Gå til innhold

Til dere som har vært langtids sykemeldt..

Anbefalte innlegg

Gjest ikke signatur

Må si jeg ble ganske irritert da jeg leste dette. Tenk å slutte å jobbe fordi du synes det er tøft på jobben! Hva med oss som ikke kan jobbe? Jeg har vært sykemeldt etter en veldig alvorlig bilulykke for et år siden, og alt jeg ønsker er å begynne å jobbe igjen. Men hverken kroppen eller legene tillater det enda. Så hvordan friske mennesker sykemelder seg, bare fordi de ikke trives på jobb, fatter jeg ikke. Hva med å søke annen jobb da, og heller "bite det i deg" til du kan slutte? Og kanskje begynne å være mer takknemlig for at du er frisk og rask nok til å jobbe i det hele tatt?

Enig. Synes personen burde si opp i så fall og søke ny jobb! Vet om dame som har vært sykemeldt veldig lenge, og hun kommer nok ikke tilbake.. Pga mistrivsel. Vel: så får hun søke ny jobb da!! Man kan ikke være helt tafatte og hjelpesløse..

Fortsetter under...

Enig. Synes personen burde si opp i så fall og søke ny jobb! Vet om dame som har vært sykemeldt veldig lenge, og hun kommer nok ikke tilbake.. Pga mistrivsel. Vel: så får hun søke ny jobb da!! Man kan ikke være helt tafatte og hjelpesløse..

Jeg sa opp selv da jeg mistrivdes i en jobb...fordi jeg har råd til å være hjemme en periode. Men det er ikke alle som har råd til det, og da er de avhengig av arb.ledighetstrygd...Altså, de kan IKKE si opp, men må enten bli sagt opp eller være sykemeldt.

Gjest Synes du burde være det

Har du noen annet enn selvmedlidenhet i deg? Jeg forstår utmerket godt at dette kunne provosere deg, og at man skal være glad for å være frisk og rask. Og joda, DET er jeg. Men hva i H"#¤%&ete vet du om min psyke?

Og jeg gjentar som jeg skrev i innlegget, at LEGEN min har anbefalt meg å være syk. Så får du bli så provosert du bare vil, men bare så du vet det - man er ikke bare syk fysisk, man kan også bli det psykisk. Hørt om det før?

Utrolig at det går an å sitte der og bare spy ut en masse gørr, i stedet for å gå i dybden og høre litt mer om hva som faktisk er årsaken til at min LEGE vil ha meg sykemeldt, og at jeg selv også vurderer det. Sa jeg at jeg bare ikke "trives" i jobben?

Jeg sa noe om psyken, gjorde jeg ikke....?

Vel, jeg syns DITT innlegg var selvmedlidende, innsnevret og provoserende.

Enda en grunn til å reagerer på innlegget ditt! "Og jeg gjentar som jeg skrev i innlegget, at LEGEN min har anbefalt meg å være syk". LEGEN din anbefaler deg å være syk? Hva i alle dager er det?? Du føler deg altså ikke så veldig syk, men vil sykemelde seg fordi legen din mener det? Helt enig med "Det er vel ikke så bra"... Det er selvmedlidene mennesker som deg som stiller oss som faktisk IKKE KAN jobbe, i et dårlig lys.

Enda en grunn til å reagerer på innlegget ditt! "Og jeg gjentar som jeg skrev i innlegget, at LEGEN min har anbefalt meg å være syk". LEGEN din anbefaler deg å være syk? Hva i alle dager er det?? Du føler deg altså ikke så veldig syk, men vil sykemelde seg fordi legen din mener det? Helt enig med "Det er vel ikke så bra"... Det er selvmedlidene mennesker som deg som stiller oss som faktisk IKKE KAN jobbe, i et dårlig lys.

KAN man jobbe når man er psykisk syk, syns du?

Og ellers - takk til deg! Du har virkelig misforstått det meste her.

Gjest Synes jeg.....

KAN man jobbe når man er psykisk syk, syns du?

Og ellers - takk til deg! Du har virkelig misforstått det meste her.

Jeg har ikke misforstått noe. Men noe jeg har FORSTÅTT er at du i begynnelsen sa at du var "trøtt av jobben", og nå er du plutselig psykisk syk. Med andre ord gir du de som virkelig er psykisk syke, et meget dårlig rykte. Men om du noen gang skal få dårlig samvittighet fordi du lurer systemet (heller tvilsomt, men...), så kan du jo trøste deg med at du ikke er den eneste som er "psykisk syk" her i landet.

Gjest borte takk og pris

Jeg har ikke misforstått noe. Men noe jeg har FORSTÅTT er at du i begynnelsen sa at du var "trøtt av jobben", og nå er du plutselig psykisk syk. Med andre ord gir du de som virkelig er psykisk syke, et meget dårlig rykte. Men om du noen gang skal få dårlig samvittighet fordi du lurer systemet (heller tvilsomt, men...), så kan du jo trøste deg med at du ikke er den eneste som er "psykisk syk" her i landet.

Trøtt av jobben...? Hvor har du det fra? Fortell meg nøyaktig hvor jeg har skrevet at jeg er "trøtt av jobben"...? Du har nok misforstått mye, du...

DETTE er hva jeg skrev.. :

"...Jeg vurderer sykemelde meg pga tøffe tider på arbeidsplassen."...

Hva DU legger i "tøffe tider" er tydeligvis å være "trøtt av jobben". Vel, vi er jommen forskjellige. Men vet du hva? Jeg driter faktisk i hva du mener og forstår. For MISforstår er jo det du gjør. Du VIL visst misforstå og har en bitter, inntatt holdning mot sykemeldte mennesker - og du tror visst at alle som sykemelder seg av noe annet enn en bilulykke eller er blitt lam eller slikt, er helt på jordet. Jaja...utrolig at det går an å bli så sneversynt. Du må virkelig ha det miserabelt med deg selv? Noe så bittert har jeg virkelig ikke vært borti på lenge. Stakkars, stakkars deg.

Merker du forresten ufattelig mye til det at enkelte snylter på trygden? Ja, for det er det enkelte som gjør...Å, du hadde ikke akkurat ledd om du visste hva slags jobb jeg haddem du. Da hadde du skjønt at du driter deg ut. Jeg vet nemlig VELDIG godt hva jeg snakker om her.

Også skrev jeg dette, forresten:

"...slite seg gjennom sykdom...."...

Neimen ser man det...Jeg brukte ordet SYKDOM? Går det an? Det er da ikke å skrive "trøtt av jobben" er det vel? FORTELL meg hvor jeg skriver at jeg er trøtt av jobben. Makan til kjøtthue, unnskyld uttrykket.

Jeg er forøvrig ikke sykemeldt, men det driter vel du i...alt er jo galt for deg uansett.

Over og ut, og nye kommentarer kommer ei, for du gjør meg rett og slett mektig lei....

Annonse

Gjest hannah b

Ser ut til at du er en stor kverulant. Jeg synes faktisk du har misforstått en hel del av det "snart borte" skriver.

Gjest Jeg synes....

Trøtt av jobben...? Hvor har du det fra? Fortell meg nøyaktig hvor jeg har skrevet at jeg er "trøtt av jobben"...? Du har nok misforstått mye, du...

DETTE er hva jeg skrev.. :

"...Jeg vurderer sykemelde meg pga tøffe tider på arbeidsplassen."...

Hva DU legger i "tøffe tider" er tydeligvis å være "trøtt av jobben". Vel, vi er jommen forskjellige. Men vet du hva? Jeg driter faktisk i hva du mener og forstår. For MISforstår er jo det du gjør. Du VIL visst misforstå og har en bitter, inntatt holdning mot sykemeldte mennesker - og du tror visst at alle som sykemelder seg av noe annet enn en bilulykke eller er blitt lam eller slikt, er helt på jordet. Jaja...utrolig at det går an å bli så sneversynt. Du må virkelig ha det miserabelt med deg selv? Noe så bittert har jeg virkelig ikke vært borti på lenge. Stakkars, stakkars deg.

Merker du forresten ufattelig mye til det at enkelte snylter på trygden? Ja, for det er det enkelte som gjør...Å, du hadde ikke akkurat ledd om du visste hva slags jobb jeg haddem du. Da hadde du skjønt at du driter deg ut. Jeg vet nemlig VELDIG godt hva jeg snakker om her.

Også skrev jeg dette, forresten:

"...slite seg gjennom sykdom...."...

Neimen ser man det...Jeg brukte ordet SYKDOM? Går det an? Det er da ikke å skrive "trøtt av jobben" er det vel? FORTELL meg hvor jeg skriver at jeg er trøtt av jobben. Makan til kjøtthue, unnskyld uttrykket.

Jeg er forøvrig ikke sykemeldt, men det driter vel du i...alt er jo galt for deg uansett.

Over og ut, og nye kommentarer kommer ei, for du gjør meg rett og slett mektig lei....

Ja, du skrev "tøffe tider". Og jammen hadde det tatt seg ut om alle som hadde hatt tøffe tider på jobben, skulle ha sykemeldt seg. Og jeg skulle bare visst hvilken jobb du har? Om du så er vaskedame eller statsminister, så spiller det ingen rolle. ALLE kan ha tøffe dager på jobben, men man sykemelder seg da ikke av den grunn! Da finner man seg ny jobb!

Ja, du skrev "tøffe tider". Og jammen hadde det tatt seg ut om alle som hadde hatt tøffe tider på jobben, skulle ha sykemeldt seg. Og jeg skulle bare visst hvilken jobb du har? Om du så er vaskedame eller statsminister, så spiller det ingen rolle. ALLE kan ha tøffe dager på jobben, men man sykemelder seg da ikke av den grunn! Da finner man seg ny jobb!

Livet er ikke bare svart og hvitt skjønner du, og psykiske lidelser har også krav på å bli tatt på alvor. Ofte lider psyken pga omgivelsene. Like ille som et glatt gulv hvor halve arbeidsstokken faller og brekkker benet, kan et elendig arbeidsmiljø gjør folk syke.

Skal de som brekker benet også finne seg en ny jobb. Er det så enkelt?

Gjest Jeg synes....

Livet er ikke bare svart og hvitt skjønner du, og psykiske lidelser har også krav på å bli tatt på alvor. Ofte lider psyken pga omgivelsene. Like ille som et glatt gulv hvor halve arbeidsstokken faller og brekkker benet, kan et elendig arbeidsmiljø gjør folk syke.

Skal de som brekker benet også finne seg en ny jobb. Er det så enkelt?

Poenget mitt er at h*n i begynnelsen ikke ga noe som helst uttrykk for at h*n var psykisk syk. Bare at det var tøft på jobben. Men da jeg m.fl. kom med litt kritikk, da var h*n plutselig psykisk syk. Og som h*n selv skrev: "Jeg er ikke syk, men LEGEN min anbefaler meg å bli syk". Hva skal liksom det forestille?

Det kommer an på graden av hvor tøffe de dagene er da, kjære deg, men du har visst et svært snevert syn på dette.

Hilsen en som forstår hva "snart borte " mener, og vet hvor tøffe "tøffe dager" kan være!

Jeg fikk angst og depresjoner i jobben, og sykemeldte meg. Årsak: Tøffe tider på jobb.

"Snart borte" har ikke gått i detaljer om sin arb.situajson, men jeg antar det er noe der som gjør at vedkommende faktisk kan få psykiske problemer. Det er nemlig fullt mulig. Jeg har vært der!

Så jekk deg ned førti hakk, bedrevitende ,"synes jeg.."....

Gjest Herrejemini!

Det kommer an på graden av hvor tøffe de dagene er da, kjære deg, men du har visst et svært snevert syn på dette.

Hilsen en som forstår hva "snart borte " mener, og vet hvor tøffe "tøffe dager" kan være!

Jeg fikk angst og depresjoner i jobben, og sykemeldte meg. Årsak: Tøffe tider på jobb.

"Snart borte" har ikke gått i detaljer om sin arb.situajson, men jeg antar det er noe der som gjør at vedkommende faktisk kan få psykiske problemer. Det er nemlig fullt mulig. Jeg har vært der!

Så jekk deg ned førti hakk, bedrevitende ,"synes jeg.."....

Men herregud da... Poenget her er at h*n selv sa han h*n IKKE var syk, men at legen anbefalte h*n å bli det!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...