Gå til innhold

Når du skal ha gjester...

Anbefalte innlegg

Gjest Uperfekt Husmor

... og du ikke har så god tid, hender det da at du 'slurver' litt med ryddingen? Hender det at du faktisk slenger litt i et skap, bare så det ser ryddig ut, eller er du skikkelig nøye og legger alt på sin faste plass, selv om det tar lenger tid, og du vet du kanskje ikke kommer til å bli helt ferdig til gjestene kommer? Snakker da stort sett om du får kort forvarsel på besøket.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126440-n%C3%A5r-du-skal-ha-gjester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nanna

9

• laban

7

• vin

7

• laguna1365380434

7

Mest aktive i denne tråden

Kan godt slurve litt hvis jeg har fått kort forvarsel, hovedsaken er at det _ser_ ryddig ut. Pleier å rydde unna det som slenger der hvor vi kommer til å være, svipper over med støvsugeren eller moppen og vasker toalettet og vasken kjapt. Pleier ikke å ta meg mer enn 10-15 minutter uansett.

Gjest Enda en uperfekt husmor

På kjøkkenet samler jeg alt papirrotet og legger et pent kjøkkenhåndkle eller en liten pen duk over.

I stua så skyfler jeg eventuelt rot i en bortgjemt krok og legger liksom tilfeldig et pent brettet pledd over. Jeg har også sofabord med hylle under, så jeg kan også slenge endel under der og ta på en 'fotsid' duk.

PÅ gangen havner rot rett inn i nærmeste skap, hulter til bulter for anledningen.

Så sprayer jeg litt duftoljer i lufta i alle romma hvor gjestene skal være.

Doen og vasken på badet spanderer jeg faktisk en vask på. Og ligger det løst rusk og rask på kjøkken- eller badegulv så samler jeg det med et fuktig tørkerullpapir.

Forviller gjestene seg inn på soverom og barnerom, så får de skylde seg selv!

En har da lært seg noen knep! Og gjestene kommer for å være sammen med oss de, ikke for å sjekke hvor flink husmor jeg er.

Annonse

Gjest Pricilla

På kjøkkenet samler jeg alt papirrotet og legger et pent kjøkkenhåndkle eller en liten pen duk over.

I stua så skyfler jeg eventuelt rot i en bortgjemt krok og legger liksom tilfeldig et pent brettet pledd over. Jeg har også sofabord med hylle under, så jeg kan også slenge endel under der og ta på en 'fotsid' duk.

PÅ gangen havner rot rett inn i nærmeste skap, hulter til bulter for anledningen.

Så sprayer jeg litt duftoljer i lufta i alle romma hvor gjestene skal være.

Doen og vasken på badet spanderer jeg faktisk en vask på. Og ligger det løst rusk og rask på kjøkken- eller badegulv så samler jeg det med et fuktig tørkerullpapir.

Forviller gjestene seg inn på soverom og barnerom, så får de skylde seg selv!

En har da lært seg noen knep! Og gjestene kommer for å være sammen med oss de, ikke for å sjekke hvor flink husmor jeg er.

Er badet deres så møkkete at du må vaske det før det kommer folk???? æsj... badet MÅ være rent til alle tider! vasker badet 2 - 3 ganger i uka vi.

Hvordan orker du å leve i sånnt rotereir? Skjønner at det blir litt rot pga ungene med leker, fargestifter osv. men når du må plukke opp dritt fra gulvet og vaske doen og stappe ting i kroker og kriker før folk kommer er det ille..

Er badet deres så møkkete at du må vaske det før det kommer folk???? æsj... badet MÅ være rent til alle tider! vasker badet 2 - 3 ganger i uka vi.

Hvordan orker du å leve i sånnt rotereir? Skjønner at det blir litt rot pga ungene med leker, fargestifter osv. men når du må plukke opp dritt fra gulvet og vaske doen og stappe ting i kroker og kriker før folk kommer er det ille..

Vi kan jo komme tilbake til temaet når du har skaffet deg f.eks. en baby og en treåring?

;-)

Gjest miss prippy

herregud så prippen du er da?

Gjest nei og nei for et rot

Muttern?!!

Visste ikke at DU holdt til på DOL??!!

;)

Annonse

Det er noe i det som sies..når det er fullstendig kaos i det indre kompenserer man ofte med å ha det prikkfritt rundt seg,det hjelper nok det..

Ille for hvem?

Kan vel hende hun vasker badet to ganger i uka selv om hun føler for å dra over vasken når det kommer gjester?

selvfølgelig hender det at jeg slurver.

Når det gjelder leker så er det jo omtrent umulig å alltid holde det ryddig.

Jeg kan holde på en hel dag å sortere leker,det tar ca en time og rote dem ut igjen.

Har sluttet å sortere lekene,men slenger dem i kasser for å få dem vekk fra gulvet.

Har prøvd å få ungene til lære seg å rydde uten å lykkes,så da må de nok bare ta konsekvensene av at de ikke finner det de leter etter.

Det er nemlig det verste med å ikke bruke lang tid på oppryddingen.

vasker badet to tre ganger i uken?

Det gjør i allefall ikke jeg,synest jeg er flink hvis jeg orker å vaske det en gang i uken.

Det hender også at det går 14 dager,uten at noen blir skremt av den grunn.

Gjest jack herren

Vent til du evt. får barn...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...