Gå til innhold

Havregrynsgrøt til frokost?

Gjest Sirine

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg gitt opp å prøve å få i meg en tørr brødskive om morgenen.. Har heller begynt å koke havregryn på vann og spiser det med rosiner, kanel av og til tørkede aprikose og av og til banan.. er dette er godt alternativ?

Er det forresten noen som vet nærings innholdet i tørkede aprikoser? Har prøvd å finne det ut men det står ikke på noen tabeller jeg har og finner det heller ikke andre steder.. ikke det at det er så super viktig da men men...

Så lurte jeg også på hva som er lurest.. spise 4 middels/små måltider om dagen eller 6 små? Med tanke på å gå ned i vekt og holde forbrenningen oppe.. Har aldri spist kvelds, bør jeg det? Og hvis jeg bør det, når?

Litt mange spørsmål dette her :)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Havregrøt er kjempegodt og sunt til frokost. Jeg pleier koke grøten i vann og blande med Cottage Cheece (gammel Grete Roede oppskrift).

Det er bedre med 3 små måltid enn 4 store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt er kjempegodt og sunt til frokost. Jeg pleier koke grøten i vann og blande med Cottage Cheece (gammel Grete Roede oppskrift).

Det er bedre med 3 små måltid enn 4 store.

Tusen takk for svar!

Ang. antall måltid.

Jeg har en grense på ca hvor mye mat jeg skal spise iløpet av en dag.. det jeg mente var om det er lurere å dele det opp i 6 måltid enn i 4 eller omvendt... :)

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Ang. antall måltid.

Jeg har en grense på ca hvor mye mat jeg skal spise iløpet av en dag.. det jeg mente var om det er lurere å dele det opp i 6 måltid enn i 4 eller omvendt... :)

Tusen takk for svar!

3 hovedmåltider (frokost, lunsj og middag) samt to mellommåltider, evt. 4 hovedmåltider (og et mellommåltid dersom det går for lang tid mellom måltidene) er vel i tråd med Libra sine anbefalinger. Man skal visst spise hver 3-4. time for å holde forbrenningen (og blodsukkeret) mest mulig jevn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikkete på aprikospakkene da jeg var innom Rimi i dag. En sort hadde 262 kcal pr 100 gr., en annen 249. Og så hadde de noen i løs vekt, som sikkert har lignende kaloriinnhold.

Jeg spiser som regel et lite måltid ikke så lenge før jeg legger meg, for det er verre å få sove når man er sulten. Men du behøver vel ikke spise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest namnamnam

Jeg bruker å ha svisker på havregrynsgrøten.

Jeg legger sviskene i bløt over natten, så bruker jeg både sviskene og safta. Kjempegodt og søtt, behøver ikke noe sukker eller andere søtningsmidler da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...