Gå til innhold

SDD og andre: En film med Gerard Depardieu

Anbefalte innlegg

Da jeg bodde i Frankrike i 1990-91, var jeg på kino og så en fantastisk film med Gerard Depardieu, som jeg ikke husker navnet på.

Filmen er en roman-klassiker, om en mann som ikke var særlig pen, som forelsket seg i en vakker kvinne. Han skrev vakre kjærlighetsbrev til henne, og hun ble forelsket i denne mannen som hun ikke hadde sett. Han fikk en kamerat til å snakke med henne i mørket.

Husker ikke helt hvordan det endte, men jeg likte filmen veldig godt.

Vet noen hva den heter, og hvor evt det går an å få tak i den nå?

Jeg så en annen film og det året med Gerard Depardieu, en merkelig film med handling på flere plan og i flere tidsepoker. Det var bl.a. en scene på ei strand med mange måker, og noen som hadde en handlevogn..... Noen som husker denne?

Fortsetter under...

Gjest Jolly Roger

Filmen er Cyrano de Bergerac og finnes bla på Play.com:

http://www.play.com/play247.asp?page=search&adudisc=y

(Selv synes jeg imidlertid Steve Martins variant er morsommere.)

Og den andre filmen du nevner kan være:

Merci la vie fra 1991 med bla: Charlotte Gainsbourg, Anouk Grinberg, Gerard Depardieu

Filmen er Cyrano de Bergerac og finnes bla på Play.com:

http://www.play.com/play247.asp?page=search&adudisc=y

(Selv synes jeg imidlertid Steve Martins variant er morsommere.)

Cyrano de Bergerac var det ja! Tusen takk!

Jeg kjøpte til og med den boka (på fransk), men vet ikke hvor den befinner seg nå.

Får se om jeg får tak i den filmen. Hadde vært moro og sett den igjen!

Og den andre filmen du nevner kan være:

Merci la vie fra 1991 med bla: Charlotte Gainsbourg, Anouk Grinberg, Gerard Depardieu

Du som kan alt om film... en gang i verden så også jeg en vakker fransk Film...

Hovedrollen ble gestaltet av en kvinne med kunstnernavn Miou-miou (?). Plotet: Hun tar på seg leseoppdrag for forskjellige mennesker, hjemme hos dem. Rolig, litt erotisk, veldig fransk.

Peil?

Annonse

Hovedrollen ble gestaltet av en kvinne med kunstnernavn Miou-miou (?). Plotet: Hun tar på seg leseoppdrag for forskjellige mennesker, hjemme hos dem. Rolig, litt erotisk, veldig fransk.

Peil?

http://www.imdb.com/

Her kan du søke og finne det meste om film.

Gjest Jolly Roger

Peil?

La Lectrice ("The Reader"), fransk 1989.

Med Miou-Miou, Maria Casares, Pierre Dux, Christian Ruché og en rekke andre franske navn.

Regissør: Michel Deville

... trur eg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...