Gå til innhold

Stølhet


viranth

Anbefalte innlegg

For to dager siden hadde jeg ikke trent bena på 2 måneder eller noe sånt, pga militæret.

Men iallefall jeg begynte å trene dem igjen, kjørte følgende tr.program:

-Knebøy 3x8

-Knestrekk 3x8

-Lårcurl 3x8

-Markløft 2x8 og 1x6

Iallefall, poenget er at jeg blei så SINNSYKT støl dagen etterpå, selv idag to dager senere gjør det vondt å gå, VELDIG vondt. Og da lurer jeg på om det er bra eller om det ikke er helt sundt? Har hatt dette toppen 2 ganger tidligere, og det er alltid der når man ikke har trent beina på en stund.. Vet noen om det er sundt eller dårlig? eller om det bare er sånn?

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er helt normalt. Når du ikke har trenet bena dine over så lang tid må du regne med å bli skikkelig sår i musklene noen dager fremover.

Selv trener jeg alltid etter å få musklene stive og støle (såre), fordi da vet jeg at jeg har brutt ned nok muskelfibre, og at jeg har trenet dem hardt nok. Dette er positivt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt normalt. Når du ikke har trenet bena dine over så lang tid må du regne med å bli skikkelig sår i musklene noen dager fremover.

Selv trener jeg alltid etter å få musklene stive og støle (såre), fordi da vet jeg at jeg har brutt ned nok muskelfibre, og at jeg har trenet dem hardt nok. Dette er positivt synes jeg.

Joa, jeg synes det er kult, men jeg synes å ha hørt et sted at det er ikke så bra å bli veldig støl, at det er en viss grense liksom.

Men hvis ikke så er jeg iallefall stolt, kjenner omtrent hver eneste muskelfiber i lår og rumpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

stølheten du snakker om er treningsverk. Denne sårheten oppstår i bindeveet når det har blitt utsatt for mer belastning enn det er vant med. Du bør starte forsiktig etter treningsavbrekk på flere uker, ellers kan du få deg en ubehagelig overraskelse. Treningsverken kan bli sittende i mange døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...