg har tenkt å begynne med det samme etter en lang tid nå uten at det har beveget seg i benk. Westside folka kjører benk 2 ggr uka. "Speedbench" som du gjør + en til hvor dem gjør det litt anderledes.

Jeg vil bare ta en gang i uka, og kjører det over en 3 ukers periode med litt forskjell fra uke til uke, men ganske likt westside/ditt program(begynne på "uke1 etter uke3 igjen osv osv er det jeg skal gjøre).

Og forhåpentligvis funker det på 16 åringen, deg og meg=)

Noe av cluet er at man skal senke stangen raskt(men kontrollert) og presse fra raskt(men kontrollert). Skal man bygge masse gjør man det helt omvendt.

Jeg leste det at dem pleide å henge kjetting på hver side av benkstanga. Grunnen var at når stangen var nede på brystet ville det være lett i begynnelen i det dem skulle presse opp igjen, men ble tyngre og tyngre for hver cm når mer og mer av kjetting gikk opp fra gulvet. Da fikk man trent explosivitet og styrken enda bedre ettersom det ble tyngre og tyngre jo lenger opp man lettet stanga.

Spørs vel om jeg vil dra med meg 40 kg med kjetting neste økt men..=)

Samme brukte dem til mark og bøy også.

Har du testet evt. fremgang i benken etter du startet med dette boXer?

I så fall, hvor mye har du økt, på hvor lang tid?

/mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om "westside" trenings opplegg for styrkeløftere. Kjører benk på samme måte (8-10*3rep med 60% av 1 rm) for å bli explosiv og øke 1rm løftet.

Jeg har tenkt å begynne med det samme etter en lang tid nå uten at det har beveget seg i benk. Westside folka kjører benk 2 ggr uka. "Speedbench" som du gjør + en til hvor dem gjør det litt anderledes.

Jeg vil bare ta en gang i uka, og kjører det over en 3 ukers periode med litt forskjell fra uke til uke, men ganske likt westside/ditt program(begynne på "uke1 etter uke3 igjen osv osv er det jeg skal gjøre).

Og forhåpentligvis funker det på 16 åringen, deg og meg=)

Noe av cluet er at man skal senke stangen raskt(men kontrollert) og presse fra raskt(men kontrollert). Skal man bygge masse gjør man det helt omvendt.

Jeg leste det at dem pleide å henge kjetting på hver side av benkstanga. Grunnen var at når stangen var nede på brystet ville det være lett i begynnelen i det dem skulle presse opp igjen, men ble tyngre og tyngre for hver cm når mer og mer av kjetting gikk opp fra gulvet. Da fikk man trent explosivitet og styrken enda bedre ettersom det ble tyngre og tyngre jo lenger opp man lettet stanga.

Spørs vel om jeg vil dra med meg 40 kg med kjetting neste økt men..=)

Samme brukte dem til mark og bøy også.

Har du testet evt. fremgang i benken etter du startet med dette boXer?

I så fall, hvor mye har du økt, på hvor lang tid?

/mvh

Løftet 125 i benk for 4 år siden har gått ned 30kg i kroppsvekt, og løfet 102,5 på ett styrkeløft stevne tidlig i vår. forige uke benket jeg 120 med stopp og ræva nede ( godkjent) og fikk 130 uten stopp..

har lest mye treningslitratur i fra westside og det har sikkert han som har satt opp det treningsprogrammet jeg kjører også gjort..

nå kjører treerne der hvor jeg hadde 1 rep max min var i mai. jeg kjører hver tredje trening ett annet opplegg ( litt mere muskel kondisjon( 8-10)..

jeg har trent vekter ved siden av boxinga i 5 år og det er først siste halvåret jeg har merket fremgang styrkemessig,hurtighetmessig og ikke minst kosmetisk ( lekker kropp) må skryte litt..

ett av poromleme mine var at jeg løp for mye ( høy puls hindrer litt muskelbygging) så nå kjører jeg ca 1time forbrenning på trimsykkel hver treningsdag før jeg trener vekter / bruker pulsklokke kjører ikke pulsen over 120 slag pr min)..Kjører så kondisjons treninga på egne dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løftet 125 i benk for 4 år siden har gått ned 30kg i kroppsvekt, og løfet 102,5 på ett styrkeløft stevne tidlig i vår. forige uke benket jeg 120 med stopp og ræva nede ( godkjent) og fikk 130 uten stopp..

har lest mye treningslitratur i fra westside og det har sikkert han som har satt opp det treningsprogrammet jeg kjører også gjort..

nå kjører treerne der hvor jeg hadde 1 rep max min var i mai. jeg kjører hver tredje trening ett annet opplegg ( litt mere muskel kondisjon( 8-10)..

jeg har trent vekter ved siden av boxinga i 5 år og det er først siste halvåret jeg har merket fremgang styrkemessig,hurtighetmessig og ikke minst kosmetisk ( lekker kropp) må skryte litt..

ett av poromleme mine var at jeg løp for mye ( høy puls hindrer litt muskelbygging) så nå kjører jeg ca 1time forbrenning på trimsykkel hver treningsdag før jeg trener vekter / bruker pulsklokke kjører ikke pulsen over 120 slag pr min)..Kjører så kondisjons treninga på egne dager..

Men var det tidlig i mai du begynte med dette programmet?

Og kjører du 3'ere med 102,5 kg sa du?

Blir vel litt mer enn 60% det...? 60% er vel ca. 75 kg av 130 kg(1rm) raskt regna.

Til slutt, du sa du gjorde en forandring hver tredje trening, ikkesant? ..men hvor lang tid går det mellom hver benk/bryst dag du har?

Har som sagt tenkt til å kjøre bare 1 gang i uka selv, men leste westside cluet var å kjøre 2 ggr i uka. Fint å høre andres erfaringer osv. Ikke bare skryt fra westside's egene hjemmesider:)

/mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men var det tidlig i mai du begynte med dette programmet?

Og kjører du 3'ere med 102,5 kg sa du?

Blir vel litt mer enn 60% det...? 60% er vel ca. 75 kg av 130 kg(1rm) raskt regna.

Til slutt, du sa du gjorde en forandring hver tredje trening, ikkesant? ..men hvor lang tid går det mellom hver benk/bryst dag du har?

Har som sagt tenkt til å kjøre bare 1 gang i uka selv, men leste westside cluet var å kjøre 2 ggr i uka. Fint å høre andres erfaringer osv. Ikke bare skryt fra westside's egene hjemmesider:)

/mvh

er veldig sterk på reps i benk derfor så kjører jeg litt tyngre der enn i mark og bøy

kjører 3 reeps på 110 ( med stopp) tre serier

skal jeg kjøre 8 serier kjører jeg på 102,5 til 105 kg

har lagt om benkpress stilen jeg fikk vel opp 120kg i mai uten stopp og med ræva oppe..

kjører bare "godkjente" benker på trening med stopp og ræva nede..

kjenner mange styrkeløftere og du er nødt til å kjøre strikse benker på trening for å bli sterk i benk..

jeg kjører bryst med 5 og 6 dagers mellomrom ( løpende program) blir sånn så det passer opp i mot boxing/ sparringstrening osv..

kjenner en som har kjørt endel westside opplegg og det er ikke alt som er like bra. noe av det du finner der er nok utviklet for andre enn de som kun inntar protein..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er veldig sterk på reps i benk derfor så kjører jeg litt tyngre der enn i mark og bøy

kjører 3 reeps på 110 ( med stopp) tre serier

skal jeg kjøre 8 serier kjører jeg på 102,5 til 105 kg

har lagt om benkpress stilen jeg fikk vel opp 120kg i mai uten stopp og med ræva oppe..

kjører bare "godkjente" benker på trening med stopp og ræva nede..

kjenner mange styrkeløftere og du er nødt til å kjøre strikse benker på trening for å bli sterk i benk..

jeg kjører bryst med 5 og 6 dagers mellomrom ( løpende program) blir sånn så det passer opp i mot boxing/ sparringstrening osv..

kjenner en som har kjørt endel westside opplegg og det er ikke alt som er like bra. noe av det du finner der er nok utviklet for andre enn de som kun inntar protein..

yepp.. Noe blir nok utviklet for karer med peanutt inntak.

Vil begynne med 60% av 1rm å se hva som skjer, kommer sikkert til å utvikle mitt eget system etterhvert, med dette som grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Jeg er en Boxer og Kickboxer på høyt nasjonalt nivå med deltagelser for landslaget..

Hils boksetreneren din å si at det bare er pisspreik at man blir treg av å trene vekter!!!

Men selvfølgelig skal du trene riktig. Jeg kjører for øyeblikket ett programm som er utarbeidet for de svenske kampsportlandslagene av den svenske landslags treneren i styrkeløft..

det er bassert på å øke eksplotiviteten og dermed også styrken og hurtigheten ( det virker det går jeg god for)

det er bassert på basisøvelser som benkpress, markløft og knebøy de kjører 8 serier med 3 repetisjoner på hver øvelse med korte pauser i mellom seriene ( 45sek til 1 min) kjører så hjelpe øvelser på samme muskel gruppe 6 reps med 1,5 min pauser (3-4 serier)

de tunge øvelsene (mark,benk og knebøy) skal kjøres på 60-70% av 1 rep max. Det vil si kjører du en rep på 100kg i benk skal du kjøre treerne ett sted i mellom 60 til 70kg

fordel hver muskel gruppe på hver sin treningsdag

dag1 bryst/triseps (bakside armer)

dag 2 bein

dag 3 rygg

du behøver ikke kjøre hver muskelgruppe mer enn en gang pr .uke

en bryst dag vil se sånn ut:

benkpress

skråbenk ( hantler)

flyes

Dips

triceps pushdown

pass på å varm opp start med stanga i benk og gå oppover til du kommer dit hvor treerne skal kjøres..

Lykke til..

boXer

Hei,

er du på landslaget? I hva for noe? Hvor bor du? Ble både interessert og nysgjerrig nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...