Gå til innhold

Kosthold/underhudsfett-Christine Helle


Gjest Lille snille

Anbefalte innlegg

Gjest Lille snille

Hei! Kan du hjelpe meg med en sak? Etter en lang sykdomsperiode har jeg lagt på med en god del på magen. Kan du gi meg et råd for hva jeg kan spise så underhudsfettet minsker?? Har hørt at pasta og fisk er bra, men hva skal jeg styre unna??? Venter spent på svar....!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Christine Helle, Ernæringsfysiolog

Hei

Jeg kan ikke gi deg et fullstendig vektreduksjonsprogram her, men prøv å følge de vanlige rådene for vektreduksjon. Du må redusere ditt totale energiinntak for å forbrenne fett, for de fleste passer det å redusere det med 500 kcal daglig. Hvis du har høyt fettinntak, må det som regel reduseres for at du skal klare å gå ned i vekt. Prøv å redusere forbruket av meieriprodukter og kjøtt med mye fett, typisk fløte, helmelk, fete oster, pølser og andre blandingsprodukter av kjøtt. Velg heller magre melk- og osteprodukter, fisk og kylling. Du kan spise en del av karbohydratrike matvarer som ikke inneholder fett, som potet, pasta og ris, men vær forsiktig med fete sauser til. Grønnsaker kan du nesten spise ubegrenset av, du kan også spise en del frukt om enn ikke ubegrenset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...