Gå til innhold

kosttilskudd=doping Thor Ø?


boxer

Anbefalte innlegg

Jeg var på ett kosthold seminar med Bjørn Kjeldsen og utifra det han sa var det nødvendig med kosttillskudd for å utøve idretter på høyt nivå i dag..

Spesielt i slik idrett som jeg utøver hvor vekt også er en viktig del..

Ett av argumentene var det at det ikke lenger var det næringsinnholdet i mat som det var bare for 10-15 år tilbake.. Vi driver rovdrift på naturen!!

Det dyrkes 3 ganger mere korn pr kvadratmeter jorde i dag enn for 20år siden. Og det er ikke mere næring i jorda..

Jeg driver idretten min på høyt nasjonalt nivå og har i meg .. CLA, Aminosyrer oh proteiner av forskjellig slag..

Jeg mener det at de må heve grensene på de stoffene som lar seg produsere ved hjelp av prohormoner.. jeg så en svenk forsker sa at det ikke var mulig å nå verdier over 20 med Nandrolone ved hjelp av prohormoner (AAnes hadde 6 og Grimseth hadde 8 eller noe slikt) Han sa også at verdier under 150-200 ikke hadde målbar prestasjonsfremmende effekt..

Setter du en sprøyte med Deca som er doping versonen av Nandrolone har du en verdi over 800 nesten 2 år etter at sprøyta ble satt...

Hva er din mening om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

boxer.

At næringsverdien i endel av det som dyrkes har blitt noe redusert med årene, synes å være riktig. I "den rike del av verden" kompenserer vi det ved et allsidig kosthold. På den måten sikrer vi en adekvat tilførsel av proteiner, de riktige fett-typene og tilstrekkelig med sporstoffer.

Ved store treningsmengder er nok behovet for protein/aminosyrer noe annerledes enn for mosjonisten.At man så tilfører noe av dette i spesialdiett og pulver får jo være så ved ekstrem trening. Å klusse med hormonballansen med prohormoner eller anabolene i seg selv, er et farlig spill med helsa uansett. Den svenske forskerens anslag er vel også diskuterbare så vidt jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

boxer.

At næringsverdien i endel av det som dyrkes har blitt noe redusert med årene, synes å være riktig. I "den rike del av verden" kompenserer vi det ved et allsidig kosthold. På den måten sikrer vi en adekvat tilførsel av proteiner, de riktige fett-typene og tilstrekkelig med sporstoffer.

Ved store treningsmengder er nok behovet for protein/aminosyrer noe annerledes enn for mosjonisten.At man så tilfører noe av dette i spesialdiett og pulver får jo være så ved ekstrem trening. Å klusse med hormonballansen med prohormoner eller anabolene i seg selv, er et farlig spill med helsa uansett. Den svenske forskerens anslag er vel også diskuterbare så vidt jeg har sett.

Men tanken er vel god? Mange av dem som trossalt har blitt tatt for doping, og derav fått ødelagt sitt gode navn og rykte de senere årene har jo utvilsomt vært offer for utspekulerte kosttillskudds selvskaper som ikke har opplyst om alt innhold..

Ved å heve grensen for hvor høyt nivå man kan ha av nandrolon i kroppen ville jo kanskje ikke så mange blitt utsatt for denne typen feil...

Og så lenge man ofte har over 1000 i verdi når man bruker deca, og grimseth og co blei tatt med ett nivå på 6 så er det vel lite tvilsomt at de ikke har hatt noen nytte av deres "høye" nandrolonnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...