Gå til innhold

Matvaner under trening..


tokolosh

Anbefalte innlegg

Burde kanskje vært i et annet forum, men siden jeg synes det går mest under trening..

I dag har jeg tatt en lett joggetur og er egentlig ikke så spesielt sulten selv om jeg veit jeg ikke har spist mye i dag. Spiser jeg ikke i dag antar jeg kroppen vil ta av reserve-lagrene, men hva går det utover, fett eller muskler?

Trener en del vekter men synes jeg har litt for mye underhudsfett. Har diskutert mye med en kamerat om kroppen først forsyner seg av fett-lagrene, eller om det blir musklene som får svi først, hadde vært fint å fått en skikkelig svar.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres vel ganske fornuftig ut at kroppen vil ta av reservene når det blir lite mat, men sånn er det dessverre en gang ikke...

Kroppen setter ned forbrenningen og tviholder på den maten den får, om den får for lite - siden den innstiller seg på hungersnød.

Etter det jeg har hørt - så spørs det litt hva kroppen tar av først, når det gjelder fett/muskler. Når du trener lett (60-70 % av makspuls), er forbrenningen av fett på sitt beste - mens når du trener tungt og nær makspuls e.l., så tærer det mer på musklene.. (som da trenger lenger restitusjon)

For å si min "erfaring" - så forbrenner jeg nedimot 40 % fett når jeg tar hardt i, og 60 % fett når jeg tar det mer med ro..

Ellers så får du nok svar av "Byggerne" ang. underhudsfett etc. - det har de bedre greie på enn meg..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom underhudsfettet skal forsvinne må du legge på vekt på godt et kosthold og systematisk trening. Personlig har jeg ingen problemer med å gjøre dette, da fettet på meg renner så og si av. :) Jeg justerer bare kosten, begynner å sykle eller løpe noen ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nysgjerrig

Dersom underhudsfettet skal forsvinne må du legge på vekt på godt et kosthold og systematisk trening. Personlig har jeg ingen problemer med å gjøre dette, da fettet på meg renner så og si av. :) Jeg justerer bare kosten, begynner å sykle eller løpe noen ganger i uka.

Hva spiser du da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du da??

Epler, ananas, bananer, appelsiner, grønnsaker, frokostblanding, grovt brød, fisk, kylling, kjøtt, poteter, egg, juice, melk, karbo drikker, protein drikker og MYE mer... !

Noen ganger pizza til og med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

jeg vil anbefale at du målretter treningsperioder mot en målsetning. Du bør ikke trene med målsetning i å øke styrke og utholdenhet samtidig som du prøver å redusere underhudsfettet. Dette er fordi at du trenger overskudd når du skal bygge opp. Ved slanking reduseres dette overskuddet og således minker den mulige økningen. Spiser du slik at overskuddet er på topp, er det ikke mulig å redusere fettvekten. http://www.trim.no/vektreduksjon.htm

http://www.trim.no/vektekning.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...