Gå til innhold

"comeback?"


gitta

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en jente på 21 år som har drevet aktivt med skiskyting siden jeg var 10 år.Jeg la opp for snart to år siden, men nå vil jeg så gjerne begynne å konkurrere igjen. Begynnte med trening tidligere i høst, men startet nok litt for hardt, med det resultatet at jeg ble fort lei. Og sluttet "igjen". Jeg skal gå NM i slutten av april, begynnelsen av mars og målet er å bli i betraktelig bedre form enn det jeg er nå! Da jeg konkurrerte veide jeg ca60 kg, vekten har gått opp til 67 kg, vil dette automatisk bli bedre da jeg kommer i gang med treningen?. Det jeg trenger hjelp til fra deg er om du kan si litt om hvordan jeg bør trene , økning av treningen etterhvert o.s.v Det er jo bare 3mnd igjen til NM.

På forhånd takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

dersom du er ute etter dekkende veiledning innenfor både trening og konkurranse, kan du ta en titt på siden min, www.trim.no, det blir litt i meste laget å gå så grundig til verks her. Men jeg kan generelt si at 7 kilo over konkurransevekt vil bety betydelig større forbruk av krefter. Vekta vil ikke synke automatisk som følge av trening og konkurranse. Vektreduksjon vil kun oppstå ved at kaloriforbrenningen overskrider kaloriinntaket ditt. Begynner du på en vektreduksjon opp mot konkurransen, så erd et viktig at du ikke er for hard, men gir deg god tid og tar små steg av gangen. Grunnen til dette er at kalorirestriksjon reduserer overskuddet i muskulaturen, og således vil du tåle mindre trening og få noe mindre framgang avhengig av hvor hardt du går til verks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...