Gjest Thomas B Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Hei! Jeg har et spørsmål ang sex etter en har fått barn. Vi er et par i tyve årene som fikk barn for et år siden. Vi har hatt et bra sexliv frem til barnet ble født. Etter fødselen og tiden etter, har ikke hun sexlyst lenger. Det har nå gått ett år og ingen bedring. Det nytter ikke om jeg er mer kosen å gjør masse forskjellige ting. Lysten er så å si totalt fraværende. Hvis vi først har kommet igang (en sjelden gang)sier hun at hun synes det er veldig godt! Dette begynner selvsagt å bli frustrerene... Jeg har derfor vært den som måtte ta iniativet hvis vi skulle ha sex. Jeg har også i peroder ikke tatt iniativet i det hele tatt å da skjer det selvsagt ingenting. Vi har vært isammen et par år og hun sier at det ikke er noe galt med meg og at hun elsker meg.Hun synes dette er veldig dumt men hun gjør ikke noe mer konkret for å få det bedre. Hun spurte legen en gang hun var der på en vanlig kontroll og da svarte han at det er vanskelig og si hvor lang tid det tar før ting normaliserer seg igjen.Jeg vet også at hun ikke treffer andre slik at det kan ikke være grunnen for at lysten ikke er der. Jeg begynner nå å miste lysten for flere barn og slike problemer fører jo til frustrasjon som igjen kan resultere i dårlig humør osv. Jeg er utrolig glad i henne å vil gjøre det jeg kan for at ting skal rette seg. Jeg føler at jeg har vært tolmodig lenge nå. Jeg vet at damer kan ha problemer med lysten etter de har fått barn men jeg trodde overhode ikke at vi skulle snakke om år... Forslag til hva som kan gjøres for å ordne opp i dette tas imot med den største begeistring! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127707-sex-etter-en-har-f%C3%A5tt-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blomma Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Stakkars dere... Har selv hatt det på samme måte, og det tok laaaang tid før det ble noenlunde bra igjen. Noen år, faktisk. Kan jo fortelle litt om hvordan jeg opplevde det - sånn at du kanskje kan se det litt fra hennes ståsted. For meg var det sånn at jeg forkuserte all min omsorg og tid til barna. Selvfølgelig kan det være utmattende, spesielt når de er små og klarer lite selv. De krevde liksom noe av meg hele tiden, og når mannen min "på toppen av det hele" ville ha sex på kvelden da jeg var utslitt, så føltes det også som at noen krevde noe av meg. Jeg så overhodet ikke nytelsen, nærheten eller avspenningen. Alt jeg tenkte var at jeg var sliten, og at det ble en halvtime mindre søvn... Etter at jeg fikk barn ble jeg også veldig plaget av PMS. Det er en helvetes turnoff! 1 uke - 14 dager før mens kan det hende at kvinnens hormoner gjør at hun stritter imot alt som kan minne om sex! Forsøk følgende; Gjør dine fremstøt rett etter du et hun er ferdig med mensen. Da er mange jenter veldig klare;-) Gjør fremstøtet en kveld dere har lagt dere tidlig, etter at du har hjulpet henne med huslige sysler og tatt deg av stell/legging av barn. Gjør framstøtet forsiktig - la henne ligge litt på armen og kos med henne først. Ingen fingring med en gang! Sørg for at det blir endel kyssing/klining før du sakte begynner å stryke på henne. Begynn øverst, og gå saaaakte nedover. Fortell henne hvor deilig hun er. Mange småbarnsmødre sliter med energien. Hvis du hjelper henne i huset og med barnet, så vil hun sette stor pris på deg og få mer overskudd. Premien er sex;-) En god idè er også å reise bort en helg på en romantisk weekend. Dere har sikker besteforeldre eller andre som kan se etter barnet en helg? En annen viktig sak: Ingen sutring pga manglende sex! Det er den største turnoff'en nest etter PMS! Vil gjerne høre hvordan det går! Lykke til;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127707-sex-etter-en-har-f%C3%A5tt-barn/#findComment-776991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 En vanlig anbefaling for par med nytt barn er at dersom lysten på sex ikke melder seg når evt. amming begynner å gå over i en avsluttende fase, eller når det har gått mer enn et halvt år etter fødselen, er det på tide å gjøre noe aktivt for å få i gang seksuallivet igjen. Det høres ut til at graviditet og fødselen først og fremst har gått ut over "startmotoren" hennes. Det kan tyde på at hun har behov for litt drahjelp for å tenne og kanskje for å "flytte" seg noe mentalt fra morsrollen, som for mange harmonerer dårlig med elskerinnerollen. Årsaken til at mange kvinner ikke har lyst til å ha sex etter fødsel, kan være at hun psykisk ikke er innstilt på å ha sex og nyte sex for egen del. For mange har fødselen gitt en enorm følelsesmessig opplevelse. Dessuten kan omveltningen hun har vært gjennom ved også å måtte forholde seg til barnet, gjøre at hun ikke føler det er rom til sex. Mange føler seg dessuten stresset av å ha fått et nytt familiemedlem som ofte avbryter søvn og krever oppmerksomhet hele tiden. Stress-situasjoner gir økt produksjon av stress-hormonet kortisol og er lystdreper nummer en for mange. Jeg håper derfor du tar din del av husarbeidet og arbeidet og kosen med babyen, slik at hun får tid for seg selv og føler at kroppen igjen er hennes egen. Også kjønnshormonene har en tendens til å bli påvirket slik at lysten avtar. Etter fødselen tar det ofte lang tid før hormonbalansen stabiliserer seg, men denne ubalansen er vanligvis et tilbakelagt stadium når ammingen er over. For mange kan dårlig muskulatur i bekkenbunnen spille en rolle for at gleden ved sex og orgasmene uteblir. Disse musklene har bl.a. som oppgave å holde barnet i magen og mellomgulvet på plass under graviditeten. Disse musklene har vanligvis fått hard medfart under graviditet og fødsel. Oppøving av PC-musklene kan derfor gi økt lyst og seksuell glede. For mange kvinner trengs det en glidende overgang mellom kanskje ikke å ha hatt sex på en stund, og det å starte på nytt igjen. De ønsker ikke å ha den ville, heftige varianten, men den nære, vare, stryke-forsiktig-på-hverandre-måten. En måte å få til en forsiktig overgang er å starte med sensualitetstrening. Det består kort beskrevet i at dere inngår en avtale om samleieforbud for en periode. Så setter dere av god til over flere kvelder (eller når det måtte passe) til å massere hverandre på en ikke-erotisk måte, først den ene, så den andre. Samtal om gode seksuelle erfaringer dere har hatt, og finn ut hva dere kan tenke dere å gjøre når samleieforbudet oppheves. Etter noen gangers "trening" går dere videre og inkluderer erogene soner og at dere blir mer kjælne overfor hverandre, men fortsett samleieforbudet til hun føler at snuoperasjonen er i havn. Dersom dere ikke får til denne snuoperasjonen på egen hånd, anbefaler jeg at dere får profesjonell hjelp. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127707-sex-etter-en-har-f%C3%A5tt-barn/#findComment-780278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sectio Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Ta oppvasken, legg sammen og rydd bort klær, vask gulvene og badet før helgen. Be henne legge minsten og ta seg et bad mens du lager en bedre middag. Legg dere tidlig og du vil se at resultatet er hun har overskudd til å ha sex. Men hun må invitere til det selv. Du må for alle del ikke la henne tro at dette er noe du gjør kun for å få sex - du gjør det fordi hun fortjener en pust i bakken. Det høres sikkert merkelig ut men det største turn on for meg er et ryddig og rent hus og en omtenksom mann! Da er jeg klar! I motsetning til Blomma virker det som om jeg har mer lyst rett FØR jeg får mensen bare sånn at du vet at det tydeligvis kan variere fra jente til jente. En annen ting som jeg derimot er helt enig i : Ingen sutring pga manglende sex! Det er den største turnoff'en nest etter PMS! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127707-sex-etter-en-har-f%C3%A5tt-barn/#findComment-781528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thomas B Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Ta oppvasken, legg sammen og rydd bort klær, vask gulvene og badet før helgen. Be henne legge minsten og ta seg et bad mens du lager en bedre middag. Legg dere tidlig og du vil se at resultatet er hun har overskudd til å ha sex. Men hun må invitere til det selv. Du må for alle del ikke la henne tro at dette er noe du gjør kun for å få sex - du gjør det fordi hun fortjener en pust i bakken. Det høres sikkert merkelig ut men det største turn on for meg er et ryddig og rent hus og en omtenksom mann! Da er jeg klar! I motsetning til Blomma virker det som om jeg har mer lyst rett FØR jeg får mensen bare sånn at du vet at det tydeligvis kan variere fra jente til jente. En annen ting som jeg derimot er helt enig i : Ingen sutring pga manglende sex! Det er den største turnoff'en nest etter PMS! Takk for svar! Når det gjelder husarbeid så er jeg selvfølgelig enig i at mannen skal hjelpe til men, ofte har vi mannfolk LANGE og HEKTISKE dager på jobben og damene mere fri. Jeg vet at det kan være knallhardt å passe et barn en hel dag. Når du da har dagmamma eller barnehage så må vi mannfolk få lov til og forvente at damene gjør mer i hjemmet å at de ikke er så slitne, men for all del vi skal selvsagt hjelpe til! Det med sexlysten at vi ikke skal mase er også greit, men hvor lenge skal vi gå i munke tilværelsen?? Jeg er helt sikker på at det er MYE verre for mannen å gå rundt å ha lyst enn for damen som ikke har lyst. Når slike problemer kan ta flere år for damer så må de gjøre ting selv for at det skal ordne seg igjen. Hvis ikke må de godta at mannen får dekket sine behov et annet sted. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127707-sex-etter-en-har-f%C3%A5tt-barn/#findComment-788722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sectio Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Takk for svar! Når det gjelder husarbeid så er jeg selvfølgelig enig i at mannen skal hjelpe til men, ofte har vi mannfolk LANGE og HEKTISKE dager på jobben og damene mere fri. Jeg vet at det kan være knallhardt å passe et barn en hel dag. Når du da har dagmamma eller barnehage så må vi mannfolk få lov til og forvente at damene gjør mer i hjemmet å at de ikke er så slitne, men for all del vi skal selvsagt hjelpe til! Det med sexlysten at vi ikke skal mase er også greit, men hvor lenge skal vi gå i munke tilværelsen?? Jeg er helt sikker på at det er MYE verre for mannen å gå rundt å ha lyst enn for damen som ikke har lyst. Når slike problemer kan ta flere år for damer så må de gjøre ting selv for at det skal ordne seg igjen. Hvis ikke må de godta at mannen får dekket sine behov et annet sted. Du skrev ... Jeg er utrolig glad i henne å vil gjøre det jeg kan for at ting skal rette seg. Jeg føler at jeg har vært tolmodig lenge nå. Jeg vet at damer kan ha problemer med lysten etter de har fått barn men jeg trodde overhode ikke at vi skulle snakke om år... Forslag til hva som kan gjøres for å ordne opp i dette tas imot med den største begeistring!... Dette var det du skrev i ditt første innlegg - og du ble av meg oppfattet som en seriøs ung mann som ønsket å gjøre noe i forholdet for å få det bedre. Etter ditt siste svar virker du mer bortskjemt, surkete og lite forståelsesfull. Som din frue sier så er det godt bare dere først kommer igang - hun synes det er synd at situasjonene er slik den er - men vet ikke helt hva hun skal gjøre med det. Vel........ du har jo nå to alternativ .... 1) hjelp henne å gjøre noe med det slik vi har rådet deg til .. det kan ta tid!!!!!! - men vil på sikt bli bedre. 2) Gjør det du antyder i ditt forrige svar - finn din seksuelle tilfredstillelse andre steder og forholdet vil på sikt bli verre og du ender garantert til slutt opp alene. Det er helt opp til deg og ditt valg her! Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127707-sex-etter-en-har-f%C3%A5tt-barn/#findComment-789124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Takk for svar! Når det gjelder husarbeid så er jeg selvfølgelig enig i at mannen skal hjelpe til men, ofte har vi mannfolk LANGE og HEKTISKE dager på jobben og damene mere fri. Jeg vet at det kan være knallhardt å passe et barn en hel dag. Når du da har dagmamma eller barnehage så må vi mannfolk få lov til og forvente at damene gjør mer i hjemmet å at de ikke er så slitne, men for all del vi skal selvsagt hjelpe til! Det med sexlysten at vi ikke skal mase er også greit, men hvor lenge skal vi gå i munke tilværelsen?? Jeg er helt sikker på at det er MYE verre for mannen å gå rundt å ha lyst enn for damen som ikke har lyst. Når slike problemer kan ta flere år for damer så må de gjøre ting selv for at det skal ordne seg igjen. Hvis ikke må de godta at mannen får dekket sine behov et annet sted. "Når slike problemer kan ta flere år for damer så må de gjøre ting selv for at det skal ordne seg igjen. Hvis ikke må de godta at mannen får dekket sine behov et annet sted. " Dette er det verste jeg hører. Hvis dama di så mye som har LUKTET at du går rundt med en slik holdning, så er det ikke noe rart sexlysten lar vente på seg. Press og svake hint og trusler bakenfor, er den største turn-off noensinne. Og noe mere ego enn at "sexbehovene MINE er viktigere enn alt, de må jeg få dekket uansett" finnes vel knapt. Ta deg en ronk, mann, og vis at du tenker litt lenger enn snoppen rekker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127707-sex-etter-en-har-f%C3%A5tt-barn/#findComment-789134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Takk for svar! Når det gjelder husarbeid så er jeg selvfølgelig enig i at mannen skal hjelpe til men, ofte har vi mannfolk LANGE og HEKTISKE dager på jobben og damene mere fri. Jeg vet at det kan være knallhardt å passe et barn en hel dag. Når du da har dagmamma eller barnehage så må vi mannfolk få lov til og forvente at damene gjør mer i hjemmet å at de ikke er så slitne, men for all del vi skal selvsagt hjelpe til! Det med sexlysten at vi ikke skal mase er også greit, men hvor lenge skal vi gå i munke tilværelsen?? Jeg er helt sikker på at det er MYE verre for mannen å gå rundt å ha lyst enn for damen som ikke har lyst. Når slike problemer kan ta flere år for damer så må de gjøre ting selv for at det skal ordne seg igjen. Hvis ikke må de godta at mannen får dekket sine behov et annet sted. "Jeg er helt sikker på at det er MYE verre for mannen å gå rundt å ha lyst enn for damen som ikke har lyst." Det er jeg ikke så sikker på. En god stun etter at vi fikk barn hadde jeg heller ikke veldig interesse for sex, og den dårlig samvittigheten jeg hade ovenfor mannen min gjorde ikke saken bedre. MAn har ikke sex pga. dårlig samvittighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127707-sex-etter-en-har-f%C3%A5tt-barn/#findComment-789144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thomas B Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Du skrev ... Jeg er utrolig glad i henne å vil gjøre det jeg kan for at ting skal rette seg. Jeg føler at jeg har vært tolmodig lenge nå. Jeg vet at damer kan ha problemer med lysten etter de har fått barn men jeg trodde overhode ikke at vi skulle snakke om år... Forslag til hva som kan gjøres for å ordne opp i dette tas imot med den største begeistring!... Dette var det du skrev i ditt første innlegg - og du ble av meg oppfattet som en seriøs ung mann som ønsket å gjøre noe i forholdet for å få det bedre. Etter ditt siste svar virker du mer bortskjemt, surkete og lite forståelsesfull. Som din frue sier så er det godt bare dere først kommer igang - hun synes det er synd at situasjonene er slik den er - men vet ikke helt hva hun skal gjøre med det. Vel........ du har jo nå to alternativ .... 1) hjelp henne å gjøre noe med det slik vi har rådet deg til .. det kan ta tid!!!!!! - men vil på sikt bli bedre. 2) Gjør det du antyder i ditt forrige svar - finn din seksuelle tilfredstillelse andre steder og forholdet vil på sikt bli verre og du ender garantert til slutt opp alene. Det er helt opp til deg og ditt valg her! Lykke til. Takk for at dere blir engasjerte! Det jeg mente var at damer som er i en slik situasjon må også selv gjøre ting som kan hjelpe dem tilbake til normalen... Hvis en dame med et slikt problem ikke gjør noe som helst for at ting skal bli bedre ja da er det for dårlig! Det er greit at vi mannfolk er flinke til mye, men vi kan ikke nødvendigvis fikse alt til enhver tid, ihvertfall ikke hvis vi må dra lasset alene. I slike tilfeller tror jeg at begge må jobbe sammen for å få ting på plass igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127707-sex-etter-en-har-f%C3%A5tt-barn/#findComment-789652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.