Gå til innhold

Kødd fan ikke med 10'ern!

Anbefalte innlegg

10.000-meter er en viktig del av skøytesportens sjel. Nå vil de fjerne den:

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/vinter/article160996.ece

10.000-meteren er på mange måter den siste øvelse for den vanlige matematiker og realist, hvor vi kan finne glede i rundetider, tendenser, prognoser, poeng osv. Vi kan lage kurver i hodene våre og få tid til å vurdere løpets utvikling sett i en større sammenheng.

Tidligere fant vi glede i langrenn også, men her får vi nå det meste på skjermen. Datamaskinen har fratatt oss våre egne vurderinger.

Nå skal også 10.000-meteren ofres uten at jeg har klart for meg hvem som da anses som tilgodesett. Er det den fete, øldrikkende tv-slaven som synes 13 minutter skøyteløp er for lenge. Blir det for lang tid mellom hver gang øl-blæra skal tømmes?

....

Ingen idrett er tjent med å fjerne klassiske øvelser og/eller gjøre dramatiske endringer i regelverk. Se på fotballen; Den befester sin posisjon og har motstått forsøk på å dele de 45 minutters omgangene i to for å få plass til reklamepauser, motstått ignorante forslag om å fjerne offside-regelen osv.

.....

Skøyter kan gjerne utvikles ved alternative løpslenger (100 meter f.eks), fellesstart eller hva det måtte være, men KØDD FAN IKKE MED 10'ERN.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/128599-k%C3%B8dd-fan-ikke-med-10ern/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synd om ti'ern forsvinner. Jeg har vært ihuga skøytefan og spesielt 10.000 m helt siden Kuppern gikk i Squaw Valley i 1960, da de måtte utsette barnetimen i NRK! Stort var det også å få oppleve 10'ern live på Bislett i 1978 og -79. Det var ikke langtekkelig i hele tatt, like spennende til siste slutt.

Det er jo selvsagt mest spennende de perioder vi har toppene, men jeg følger gutta i tykt og tynt. Siste store høydepunkt var vel Koss og Kjell Storelid på Hamar i OL.

Enig!! Men det som er hovedfokus i all idrett nå, er penger. For å få penger, så må man ha sponsorer, og sponsorer vil på TV(!). Derfor er det ett tema som gjennomsyrer alle idrett for tiden, og det er TV-dekning. Og 10'ern passer desverre dårlig inn i dagens amerikanisert action-TV.

Nei, skøyteløp på 70-tallet, det var ekte skøyteløp. Med Bislett, 4 S'er, Bjørnsen og Jorsett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...