Gjest husmoder Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 Hvordan blir en uføretrygd regnet ut for en person som er(og har vært) hjemmeværende?Har en hjemmeværende rett på uføretrygd, og hvis ikke, hva annet har hun rett på da? 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 Det blir beregnet etter din evne til å ta husarbeidet. 0 Siter
Gjest Husmoder Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 Det blir beregnet etter din evne til å ta husarbeidet. Ooops, og hvordan sjekker de det?Kommer hjem og sjekker forholdene? ; ) Hvilken uføretrygd har jeg da rett på?det samme som en minstepensjonist? 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 Ooops, og hvordan sjekker de det?Kommer hjem og sjekker forholdene? ; ) Hvilken uføretrygd har jeg da rett på?det samme som en minstepensjonist? Nei, jeg tror ikke det. Men det ser de jo ut av din sykdom hva du er istand til å gjøre eller ikke. Og hvis du ikke har hatt noe særlig inntekt blir du minstepensjonist. Hvis mannen din tjener dårlig kan du ha mulighet til barnetillegg. 0 Siter
Gjest husmoder Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 Nei, jeg tror ikke det. Men det ser de jo ut av din sykdom hva du er istand til å gjøre eller ikke. Og hvis du ikke har hatt noe særlig inntekt blir du minstepensjonist. Hvis mannen din tjener dårlig kan du ha mulighet til barnetillegg. Tusen takk for svar!Vet du hvor lang behandlingstid det er på en slik sak, og om man får etterbetalt trygd for den perioden som har gått mellom du sendte inn søknaden og til den ble innvilget? 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 Tusen takk for svar!Vet du hvor lang behandlingstid det er på en slik sak, og om man får etterbetalt trygd for den perioden som har gått mellom du sendte inn søknaden og til den ble innvilget? I Oslo tar det ca 8 mnd og du får etterbetalt fra den datoen du søkte ev fra den datoen du ble dårlig. Har opplevd begge deler så jeg vet ikke hvorfor det er slik. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.