Gå til innhold

til muskeldama,birdie osv


Gjest meria

Anbefalte innlegg

Hvor mye belastning bruker dere når dere trener? Jeg trener selv på sats,har gjort det i et år.Synes ikke jeg blir noe spesielt sterkere! Jeg har 20-30 kg belastning på de fleste apperatene.Er det for lite? Klarer ikke mere enda jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Meria! Hyggelig når noen spør! Belastning er en individuell ting. Bruk ikke for mange ulike øvelser, men sørg likevel for å velge øvelser som gjør at alle muskelgruppene blir trent. Bestem hva du vil prioritere noen måneder fremover, vent ikke å bli sterkere overalt samtidig. Øk belastningen gradvis. Når du har greid f.eks 3 x 12 repetisjoner med en belastning, starter du med litt størrre belastning og det antall repetisjoner du klarer, og øker igjen opp til 12. Bruk gjerne frie vekter (stang eller hantlere), dropp apparatene, men pass teknikken. Og husk, du må slite, siste repetisjon må være slik at du virkelig ikke klarer mer med den muskelen! Det du orker, går opp og ned, men har du skrevet ned alt du gjør i noen måneder, vil du se at du klarer gradvis mer.

Og ikke hør på dem som tror at man får kjempemuskler, det får man ikke! Det er vanskelig eller umulig for kvinner å få uten doping.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest desperat kvinne

Hei,

dersom du trener regelmessig uten at du blir sterkere, er det noe som er feil.

Jeg skrev et innlegg tidligere ang. å stramme opp rompen og lårene...

Fikk råd om å ta CLA, som visstnok skal gjøre fettet om til muskler.

Jeg er litt redd for å gjøre dette, jeg veier bare 51kg og er 1.70m...er det ikke litt farlig da, og ta vekk det lille fettet jeg har? Litt skal man vel ha?

Jeg er også redd for å begynne med aerobic og lignende trening, jeg vil ikke ha mannekropp, men ønsker en FAST rompe og lekre FASTE lår..Selv om jeg er veldig slank, så syns jeg rompa og lårene henger en smule...og jeg gir meg ikke før det er like fast som resten av kroppen!:)

Hvordan bør jeg trene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har Muskeldamen svart deg veldig bra. Slik som hun sier er det veldig viktig å øke belastningen for hver gang, det trenger ikke være mye, 0.5-1+kg er nok. Dersom du klarer bare 7 reps da, der du normalt tar 8, gjør ikke det noe, kanskje du vil øke neste gang. For å øke i styrke samt masse så er dette viktig å gjøre, da muskelfibrene har blitt brutt ned begynner kroppen å reparere muskelfibrene og at den gjør fibrerne en smule sterkere slik at muskelen skal klare å tåle den belastningen neste gang du trener. Nesten gang du trener må du legge på litt vetker til for at kroppen skal bygge litt mer etter neste trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev et innlegg tidligere ang. å stramme opp rompen og lårene...

Fikk råd om å ta CLA, som visstnok skal gjøre fettet om til muskler.

Jeg er litt redd for å gjøre dette, jeg veier bare 51kg og er 1.70m...er det ikke litt farlig da, og ta vekk det lille fettet jeg har? Litt skal man vel ha?

Jeg er også redd for å begynne med aerobic og lignende trening, jeg vil ikke ha mannekropp, men ønsker en FAST rompe og lekre FASTE lår..Selv om jeg er veldig slank, så syns jeg rompa og lårene henger en smule...og jeg gir meg ikke før det er like fast som resten av kroppen!:)

Hvordan bør jeg trene?

Du kan umulig ha noe særlig fett på kroppen og du burde absolutt ikke begynne å slanke deg. Man må ha litt fett på kroppen !

Vær fornøyd du !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest desperat kvinne

Du kan umulig ha noe særlig fett på kroppen og du burde absolutt ikke begynne å slanke deg. Man må ha litt fett på kroppen !

Vær fornøyd du !

Neida, jeg er fornøyd sånn sett. Men området fra lårene og opp tilogmed rompa, der syns jeg at når jeg står oppreist og ser bak liksom, så er huden ikke spesielt fast...det er vel ikke cellulitter, men det er tydeligvis utrente områder...Det ser helt rart ut iforhold til resten av meg, jeg vil ha det vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg er fornøyd sånn sett. Men området fra lårene og opp tilogmed rompa, der syns jeg at når jeg står oppreist og ser bak liksom, så er huden ikke spesielt fast...det er vel ikke cellulitter, men det er tydeligvis utrente områder...Det ser helt rart ut iforhold til resten av meg, jeg vil ha det vekk!

Heisann. Ønsker du å stramme opp setemusklaturen og lår er det ingen bedre øvelse en dype knebøy (dybe betyr at du går så langt ned som mulig når du tar knebøy).

Hvis du i tillegg lener deg litt fremover når du tar denne øvelsen (du kan gjerne legge en liten vektskive under helene slik at føttene kommer 1 cm. høyere opp), vil belastningen bli større på setemusklene (rompa), baksiden av lårene og korsryggen. Få noen til å vise deg hvordan du gjør knebøy riktig!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg er fornøyd sånn sett. Men området fra lårene og opp tilogmed rompa, der syns jeg at når jeg står oppreist og ser bak liksom, så er huden ikke spesielt fast...det er vel ikke cellulitter, men det er tydeligvis utrente områder...Det ser helt rart ut iforhold til resten av meg, jeg vil ha det vekk!

Her ser du hvordan knebøy skal utføres - samme prinsipp gjelder dersom du gjør øvelsen i Smithmaskin (apparat):

http://www.planetkc.com/exrx/WeightExercises/GluteusMaximus/BBSquat.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...