Gå til innhold

Jenter - bruker dere sminke til daglig?

Anbefalte innlegg

Gjest burde nok gjøre det

Etter å ha sett meg selv i speilet den siste måneden, og gradvis sett forfallet, fant jeg ut at nå må jeg kanskje begynne å sminke meg. :-) Sommerens brunfarge er borte, tilbake ligger et gusten-grått ansikt, med poser under øynene.

Men - så lurer jeg litt, tenkte jeg skulle få noen tips her.

Hva bruker dere av sminke til daglig? Tenker ikke på merker, mer om dere bruker mascara, øyenskygge, foundation, osv

Er 33 år og ble tilbudt honnørbillett på bussen for noen dager siden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128093-jenter-bruker-dere-sminke-til-daglig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker mascara hver dag (har veldig lyse øyevipper) Bryn farger jeg innimellom når jeg gidder..

Foundation brukes noen ganger, alt ettersom hvordan huden ser ut (rødflammet, grålig, kviser e.l)

Av og til tar jeg på litt lys skimrende øyeskygge hvis jeg ser litt rød og hoven ut.

Gjest alive&kicking

Jeg har alltid brukt sminke hver dag. Først bare mascara og kajal, siden hadde jeg en periode med øyenskygge også, men gikk tilbake til mascara og kajal. Nå de siste 4-5 mnd har jeg spydd som en gris pga graviditeten og da har jeg ikke gidda å sminke meg. Nå er jeg på "oppsving" igjen og sminker meg med kajal og mascara. Ser likblek og grå ut, men blomstrer nå litt humørmessig.

Både ja og nei, jeg bruker ikke sminke hver dag. Men jeg gjør det når jeg skal på jobben. Alltid.

Da bruker jeg litt pudder og rouge, for å jevne ut og matte ned litt. Så tar jeg på eyeliner og mascara.

Bruker sjelden eller aldri lebestift til hverdags. Det holder med lepomade.

Annonse

Er 32, og bruker ikke sminke til daglig. Kun litt farget krem, for å ikke ha blå ringer under øynene, hvis jeg føler meg som et vrak (og sikkert ser ut som et).

Synes det er ekkelt med sminke på huden, men kunne sikkert med fordel brukt 1/2 min. på øyenskygge f.eks. ;-)

Håper du takket ja til honnørbilletten, du var sikkert sliten, og fortjente den :-)

Jeg bruker en lett dekkende krem bare rundt øynene (mørke ringer.. ) - litt transparent pudder, mascara og litt rouge - for å se ut som om jeg faktisk er i live...

Avogtil bittelitt eyeliner og bittelitt øyenskygge.

:-) Det er akkurat det - se ut som om man faktisk er i live.

Er 32, og bruker ikke sminke til daglig. Kun litt farget krem, for å ikke ha blå ringer under øynene, hvis jeg føler meg som et vrak (og sikkert ser ut som et).

Synes det er ekkelt med sminke på huden, men kunne sikkert med fordel brukt 1/2 min. på øyenskygge f.eks. ;-)

Håper du takket ja til honnørbilletten, du var sikkert sliten, og fortjente den :-)

Klokka var 7 om morgenen, og ja, jeg var trøtt. :-) Dessverre betalte jeg nok full pris - ble jo litt vippet av pinnen.

Herregud, er da ikke SÅ mange år siden man ble spurt om leg på polet, og plutselig.... honnør-billett... :-/

Klokka var 7 om morgenen, og ja, jeg var trøtt. :-) Dessverre betalte jeg nok full pris - ble jo litt vippet av pinnen.

Herregud, er da ikke SÅ mange år siden man ble spurt om leg på polet, og plutselig.... honnør-billett... :-/

He-he... Kanskje sjåføren hadde kranglet med ektefellen, og skulle hevne seg på de irriterende passasjerene...?

Når man føler seg skikkelig utsovet og frisk, kommer på jobben, også sier noen "åh- i dag ser du sliten ut...!" Har skjedde meg to-tre ganger ;-)

He-he... Kanskje sjåføren hadde kranglet med ektefellen, og skulle hevne seg på de irriterende passasjerene...?

Når man føler seg skikkelig utsovet og frisk, kommer på jobben, også sier noen "åh- i dag ser du sliten ut...!" Har skjedde meg to-tre ganger ;-)

Nei, det var det verste. Sjåføren var både blid og hyggelig. Men han hørte ikke helt hva jeg sa - og spurte "... sa du HONNØR?" "Nei er du gal" sa jeg, og han mumlet "ja det er ikke så lett å vite..." :-)

Det er ikke så morsomt å komme på jobben og så spør folk om du er syk heller! :-) "Du ser ikke helt bra ut i dag!"

Nei, jeg må nok melde meg på "Extreme MAkeover".

Nei, det var det verste. Sjåføren var både blid og hyggelig. Men han hørte ikke helt hva jeg sa - og spurte "... sa du HONNØR?" "Nei er du gal" sa jeg, og han mumlet "ja det er ikke så lett å vite..." :-)

Det er ikke så morsomt å komme på jobben og så spør folk om du er syk heller! :-) "Du ser ikke helt bra ut i dag!"

Han har sikkert fortalt hjemme: "vet dere hva jeg gjorde i dag, jeg klarte å si....." :-)

Dessuten må du huske at sjåføren må forholde seg til at mange unge er uføre, og det kan man ikke alltid se på folk. Han vil jo ikke mistro noen...

Annonse

Han har sikkert fortalt hjemme: "vet dere hva jeg gjorde i dag, jeg klarte å si....." :-)

Dessuten må du huske at sjåføren må forholde seg til at mange unge er uføre, og det kan man ikke alltid se på folk. Han vil jo ikke mistro noen...

Vet ikke hva som er verst jeg, å bli tatt for å være 30 år eldre enn man er, eller å bli tatt for å være ufør! Jeg mener, så jeg så stiv og støl ut? :-)

Tok meg ikke nær av det, men har ledd godt av det!

Gjest Tutleguri

Hehe.. Før du går SÅ drastisk til verks, kan du jo prøve deg frem med sminke. Det er utrolig hvor mange år/mye sykdom bare disse mørke ringene kan "forårsake." :)

Kanskje et par spretne striper i håret kan hjelpe på òg?

Hehe.. Før du går SÅ drastisk til verks, kan du jo prøve deg frem med sminke. Det er utrolig hvor mange år/mye sykdom bare disse mørke ringene kan "forårsake." :)

Kanskje et par spretne striper i håret kan hjelpe på òg?

Ja, får vel prøve det først! :-) Kjøpte en øyekrem på parfymeriet nå i lunsjpausen. Var hos frisøren i går - og hun anbefalte også striper, uten at jeg tok det da... Kanskje revurdere? :-)

Og så må jeg jo fornye klærne mine... Ups.

Gjest Tutleguri

Ja, får vel prøve det først! :-) Kjøpte en øyekrem på parfymeriet nå i lunsjpausen. Var hos frisøren i går - og hun anbefalte også striper, uten at jeg tok det da... Kanskje revurdere? :-)

Og så må jeg jo fornye klærne mine... Ups.

Ja, gå tilbake til frisøren og få de stripene! Det trenger ikke være så stor kontrast mellom stripene og resten av håret - bare en bittelitt annen nyanse, og vips har du et hår med "liv og spill" i! Du vil IKKE komme til å angre (så sant du har en flink frisør... )

:)

Er ingen ekspert. Men for å se litt levende ut (jeg er på alder med deg og blir også litt "grå" om vinteren), så må jeg bruke (og ikke bry deg om stavingen, den er sikkert fail) Foundation (smørbart pudder for å si det sånn) + rouge for å få litt farge i kinnene (helt nøytral varm farge) OG helt klart mascara..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...