Gå til innhold

Om å trampe på noens verdier

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=201645

Jeg ble døpt i denne krikern, siden komfirmert. Jeg giftet meg der og bar min datter til dåp. Jeg har fulgt 2 av mine besteforeldre til graven der og sang en gang i barnekoret. Jeg har nær tilknytning til denne kirken selv om ikke jeg er den som løper dørene ned hver søndag for å få med ukens tekst, og frekventerer aldri kirkekaffen.

Men byggningen, historien og min egen tilknytning til denne betyr noe for meg. Den betyr faktisk noe for mange da dette er en kirke som skal gjelde for mange områder rent geografisk.

Så var det altså noen drittunger som skulle flørte med det okkulte igjen. Hvit liksminke, svart hår, 25 centimeter lange nagler på håndledd og leggene, Dimmu Borgir på discman....Joda, nå skulle gutta slå til ja!

Vi snakker her om drittunger! Selv om de er godt over myndighetsalder er det fremdeles drittunger. Det er ikke snakk om trosretning men om opprør. Dette er det som er tøft akkurat nå så ja, la oss brenne en kirke dere.

Nå sitter det mange rundt i sognet og er opprørte over dette. Mange eldre er skremt, spesielt ille er det for aldershjemmet og omsorgsboligene som ligger like ved. Barne og ungdomsskolen i Gjerpen har gjerdet inntill kirken og hovedveien går like på nedsiden. Det er et knutepunkt vi snakker om her, et punkt mange mennesker ser hver dag og som betyr noe. Nå er folk forbannet!

Jeg håper disse guttene får et helvete i fengselet. Jeg håper at fengselsbetjentene ikke tar fra dem naglene men heller setter dem på med spissen inn i stedet for. Jeg håper noe barberer hodene deres og hiver dem i dusjen med et såpestykke og lar dem være der til det svarte håret og det hvite trynet ikke synes mer. Hva har du da? To små pusekatter som har vært ute på rampestreker som fikk mere fatale følger enn de noen gang kunne drømme om.

Er det ikke så at satanister gjerne vil brenne i helvete? Da burde disse to være godt på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg. Det er bedre at bygg blir ødelagt enn at mennesker blir det.

Mange steder hvor kirker har brent ned, så har menighetene opplevd at det har blitt en bedre menighet.

Hva er et hus?

Hva er et menneske?

m en bryr seg om en kirke som det det er ment som -et sted å møte Gud, ikke et sted som er vakkart, musekalt eller en skatt i seg selv, så kan en frimodig tro at en brent kirke kan være starten på noe bedre.

Og er kirken noe verdt fordi en er kristen, så bør stoppe opp før en roper på hevn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...