Gå til innhold

Når du skal ha gjester...

Anbefalte innlegg

Gjest ikke sign

På kjøkkenet samler jeg alt papirrotet og legger et pent kjøkkenhåndkle eller en liten pen duk over.

I stua så skyfler jeg eventuelt rot i en bortgjemt krok og legger liksom tilfeldig et pent brettet pledd over. Jeg har også sofabord med hylle under, så jeg kan også slenge endel under der og ta på en 'fotsid' duk.

PÅ gangen havner rot rett inn i nærmeste skap, hulter til bulter for anledningen.

Så sprayer jeg litt duftoljer i lufta i alle romma hvor gjestene skal være.

Doen og vasken på badet spanderer jeg faktisk en vask på. Og ligger det løst rusk og rask på kjøkken- eller badegulv så samler jeg det med et fuktig tørkerullpapir.

Forviller gjestene seg inn på soverom og barnerom, så får de skylde seg selv!

En har da lært seg noen knep! Og gjestene kommer for å være sammen med oss de, ikke for å sjekke hvor flink husmor jeg er.

Ser teit ut med ting i en haug med pledd over.. gjorde mannen min en gang, men jeg tok det bort.

Fortsetter under...

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nanna

9

• laban

7

• vin

7

• laguna1365380434

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pricilla

Ille for hvem?

Kan vel hende hun vasker badet to ganger i uka selv om hun føler for å dra over vasken når det kommer gjester?

Hvis amn vakser badet to ganger i uka har man ikek behov for å dra over vasken når det komemr folk.. for da er vaksen rein! Jeg fikk IKKE inntrykk at hygienen på badet var særlig viktig her... det sier jo også en del når hun dytter skrot og rot i skaper og gjemmer rot under pledd da..: )

Hvis amn vakser badet to ganger i uka har man ikek behov for å dra over vasken når det komemr folk.. for da er vaksen rein! Jeg fikk IKKE inntrykk at hygienen på badet var særlig viktig her... det sier jo også en del når hun dytter skrot og rot i skaper og gjemmer rot under pledd da..: )

..men ille for hvem, mener du?

Gjest Pricilla

Det er noe i det som sies..når det er fullstendig kaos i det indre kompenserer man ofte med å ha det prikkfritt rundt seg,det hjelper nok det..

Det er absolutt ikke fullstendig kaos i mitt indre, i hvert fall ikke nå... Det er sånn jeg er oppdratt og jeg er oppvokst i et sånt hjem, derfor er jeg vant med at alt er ryddig hle tiden.. Liker ikke rot. Men gulvet er ikke nyvakse hver dag da.. Og litt støv her og der kan man finne. Men badet synes jeg er såpass viktig å holde rent.. Er ekkelt hvis det er brunt belegg i potta, masse hår i vasken elelr såperester og tannkremrester her og der..

Annonse

Gjest Pricilla

Vi kan jo komme tilbake til temaet når du har skaffet deg f.eks. en baby og en treåring?

;-)

Som jeg skrev i det første innlegget så skjønner jeg at det blir en del ekstra når man har barn... Men at klær ligger på gulvet, masse papirer på kjøkkenet, møkkete bad osv. er ingen unnskyldning for man har barn! Leker, litt kliss her og der, fargestifter osv. er en helt annen ting. Jeg har ofte en 4-åring på besøk som er en liten møkkasara, men hos meg får hun følge mine regler og vaske seg på hender og rundt munn når hun er klissete. Selvfølgelig er det en del leker rundt om kring, men det går an å lære barna å rydde opp når de er ferdige, hvis man ikke rydder selv da..

Som jeg skrev i det første innlegget så skjønner jeg at det blir en del ekstra når man har barn... Men at klær ligger på gulvet, masse papirer på kjøkkenet, møkkete bad osv. er ingen unnskyldning for man har barn! Leker, litt kliss her og der, fargestifter osv. er en helt annen ting. Jeg har ofte en 4-åring på besøk som er en liten møkkasara, men hos meg får hun følge mine regler og vaske seg på hender og rundt munn når hun er klissete. Selvfølgelig er det en del leker rundt om kring, men det går an å lære barna å rydde opp når de er ferdige, hvis man ikke rydder selv da..

Som sagt, jeg stikker innom badet ditt når du har skaffet deg én som nettopp har begynt å gå på do selv, og én baby :-)

Jeg mener ikke en halvtime etter at barna er i seng, jeg mener helt uanmeldt midt i hverdagen, slik Uperfekt Husmor antydet.

Når finner du de timene?

Som jeg skrev er jeg hjemmeværende ;o)

Jeg starter alltid dagen ( etter de eldste er dratt på skolen) med en time på å sette klær til vask , legge sammen , vaske kjøkkenet og rydde rommene.

Så tar jeg en Dol pause (",) med kaffe .

Når jeg føler for det tar jeg den neste timen ( eller hva det måtte ta av tid )til andre ting som må gjøres ; støvsuging , vask av toaletter og støvtørking.

Bytte av sengetøy tar jeg fast hver fredag og vinduspuss når det trengs...

Gjest Pricilla

Tja , nå er jeg hjemmeværende da , men ved å bruke 1 - 2 timer hver dag , er det alltid rent og ryddig ;o)

Og vi har 4 unger...

Nå har ikke jeg unger da, men jeg regner med og håper at det går an å ha det rent og ryddig fordet..

Er selv oppvokst i et hjem som var plettfritt, er vel der jeg har det fra.. Fått det i morsmelka. man MÅ ikke slenge fra seg ting steder det ikke skal ligge som jeg vet mange gjør.. Da blir det fort masse småplukk å rydde opp. Sånt er helt unødvendig...

Er badet deres så møkkete at du må vaske det før det kommer folk???? æsj... badet MÅ være rent til alle tider! vasker badet 2 - 3 ganger i uka vi.

Hvordan orker du å leve i sånnt rotereir? Skjønner at det blir litt rot pga ungene med leker, fargestifter osv. men når du må plukke opp dritt fra gulvet og vaske doen og stappe ting i kroker og kriker før folk kommer er det ille..

Fordi om du har vaske/rydde-tvangsnevrose, trenger du jo ikke kritisere oss vanlige ;-)

Hvis man har jobb og barn (og barna har fritidsaktiviteter/skole å følge opp )har man ikke _tid_ til å holde det helt rent og ryddig til en hver tid. Med mindre man skal rydde og vaske etter at de legger seg om kvelden, da. Men da tror jeg at man har best av å sette seg litt ned også - sammen med ektefelle/samboer...

Annonse

Nå har ikke jeg unger da, men jeg regner med og håper at det går an å ha det rent og ryddig fordet..

Er selv oppvokst i et hjem som var plettfritt, er vel der jeg har det fra.. Fått det i morsmelka. man MÅ ikke slenge fra seg ting steder det ikke skal ligge som jeg vet mange gjør.. Da blir det fort masse småplukk å rydde opp. Sånt er helt unødvendig...

Hehe ; heldivis er jeg ikke like "ille" som mora mi; hun har støv på hjernen ;o)

Våkna gjerne klokka 07:00 på søndags morgen av støvsugeren !

Gjest Pricilla

Som sagt, jeg stikker innom badet ditt når du har skaffet deg én som nettopp har begynt å gå på do selv, og én baby :-)

Jeg mener ikke en halvtime etter at barna er i seng, jeg mener helt uanmeldt midt i hverdagen, slik Uperfekt Husmor antydet.

Får babyen rota da? Tror ikke det... Hvis ungen min (når/hvis jeg får barn) ikke karer å gå på do alene uten å søle og grise så skal jeg være med å følge med at at ting blir gjort ordentlig..

Får babyen rota da? Tror ikke det... Hvis ungen min (når/hvis jeg får barn) ikke karer å gå på do alene uten å søle og grise så skal jeg være med å følge med at at ting blir gjort ordentlig..

Nei, babyen roter ikke.

Jeg tenkte mer på at det kan hende den begynner å hyle etter pupp mens du holder på å sortere tøy som du har tatt inn fra tørkesnora. Mens du ammer babyen, går den sjalu treåringen for å tisse selv. Babyen gulper på T-trøya di og bæsjer oppetter ryggen sin når den er ferdig med puppen (det er helt normalt og ingen sjelden katastrofe). Mens du forsøker å skifte bleie og tøy på den og trøye på deg selv, på badet, ringer telefonen - alt samtidig mens treåringen hopper rundt med buksa på halv tolv og du vet at h*n sikkertfinner på noe tull fordi h*n er sjalu på babyen.

Da kan det tenkes at både haugen med det rene tøyet som du holdt på å sortere, blir liggende en stund, og at et babyplagg, din skitne trøye eller en sokk etter treåringen, vil ligge på badegulvet.

Jeg sier ikke at det blir liggende sånn resten av dagen. Jeg sier bare at hvis den som ringte, var en gjest som meldte sin ankomst om et kvarter, så vil det være nødvendig med en rask runde.

Gjest Enda en uperfekt husmor

Er badet deres så møkkete at du må vaske det før det kommer folk???? æsj... badet MÅ være rent til alle tider! vasker badet 2 - 3 ganger i uka vi.

Hvordan orker du å leve i sånnt rotereir? Skjønner at det blir litt rot pga ungene med leker, fargestifter osv. men når du må plukke opp dritt fra gulvet og vaske doen og stappe ting i kroker og kriker før folk kommer er det ille..

Jeg orker ikke leve i et slikt rotereir. Men jeg orker heller ikke (pga sykdom) gjøre noe med det. Så ikke vær så hovmodig. Heller ikke har jeg økonomi til å kjøpe meg hjelp, og alle jeg kjenner har mer enn nok med sitt eget rotehus.

Før når jeg var yngre og friskere så hadde jeg det også pent uten at det slet meg ut.

Tja , nå er jeg hjemmeværende da , men ved å bruke 1 - 2 timer hver dag , er det alltid rent og ryddig ;o)

Og vi har 4 unger...

Tullebukk! Hvis du er hjemmeværende så har du jo mer enn 1-2 timer hver dag å bruke på å holde huset i orden.

Vi andre folk er ute av huset i kanskje 9-10 timer med jobb og reisetid, så ikke kom med den der. Du vet ikke hva andre sliter med. Hjemmeværende er jo et luksusliv i våre dager. Skulle bare mangle, og du er ung og frisk, at du ikke kunen holde det rent og ryddig selv om du har fire barn.

Tullebukk! Hvis du er hjemmeværende så har du jo mer enn 1-2 timer hver dag å bruke på å holde huset i orden.

Vi andre folk er ute av huset i kanskje 9-10 timer med jobb og reisetid, så ikke kom med den der. Du vet ikke hva andre sliter med. Hjemmeværende er jo et luksusliv i våre dager. Skulle bare mangle, og du er ung og frisk, at du ikke kunen holde det rent og ryddig selv om du har fire barn.

Enig (og i samme båt) med den Uperfekte...

Kan du være så snill å rapportere når du har fått mann med mye overtid og reising og barn med lekser og fritidsaktiviteter? Kanskje litt sykdom på toppen. Ville gjerne likt å sett geipen på deg da. hehe...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...