Gå til innhold

Når du skal ha gjester...

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Min vask er ikke rein hele tiden selv om den blir vasket to ganger i uken!

Den er støvete og uappetittelig i det øyeblikk jeg har rensket lofilteret i tørketrommelen. Selv om jeg skyller det vekk hver gang, så blir det aldri som nyvasket. Så om jeg vasket vaken kl 11 og renset lofilteret kl 11.20, så var vasken ren akkurat en time! Hos oss så går tørketrommelen hver dag, så jeg må alltid tørke over vasken hvis det kommer folk. SElv om jeg vasket den i går!

DEG vil jeg ikke ha på innsida døra!

Vil faen ikke sette mine føtter hjemme hos en sånn grisete hurpe heller.... !!!

Fortsetter under...

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nanna

9

• laban

7

• vin

7

• laguna1365380434

7

Mest aktive i denne tråden

Jeg forsøker å forklare henne det nedenfor her, men det er kanskje for lenge siden jeg var oppi det, slik at jeg smører for tjukt på...?

Jeg så det nå! ;) Men det er jo akkurat som du beskrev! Hvis jeg skulle hatt et plettfritt hjem til enhver tid - med to barn og en litt eh, ukoordinert mann - ja, da hadde jeg ikke fått gjort annet enn å rydde og vaske. Og det gidder jeg ikke.

Nå skal det sies at det som er rot her hos oss stort sett er rene klær som skal legges på plass. Og vi har mye tøy! *puh*

Gjest 4-barns mammaen

Er badet deres så møkkete at du må vaske det før det kommer folk???? æsj... badet MÅ være rent til alle tider! vasker badet 2 - 3 ganger i uka vi.

Hvordan orker du å leve i sånnt rotereir? Skjønner at det blir litt rot pga ungene med leker, fargestifter osv. men når du må plukke opp dritt fra gulvet og vaske doen og stappe ting i kroker og kriker før folk kommer er det ille..

Det er ikke så lett å ha et skinnende rent bad til enhver tid med små barn som bommer på toalettskåla, som spytter på speil og etterlater tannkremrester i vasken.

Man er da bare mor, ikke overmenneske.

I den tiden jeg ikke hadde barn kunne jeg selvsagt ha det sånn. Men akkurat nå, med små barn prioriterer jeg å være sammen med barna, lese, synge, gjøre ting sammen fremfor å springe rundt med jif-flaska hver gang de har vært på do.

I tillegg til all kosen skal jo barna ha mat, rene klær, leksehjelp, kjøres hit og dit, hentes her og der. Også må jeg jo også få lagt inn litt dol-tid. ;-)

Sånn er det med den saken!!

Som jeg skrev i det første innlegget så skjønner jeg at det blir en del ekstra når man har barn... Men at klær ligger på gulvet, masse papirer på kjøkkenet, møkkete bad osv. er ingen unnskyldning for man har barn! Leker, litt kliss her og der, fargestifter osv. er en helt annen ting. Jeg har ofte en 4-åring på besøk som er en liten møkkasara, men hos meg får hun følge mine regler og vaske seg på hender og rundt munn når hun er klissete. Selvfølgelig er det en del leker rundt om kring, men det går an å lære barna å rydde opp når de er ferdige, hvis man ikke rydder selv da..

Ting tar TID, Pricilla. Og jeg skal love deg at du kommer til å måtte svelge kamelene dine når du sitter der med et par unger, fulltidsjobb og masse kjøring til fritidsaktiviterer, kakebaking til lotterier og komitéer.

Lykke til.

Jeg så det nå! ;) Men det er jo akkurat som du beskrev! Hvis jeg skulle hatt et plettfritt hjem til enhver tid - med to barn og en litt eh, ukoordinert mann - ja, da hadde jeg ikke fått gjort annet enn å rydde og vaske. Og det gidder jeg ikke.

Nå skal det sies at det som er rot her hos oss stort sett er rene klær som skal legges på plass. Og vi har mye tøy! *puh*

Jeg husker en gang på 90-tallet da jeg måtte slenge en hel haug med rent sengetøy i sofaen - tror det begynte å regne eller no', så jeg måtte hente det i en fart. I hvert fall ble haugen liggende en god stund.

Da jeg omsider gikk løs på brettinga, var det skumring. Gjett om jeg hoppet høyt da det plutselig lyste to store, hvite øyne mot meg fra en sprekk mellom de nederste laknene - i farten hadde jeg "bredd over" den digre Max Mekker-dokka til datteren min...

Annonse

Jeg husker en gang på 90-tallet da jeg måtte slenge en hel haug med rent sengetøy i sofaen - tror det begynte å regne eller no', så jeg måtte hente det i en fart. I hvert fall ble haugen liggende en god stund.

Da jeg omsider gikk løs på brettinga, var det skumring. Gjett om jeg hoppet høyt da det plutselig lyste to store, hvite øyne mot meg fra en sprekk mellom de nederste laknene - i farten hadde jeg "bredd over" den digre Max Mekker-dokka til datteren min...

*LOL*

Gjest Enda en uperfekt husmor

Vil faen ikke sette mine føtter hjemme hos en sånn grisete hurpe heller.... !!!

Dette er et DISKUSJONS-forum, kjære deg! Hvis du ikke tåler andres meninger, så får du danne et eget jatte-med-hverandre-forum!

Det blir jo ingen DISKUSJON hvis alle er enige vet du!

Gjest Pricilla

Det er ikke noe galt med hvordan du lever, men at du kritiserer andre for hvordan de lever. Som når du skriver dette:

"Er badet deres så møkkete at du må vaske det før det kommer folk???? æsj... badet MÅ være rent til alle tider! vasker badet 2 - 3 ganger i uka vi.

Hvordan orker du å leve i sånnt rotereir?"

Fordi jeg synes det er gristete! Det er ikke rkitikk, emn min mening.. Synes du det er deilig å gå på do når potta er brun nedi og det kryr av hår i vasken?

det synes ikke jeg.. og trodde man kunne si sine meninger her jeg? men jegkan visst ikke det siden jeg har det ryddigere enn andre..

Nå snakker jeg ikke om litt tabnnkrem i vaksen, emn MØKKETE bad - det er noe ordentlig griseri.

Moral: La andre leve sitt liv som de vil. Hvis du mener alle andre skal leve etter din standard blir du upopulær.

Skriver du...

Har jeg noen sted i noen av mine innlegg skrevet at jeg IKKE lar folk leve som dem vil? Jeg kritiserer da ikke ting hjemme hos andre! Synes folk flest har det ryddig og greit jeg! Hadde aldri sagt noe hadde jeg ment noe annet heller.

Jeg driter da i om folk vasser i bleier og søppel.. men JEG vil ikke gjøre det, hvordan andre lever er opp til dem.

Hvorfor får ejg pepper fordi JEG har det ryddig og vil ha det sånn hele tiden? Er det noe galt med det og nå??????????

*Herregud*

Du får pepper fordi du ikke innser at ved å si at slik vil ALDRI jeg ha det, så er det AKKURAT det samme som å si at du aldri vil ha barn.

Og ett barn er en ting, men når du får to med kort mellomrom, så skjønner du ordtaket, en er som ingen og to er som ti!

Og du hadde bare en MANN, var det slik? Dvs at du bare har deg selv å stelle for det! For dere deler vel på både, husarbeid, hagearbeid og bilhold?

Fordi jeg synes det er gristete! Det er ikke rkitikk, emn min mening.. Synes du det er deilig å gå på do når potta er brun nedi og det kryr av hår i vasken?

det synes ikke jeg.. og trodde man kunne si sine meninger her jeg? men jegkan visst ikke det siden jeg har det ryddigere enn andre..

Nå snakker jeg ikke om litt tabnnkrem i vaksen, emn MØKKETE bad - det er noe ordentlig griseri.

Dine meninger er ikke kritikk sier du!

Men hvorfor tar du våre meninger som kritikk da? Vi mener jo bare det vi gjør vi også! (At overrenslige hjem ofte gir inntrykk av nevrotiske beboere...)

laguna1365380434

Nei, jeg rydder skikkelig når jeg først rydder.. Blir bare mer å gjøre for meg siden, om jeg ikke gjør det ordentelig

Men på den annen side er jeg er ikke så innmari nøye på om det skulle være litt rotete her om noen stikker innom.

Får babyen rota da? Tror ikke det... Hvis ungen min (når/hvis jeg får barn) ikke karer å gå på do alene uten å søle og grise så skal jeg være med å følge med at at ting blir gjort ordentlig..

For ikke å snakke om når godungen på 3 er fullt påkledd en vintersdag, mens du selv er temmelig svett og med et stresset blikk på klokka. Si du skal til kontroll på helsestasjonen med lille babysøster, som alt er fullt innpakket hun også. DA må godungen på 3 plutselig på do, Og det tar så lang tid at babysøster bilr så varm innenfor alle klærna at hun begynner å sture. Så du må jo kle av henne litt.

Nei, du kunne fått så mange historier. Det er bare så rasende festlig hvor naiv du er! Kan vi få kjøpt billetter for å våre tilskuere hjemme hos deg når din tid med unger kommer. Du kan sikkert ta 500 for et par morgentimer med mating og stell av både deg og ungene (for pappa må jo dra tidlig) FØR du stresser avgårde til barnehage, dagmamma, skole og egen jobb.

Tjo og hei!

Annonse

Det er ikke kritikk?

Hvor i all verden kommer du fra..?

Gjest Pricilla

Dine meninger er ikke kritikk sier du!

Men hvorfor tar du våre meninger som kritikk da? Vi mener jo bare det vi gjør vi også! (At overrenslige hjem ofte gir inntrykk av nevrotiske beboere...)

er ikke overrenslig, men rent!

Jævlig rart at jeg alltid får kryt av alle som kommer inn av leiligheten vår da... Det tar tid å holde den sånn også..

Dessuten er det ikke hvor mange barn man har det blir spurt om her, men om man rydder før det kommer folk. og jeg svarer nei, fordi jeg alltid har det ryddig. At dere henger dere opp i svaret mitt kan ikke jeg noe for.. jeg skjønner jo at situasjonen blilr annerledes med unger, men flere jeg har vært hos med barn (uanmeldt) har det helt greit hjemme.. Og rent bad!

Nei, jeg rydder skikkelig når jeg først rydder.. Blir bare mer å gjøre for meg siden, om jeg ikke gjør det ordentelig

Men på den annen side er jeg er ikke så innmari nøye på om det skulle være litt rotete her om noen stikker innom.

Sånn sett er jeg den perfekte gjest. Jeg legger verken merke til støv eller rot, nye gardiner eller nips. Jeg bare oser rett bort til bokhylla eller dumper ned i nærmeste sofa og er fornøyd hvis jeg får kaffe eller pils.

Tror de gjestene som snuser etter støvlukt i gardinene er i mindretall. Det eneste jeg ikke tåler hjemme og borte er spor i dassen. Dasser skal alltid være reine!

Gjest Pricilla

Dette er et DISKUSJONS-forum, kjære deg! Hvis du ikke tåler andres meninger, så får du danne et eget jatte-med-hverandre-forum!

Det blir jo ingen DISKUSJON hvis alle er enige vet du!

Ja, men hvordan kan du diskutere hvor syk jeg er, eller hor nevrotisk jeg er når vi begynte med å snakke om man rydder før det kommer gjester?

Vi skal diskutere tema, ikk enkeltperson! Sånn som du gjør her... Du har ikke grunnlag til å diskutere hvordan jeg har det eller ei, for du aner ikke noe om meg og mitt. Jeg sier at jeg har det ryddig og da har jeg en tvangslidelse???? Javel... Trøst deg med det du, siden ikke du klarer å rydde hos deg sjøl..

er ikke overrenslig, men rent!

Jævlig rart at jeg alltid får kryt av alle som kommer inn av leiligheten vår da... Det tar tid å holde den sånn også..

Dessuten er det ikke hvor mange barn man har det blir spurt om her, men om man rydder før det kommer folk. og jeg svarer nei, fordi jeg alltid har det ryddig. At dere henger dere opp i svaret mitt kan ikke jeg noe for.. jeg skjønner jo at situasjonen blilr annerledes med unger, men flere jeg har vært hos med barn (uanmeldt) har det helt greit hjemme.. Og rent bad!

Så flink du er som får skryt. Ser du etter rot og skitt når du er hjemme hos andre også eller? Siden du er såpass opptatt av det selv, altså?

Gjest Pricilla

Det går an å frigjøre seg fra oppdragelsen vet du! Det er ikke alle som blir oppdratt til sunne mennesker! Mora di har tydeligvis gitt den en form for mani!

Jeg er fakisk stolt av å være sånn! J

eg er et ordensmennekse og det kommer ejg alltid til å være! At du er en møkkasabb er ikke min feil..

Og mora mi veit du svært lite om så ikke nevn henne! Er forskjell på å være renslig og ha mani vet du...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...