Gå til innhold

magemusker og situps,lege!!


Gjest situps

Anbefalte innlegg

Jeg tar daglig minimum 300situps. Noen ganger kjenner jeg det i magen etter på noen ganger ikke. Hva kommer det av? Har tatt de like ghardt begge gangene. Men når jeg ikke kjenner noe betyr det da at det "er bortkasta" eller?? Får da dårlig samvittighet og redd musklene vil forsvinne..det er vel helt sykt. Hvor lang tid tar det før de forsvinner hvis jeg slutter helt? Og hvorfor stikker de noen ganger ut og syns godt, og noen ganger ikke?

Har også hørt at magen er flates om morgenen..det er ikke alltid tilfelle med meg..none ganger blir den flatere utover dagen..er dette unormalt?

masse spørsmål..håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

situps.

Beklager litt sent svar men det er disse juletider da !!

300 situps er jo en skikkelig treningsdose. Dette må du ha holdt på lenge med for å få til.

Om du etter en slik dose ikke kjenner en god stølhet er det nesten rart. Men det kan selvsagt variere uten at det betyr noe for treningseffekten.

Men til hvor mye skal til for å vedlikeholde denne muskualturen.

Vanligvis kan vi regne med at hverannen dag trening holder bra.

At magen noen ganger er flatere enn andre skylles nok at fordøyelsen nok kan variere noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

situps.

Beklager litt sent svar men det er disse juletider da !!

300 situps er jo en skikkelig treningsdose. Dette må du ha holdt på lenge med for å få til.

Om du etter en slik dose ikke kjenner en god stølhet er det nesten rart. Men det kan selvsagt variere uten at det betyr noe for treningseffekten.

Men til hvor mye skal til for å vedlikeholde denne muskualturen.

Vanligvis kan vi regne med at hverannen dag trening holder bra.

At magen noen ganger er flatere enn andre skylles nok at fordøyelsen nok kan variere noe.

begynte med 50--- og gradvis øket. begynte for snart to år iden. Og har siden da tatt hver dag...(selvsagt med få unntak...som sykdom el)

jeg strekker alltid ut når jeg er ferdig..derfor blir jeg nok ikke støl. Men det er det at noen ganger står musklene litt ut som en kul, og andre ganger ikke...syns det er litt rart...

dessuten...er det noe som heter utovermuskel..slik at magen er stor med stor harde muskler...hva skal i tilfelle skje for at du får slike muskler?

har hørt at du kn få det ved å holde magen "ute" mens du trener. Men når jeg ligger på ryggen og løfter bena opp, da er et ikke så lett å holde magen inne..kan jeg da få slike muskler? har ikke fått det foreløbig da...dette ble mye tull...men håper du likevl kan svare..

julehilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...