Gå til innhold

Når du skal ha gjester...

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Takk! : ) Og jeg har ikke støv på hjernen eller noe form for mani...

Vasker og tørker støb i gang i uka, har sjelden eller aldri rot og vasker badet par ganger i uka. Da er jeg gal! : )

Synes hele diskusjonen har blitt vridd og vendt på så det høres ut som om jeg har støv på hjernen. bare fori jeg mener at bad bør være reint til alle tider, gjester eller ei.. Do med gult/brunt belegg og masse hår og dritt i vaksen er grisete.. Trodde de fleste var enige der jeg, men tok visst feil.

Bare sånne folk som meg med vaskemani tenker jeg..

Du er flinkere enn meg, men jeg synes ikke det et noe galt i det.. Det blir litt..absurd, liksom.

Og jeg er enig i at dassen er sentral, den bør ikke være ekkel. Synes nå jeg..

Men om folk ellers har den sånn eller slik, er ett fett for meg, bare jeg får kaffe/pils og en hyggelig slarv når jeg kommer innom..:o)

Hjemme hos meg er det sjeldent superstrøkent, men det er rent og ikke ekkelt.

Fortsetter under...

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nanna

9

• laban

7

• vin

7

• laguna1365380434

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Enda en uperfekt husmor

Vil bare også legge til ( den tullebukken jeg er ) at jeg har vært alenemor i mange år , med barn , og hatt både jobb og skole i tillegg.

Så jeg vet utmerket hva det er , og savner heller DET livet , enn et liv som uføretrygdet med konstante smerter , utallige operasjoner og det peset jeg / vi har nå!!

Slik som det er nå er det heller ikke noe særlig med soving om nettene heller..

Jeg gikk litt surr i diskusjonen her nå! Det er jo så mange forskjellige innlegg.

Jeg fyrte løs siden jeg nok blandet deg med en annen. Beklager! Dett var JEG som var tullebukken akkurat her. hehe...

Jeg gikk litt surr i diskusjonen her nå! Det er jo så mange forskjellige innlegg.

Jeg fyrte løs siden jeg nok blandet deg med en annen. Beklager! Dett var JEG som var tullebukken akkurat her. hehe...

Helt greit!

Ikke alltid like lett å tolke ting ut i fra et eller to innlegg ;o)

Og jeg , ble bare litt provosert....

Jeg er fakisk stolt av å være sånn! J

eg er et ordensmennekse og det kommer ejg alltid til å være! At du er en møkkasabb er ikke min feil..

Og mora mi veit du svært lite om så ikke nevn henne! Er forskjell på å være renslig og ha mani vet du...

Jeg VAR et ordensmenneske jeg også, før mann og barn og hele den pakka der som du ikke har opplevd ennå.

Jeg er, selv om jeg ikke er ordensmenneske mer (ikke praktiserende iallefall..), allikevel ikke en møkkasabb.

Jeg har det ofte rotete, støvete, ruskete på gulva siden helsa ikke tillater å ha det slik som jeg hadde i friske dager. Men do og vask på badet blir holdt i orden. Og kjøkkenbenken.

Jeg er ikke hsyterisk når andre har det mer møkkete enn meg. Heller ikke blir jeg hysterisk hvis andre har det sterilt og blankskurt. Men jeg registrer begge deler, UTEN å fortelle det videre til venner og bekjente. JEG synes det er ok å ha det midt på treet, andre vil ha det sterilt og atter andre gjør ikke noe av at det er bedritent. Sistnevnte er vel de som overlever hvis vi får en stygt bakterie- eller virusangrep her på jorden. hehe...

Det er det jeg diskuterer, iallefall. Man prøver å få øynene dine opp for at ting blit HELT annerledes med barn. Komplett annerledes.

Ja, nettopp! Pricilla SIER hun forstår jo det da! MEN så kommer det en ny kommentar som får oss til å forstå at DET gjorde hun ikke nei! hehe...

Unnskyld, Pricilla, hvis du er ny her, så vil jeg bare si at det er lik engasjerte diskusjoner utvikler seg her på DOL. En MÅ tåle litt hard meningsutveksling, ellers så får en flagge ut fortere enn svint. OG det er få lange diskusjoner som holder seg der saken startet. Så kjedelig det hadde vært da! Gode diskusjoner oppstår jo nettopp ved at det blir dratt stadig flere momenter inn i en sak, og så blir det egne underdiskusjoner og noen under der igjen.

Vi søker hit fordi vi liker å DISKUTERE vi. Elsker det. Går ikke an å bli sur da vet du!

Gjest Pricilla

Vi BEGYNTE med å fortelle hva vi gjorde før vi fikk besøk, Pricilla. Akkurat som det ble spurt om.

Men etterhvert ble vi mer opptatt av å kommentere dine underholdende meninger.

Du heller svarte jo ikke bare på hva du gjorde før du fikk folk! Men du la jo i tillegg til hva du syntes var grisete og ekkelt osv. DA må jo vi også få lov til å si hva VI mener er overrenslig og nevrotisk. Ikke sant?

Du kommer ikke i mål med det forsvaret der...

jeg er verken overRYDDIG eller nevrotisk.. men trøst deg med det du!

Annonse

Er jge dum fordi jeg mener at mannan skal også hjelpe til? Javel! Greit at han jobber, men han jobebr ikke hele tida.

Når vi får barn, ja jeg skal ha barn ja og skal bli en jævla god mor også, så kommer jeg til å kreve at han tar sin del.

Selvfølgelig skal du kreve at han tar sin del, MEN det hjelper deg ikke en damn shit det, hvis han er på jobben mens du baler med to-tre småunger, rengjøring, klesvask, legebesøk, venner som kommer for å inspisere kvaliteten på rengjøringen hos deg og litt amming og dotrening. DETTE kan ikke vente til mannen er ferdig på jobben skjønner du.

De fleste mannfolk kommer hjem ved 16-17-tiden. Da spiser mor og far og de større barna sammen, og så er det rett etterpå tid for bading og kveldsmat og legging (bysse lullan, synge, lese eventyr, bysse mer og bysse enda mer, håpe de sovner snart). Når ALT DETTE er over, har far bare vært hjemme et par-tre timer, og SELV OM han har gjort alt i de timene, så kan han IKKE få hjulpet deg med det som skjer ilpet av dagen. Det MÅ bare bli mors jobb.

Eller har mannen din en sjef som vil la han gå hjem når konen ringer og sutrer etter hjelp med bleibarn og sutrete unger kanskje?

Tror du får satse på praktikant som bor i huset jeg!

laguna1365380434

Det holder her i alle fall !

Men nå bor vi ikke på så stor plass ( litt over 100 kvm.).

Så støvsugingen er gjort på en halv times tid , dessuten tror jeg at hvis en har en rutine , går alt kjappere.

(lærte det på et kurs hos City Maid en gang)

Også har vi ikke så mye dill og dall , slik at støvtørking og vask går rimlig kjapt .

Blir nok verre når vi flytter inn i et hus ja ;o)

Kurs, der har vi det nok!;)

Jeg bor på ca 50 kvm, men det er masse hjørner, ryer, tepper o.l. så støvsugingen her tar IKKE en halvtime. Jeg bruker nærmere en time bare på det hårete, svarte, teppet! Usj...

Så er det mange ting på liten plass her. Det forhindrer nok effektivitet.

Rutine? Hmmm.. Jeg har sånne 3 siders lister med detaljbeskrivelser, blomster og krusseduller.. Så kan jeg stryke ut.. Det er hele rutinen.

Jeg må nok bli mer strukturert.;o)

Takk! : ) Og jeg har ikke støv på hjernen eller noe form for mani...

Vasker og tørker støb i gang i uka, har sjelden eller aldri rot og vasker badet par ganger i uka. Da er jeg gal! : )

Synes hele diskusjonen har blitt vridd og vendt på så det høres ut som om jeg har støv på hjernen. bare fori jeg mener at bad bør være reint til alle tider, gjester eller ei.. Do med gult/brunt belegg og masse hår og dritt i vaksen er grisete.. Trodde de fleste var enige der jeg, men tok visst feil.

Bare sånne folk som meg med vaskemani tenker jeg..

Det er vel ingen som har sagt at det ikke er grisete med gulbrun do og hårete vask, Pricilla?

Nå har ikke jeg unger da, men jeg regner med og håper at det går an å ha det rent og ryddig fordet..

Er selv oppvokst i et hjem som var plettfritt, er vel der jeg har det fra.. Fått det i morsmelka. man MÅ ikke slenge fra seg ting steder det ikke skal ligge som jeg vet mange gjør.. Da blir det fort masse småplukk å rydde opp. Sånt er helt unødvendig...

Jeg er også oppvokst i et strøkent hjem der mamma hadde støv på hjernen. Huset ser like forbanna reint og pinlig ryddig ut den dag i dag, det er bare pappa som bor der nå.

Sjøl er jeg ikke så veldig ryddig av meg. Jeg liker å ha nogenlunde orden, men tåler en del rot. Rot er greit, men møkkete er ikke greit. Jeg liker også å få vaska over badet før jeg får gjester, selv om det ikke er så veldig møkkete. Men det samler seg fort en del støv i vasken selv om jeg feier over den en gang i uka eller to.

Så det å få det inn med morsmelka kan også funke MOT sin hensikt, vettu! ;o)

Er jge dum fordi jeg mener at mannan skal også hjelpe til? Javel! Greit at han jobber, men han jobebr ikke hele tida.

Når vi får barn, ja jeg skal ha barn ja og skal bli en jævla god mor også, så kommer jeg til å kreve at han tar sin del.

Ville bare si som andre her,at du kommer til å få deg en overraskelse når du blir mor en dag.

Du aner ikke hva det går ut på tydeligvis,når du kan sitte å påstå at alt skal være like ryddig som før.

Si at du likevel går inn for påstanden din,og jobber for å holde det ryddig.

Da kan det faktisk hende at du forsømmer det viktigste med det å ha unger,nemlig tiden sammen med dem.

Det virker som om du helt og holdent kommer til å la huset være ryddig,og da går jo dette ut over tiden du har sammen med ungene.

Etter å ha hatt unger en stund finner man ut at husarbeidet kommer i andre rekke,og at man prioriterer samværet med ungene først.

Man venner seg til å tåle rot etter som man skjønner at det ikke fungerer slik du tror.

Jeg tror du kommer til slite mer enn andre mødre som ikke er like nøye på rot, og du blir kanskje fortere irritert og oppgitt.

Jeg har i allefall erfart at dagene blir mye mer hyggelig hvis man tåler å la rotet ligge,og heller bruke tiden på viktigere ting.

Da er det bedre å ta et skippertak når ungene f.eks ikke er hjemme.Det sier seg selv at man ikke får den tiden man trenger til husarbeidet.

En annen ting er at det gjenstår å se om du klarer å skaffe deg en mann som er like pirkete som deg,eller om du finner deg en som de fleste andre,som faktisk ikke alltid legger fra seg tingene der du ønsker.

Da blir det vel til at du pirker og hakker på han også.

Det er jo noe alle menn liker godt..

Det gjenstår å se.

Annonse

Jeg er fakisk stolt av å være sånn! J

eg er et ordensmennekse og det kommer ejg alltid til å være! At du er en møkkasabb er ikke min feil..

Og mora mi veit du svært lite om så ikke nevn henne! Er forskjell på å være renslig og ha mani vet du...

Håper du snart får like bra orden i rettskrivningen din..som du har i hjemmet.

Har faktisk aldri pirket på det her inne,men her var det ikke få skrivefeil.

Fy faen! Hvor gammel er du? 16?

Nå er du usaklig at jeg ikke gidder brukle mer tid på barnslige møkkakjerringer som ikke har noe annet å gjøre enn å slenge dritt til folk som liker å ha det reint. bare drukn i dritten deres dere. Samma for meg!

Åsså så sinna!

Gjest elsebeth

På kjøkkenet samler jeg alt papirrotet og legger et pent kjøkkenhåndkle eller en liten pen duk over.

I stua så skyfler jeg eventuelt rot i en bortgjemt krok og legger liksom tilfeldig et pent brettet pledd over. Jeg har også sofabord med hylle under, så jeg kan også slenge endel under der og ta på en 'fotsid' duk.

PÅ gangen havner rot rett inn i nærmeste skap, hulter til bulter for anledningen.

Så sprayer jeg litt duftoljer i lufta i alle romma hvor gjestene skal være.

Doen og vasken på badet spanderer jeg faktisk en vask på. Og ligger det løst rusk og rask på kjøkken- eller badegulv så samler jeg det med et fuktig tørkerullpapir.

Forviller gjestene seg inn på soverom og barnerom, så får de skylde seg selv!

En har da lært seg noen knep! Og gjestene kommer for å være sammen med oss de, ikke for å sjekke hvor flink husmor jeg er.

Tror du ikke gjestene undrer seg over møkk og saker "gjemt under tepper" og "duftoljer"? Har du vurdert å rydde og vaske?

Tror du ikke gjestene undrer seg over møkk og saker "gjemt under tepper" og "duftoljer"? Har du vurdert å rydde og vaske?

Det hjelper ikke hvor mye en vurderer når en ikke har kropp til å utføre oppgaven! Da får en ta til takke med nødløsninger...

Folk med dårlig helse kan umulig ha det så rent de vil, hvis de ikke er av de heldige som har innvilget hjemmehjelp da. Men det er litt av et nåløye!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...