Gå til innhold

Ned i vekt...


Gjest ShBroken

Anbefalte innlegg

Gjest ShBroken

For et år siden fikk jeg en sønn, og under graviditeten la jeg på meg en del, og enda litt til etter svangerskapet! Tilsammen har jeg lagt på meg ikke mindre enn 30 kilo! Nå vil jeg ha dem vekK! Men om jeg skal gå ned som anbefalt, 1-3 kilo i mnden, vil dette ta evigheter! Jeg har hatt veldig dårlig selvtillit, og depresjoner i svangerskapet pga vekten, men nå er jeg skikkelig motivert, og innstilt på å få vekk de mange overflødige kiloene! Men hvordan bør jeg gå frem, hvordan bør jeg trene, og HVA bør jeg trene?

Hvordan får jeg økt forbrenningen min på en best mulig måte? Jeg er forresten ikke så glad i kjøtt, men jeg bor ikke for meg selv nå, og spiser det de andre spiser til middag. Av kjøtt spiser jeg kylling, resten blir pasta og sånn. Så fort jeg flytter for meg selv igjen, blir d nok bare pasta,ris,og kylling, er det noen spesielle tilskudd jeg bør ta da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første du må gjøre er å bero deg på at ting tar tid.Går du ned 1-5 kg i måneden som anbefalt, går ikke vekta så lett opp igjen, for det første venner du deg langsomt til nye spisevaner,for det andre er det IKKE MULIG å miste mer enn dette i fettvekt pr måned...du må forbrenne 7000 kcal for å gå ned 1 kg. Kutter du ned med 500-1000 kcal i maten pr dag,og trener noe i tillegg, har du forbrent ca 1kg på en uke. Spiser du mindre og trener mer i håp om å gå ned fortere, setter kroppen ned forbrenningen. Og en kilo i uken vises veldig fort, både for deg selv og andre!

Bwgynn med å lære deg så mye om kost som mulig. Les ernæringsbøker og fitnessblader, der står det mye interessant. Kutt ned på matinntaket til ca 1200-1500 kcal om dagen. (Hvor mange kcal maten inneholder finner du i tabeller, søk på nettet eller kjøp i bohandelen,de er ikke dyre.På www.greteroede.no finner du forslag til dagsmeny)Tren så mye du orker, det er viktig å ikke presse seg selv for hardt, da detter du bare av med en gang. Hvis du ikke er vant til å trene kan du begynne med å gå en halvtimes tur 2-3 ganger i uka, og øke på når du merker at kondisen blir bedre. Erdu allerede vant til å trene, anbefaler jeg treningssenter, der kan du også få hjelp til å sette opp et program som passer dine behov. Det er også fint om du trener litt styrke i tillegg til kondisjon, selv om du ikke går på treningsstudio, det hindrer deg i å slanke bort muskelmasse. (Muskelmasse forbrenner fett!)Det finnes en god del øvelser du kan gjøre hjemme, slik som crunches(variant av sit-ups) og armhevinger. Hvis du har et lite barn,medfører vel dette endel mosjon i tillegg?

Lykke til, og ikke vær redd for å spørre på forumet hvis det er noe du lurer på-du får som regel svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 18 år....tror jeg glemte å si det..

Ofta vet man själv var "bristen" hos sig själv ligger. Ett varierat / blandat träningsprogram som är roligt brukar vara ett bra recept om man vill lyckas gå ner i vikt. Du är bara 18 år så du har gått om tid att klara av detta. Maten är naturligtvis otroligt viktig för ett bra resultat samt för hur man uppnår en sund och bra kropp. Vad gäller maten så tror jag att du är medveten om vad som är bra och vad du mår bra av. ( Du måste må bra annars kommer du inte att lyckas ) Lycka till !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ShBroken

Ofta vet man själv var "bristen" hos sig själv ligger. Ett varierat / blandat träningsprogram som är roligt brukar vara ett bra recept om man vill lyckas gå ner i vikt. Du är bara 18 år så du har gått om tid att klara av detta. Maten är naturligtvis otroligt viktig för ett bra resultat samt för hur man uppnår en sund och bra kropp. Vad gäller maten så tror jag att du är medveten om vad som är bra och vad du mår bra av. ( Du måste må bra annars kommer du inte att lyckas ) Lycka till !!

Tuuuusen takk for tips og råd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...