Gå til innhold

Overvektig kjæreste

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er sammen med en gutt som er 10-15 kg overvektig. Fettet sitter for det meste rundt magen samt at han jo er kraftig og han er også litt "for kraftig i ansiktet".

Jeg er glad og jeg tenner på ham, men det irriterer meg likevel litt at han er for stor. Han driver og legger om livsstilen, men jeg synes ikke det virker så helhjertet.

Det som plager meg er at jeg nesten skammer meg litt for å presentere ham for venner og familiemedlemmer. Er det ikke ondskapsfullt? Det er bare sånn jeg føler... Han er veldig pen i ansiktet, fine øyne og alt, men jeg blir faktisk irritert av å se på magen hans...

Nei, jeg er ikke perfekt selv, men han har lagt på seg disse kiloene pga dårlige matvaner og latskap. Han var slankere før.

Er jeg fæl? Uansett så er det sånn det er.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126222-overvektig-kj%C3%A6reste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

8

• flisa

5

• Dorthe

5

• Babette

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ninnimor

Jeg hadde det litt på samme måte med den forrige kjæresten min. Men det var nok ikke bare av forfengelighet, men også fordi jeg var glad i ham, og ville derfor at han skulle ta vare på helsa si. Særlig siden han hadde for høyt kolesterol, og mye hjerteinfarkt i familien.

Du kan jo prøve å støtte og oppmuntre ham når han prøver å legge om livsstilen sin. Lykke til!

Hva med å hjelpe han i gang med å servere han noen fristende, "lette" middager? Hvis dere sammen kan fokusere på et sunt og godt kosthold er kanskje mye gjort? Eller spiser han mye ute?

Du kan jo ikke noe for hva du føler, men jeg synes absolutt du bør finne frem de egenskapene du setter pris på ved han (ved siden av utseende) og heller være på "hans side" i forhold til omlegging av kosthold...

Kanskje oppmuntre til at dere kan gå turer og bevege dere litt sammen også?

Gjest Jøsses!

Tror du han har planlagt å legge på seg 10kg? Man må jo gi hverandre litt slakk. Hvis han har begynt å legge om kostholdet, så synes jeg du er barnslig, om du ikke klarer å se bort fra noen ekstra kilo, noen måneder.

Når man åpner et tomt dokument i word og skriver =rand(200,99) og trykker enter?

Prøv! Noen som har forklaring?

Annonse

Det er visst som å banne i kjerka her inne, men jeg skjønner deg godt jeg! Dissende mannemager er ikke lekkert...

Men det gjør liksom ikke så mye hvis han som eier den er din elskede....

Likevel: Nå skal jeg skjerpe meg og ikke bare uttale meg ut fra egne preferanser.

Jeg tror dette har mye med alder å gjøre. Er du 40, er det helt OK, men ikke fullt så OK når du er 20 og lurer på om dette er bare begynnelsen.

Gjest Pricilla

Tja.. ondskapsfull er du vel ikke. Tankene dine kan du ha, men pass på at du ikke sier noe som sårer han, da virker det bare motsatt og han mister all motivasjon.

Gå turer sammen da vel! Eller bytt ut brusen med vann eller iste/saft. Kjøp litt lettere mat.. Er jo synd for dere begge hvis du er flau over han da... Som andre sier her må du tenke på alle hans gode sider, hvem han ER og ikke hvordan han ser ut..

Med litt motivasjon fra deg, omlegging av kost og mer mosjon så går det noe bedre.. Føler ikke han seg overvektig da, eller trives han? kanskje han ikke synes det er så nøye?

Bare ikke mas eller press han, da virker det som sagt motsatt... Lykke til!

laguna1365380434

Nei, jeg synes ikke du er fæl..

Jeg synes det er lov å stille utseendemessige krav til partner (innen rimelighetens grenser;)) også etter at man har vært sammen en periode.

Jeg hadde ikke tolerert at typen satte seg ned og ble feit, bare fordi han hadde dame, og ikke trengte å gjøre noen effort lenger, liksom.

Inndra potegullet og burgeren, du..;) Krev en mer helhjertet innsats og forklar ham hva du synes om det.

Annonse

Ja, hvis du er lei av sex og skravling, er det rette veien og gå ;-)

Hvis hun er lei av sex så er vel vektøkning rette veien å gå....:-)

Men nå er det samtidig viktig å ikke tolke det som skrives om dette her som fanden tolker bilbelen.

Det er alt for mange som lar kroppen forfalle ETTER at de har fått seg en kjæreste - og der den eneste grunnen til det er at de ikke behøver det samme "vedlikeholdet" som da de var single.

For hvis det er den reelle årsaken til at de lar kroppen forfalle, så er det en helt klar "skillsmissegrunn".....

Men nå er det samtidig viktig å ikke tolke det som skrives om dette her som fanden tolker bilbelen.

Det er alt for mange som lar kroppen forfalle ETTER at de har fått seg en kjæreste - og der den eneste grunnen til det er at de ikke behøver det samme "vedlikeholdet" som da de var single.

For hvis det er den reelle årsaken til at de lar kroppen forfalle, så er det en helt klar "skillsmissegrunn".....

...om overvekten kommer av sykdom - er man ikke da like ekkel? :)

Er så enig så!

Bare det ikke blir brukt som unnskyldning for å oppføre seg dårlig mot partneren. Hvis man er lei av mannen og bruker magen som forklaring på hvorfor man legger an på alle på julebordet o.l.

...om overvekten kommer av sykdom - er man ikke da like ekkel? :)

Dette har mindre med om man er "ekkel" (et ord jeg forøvrig ikke ville brukt) å gjøre, som den holdningen man viser ved å la seg forfalle uten noen annen grunn enn at "nå behøver jeg ikke ta vare på kroppen min lenger" for nå er h*n "min".

Det er holdningen og egoismen man viser som er skillsmissegrunn - og ikke selve overvekten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...