Gå til innhold

Det ble da en helvetes lang tråd om kropper...

Anbefalte innlegg

Men det var kanskje på tide at disse H&M modellene igjen ble tatt opp til debatt. Jeg har tross alt ikke sett så mange syte over dem i media de siste årene. Men Ottar svinene tar seg vel av dem i skjul, på deres hemmelige møter og med deres hemmelige malingspann.

Men hva er egentlig problemet her?

Saken er den at jeg oppriktig ikke forstår det. H&M har også reklameplakater med veltrente gutter, mannfolk med kropper vi alle burde se opp til, på slike plakater. Jeg har ikke sett noen til nå som har klaget over dem.

Vil det si at kvinnfolk syter mer enn menn? Det kunne tross alt aldri falle meg inn å begynne å syte pga bilder av lettkledde mannfolk. Ei heller er jeg sjalu på dem. Dvs, akkurat nå er jeg kanskje det all den tid jeg selv føler meg som en dass, men da gjør jeg isåfall noe med det. Som å trene.

Så hva er problemet? Er disse kvinnfolkene så pene at de gir unge jenter komplekser? Hvorfor får ikke da unge gutter komplekser når de ser bilder av lettkledde mannfolk som har brukt de 10 siste årene i helsestudio?

Og kan ikke kvinner tenke selv? Et argument er jo ofte at unge jenter tror det er sånn de må se ut for å få seg mannfolk. Vel, for det første burde ikke så unge jenter hige så jævlig etter mannfolk, og for det andre overlever man selv om man ikke er verdens peneste. Jeg mener... Jeg er midt på treet, men jeg syter likevel ikke over utseende mitt, bare fordi mange er kjekkere enn meg. Hvorfor gjør jenter det?

Er svaret "at de er usikre på seg selv"? Vel, isåfall er det vel dette man bør gjøre noe med. Altså sin egen selvtillit. Det hjelper da fint lite å sensurere plakater slik at jenter som ikke ser ut som fotomodeller skal slippe å se jenter som faktisk ser ut som fotomodeller.

Og hvorfor i helvete begynner ikke disse som syter over at andre jenter har veltrente og flotte kropper å trene selv? Spise litt sunn mat?

Og til sist: Disse jentene er da ikke engang så jævla pene. Fotomodeller generelt er ikke så jævla pene. De er like hele forbanna gjengen. Kjedelige kvinnfolk med de samme kjedelige lookene. Nei, takke meg til sjarm, og er 15 årige jenter så ufattelig dumme at de tror "man må se ut sånn for å lykkes", så er det helt andre ting man må gjøre noe med enn å sensurere plakater.

Man bør f.eks. lobotomere dem.

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

26

• Kizza1365380506

17

• Goliath

6

• molli

1

Mest aktive i denne tråden

Tja, det er ikke kvinner som holder på å kjøre av veien eller skaper trafikkfarlige situasjoner der plakatene henger over riksveien...:-)

Det var jo også er argument for noen år tilbake, husker jeg. Det gikk jo helt overstyr for en del menn ved synet av disse plakatene, så de glemte helt å holde øynene på veien. De limte dem til plakatene istedet. *he-he*

Men ellers er jeg enig med deg. Jeg forstår egentlig ikke hva som er problemet.

Tja, det er ikke kvinner som holder på å kjøre av veien eller skaper trafikkfarlige situasjoner der plakatene henger over riksveien...:-)

Det var jo også er argument for noen år tilbake, husker jeg. Det gikk jo helt overstyr for en del menn ved synet av disse plakatene, så de glemte helt å holde øynene på veien. De limte dem til plakatene istedet. *he-he*

Men ellers er jeg enig med deg. Jeg forstår egentlig ikke hva som er problemet.

Jeg husker også advarslene i media når det gjaldt galskapen på veiene. Mener å huske at det var Cindy Crawford som var skyld i at sånn cirka 50 % av den mannlige befolkning kjørte av veien på vei til jobb.

Likevel ser du få menn som klager på disse modellene, til tross for at det er oss det går utover. Vi kjører jo av veien som aldri før.

Sånn sett så burde man kanskje kline til med å forby pene damer å gå i Bogstaveien på varme sommerdager. Lite er vel mer trafikkfarlig enn disse kvinnfolka! Jeg ser det for meg der de utvalgte konstablene står og styrer trafikken på fortauene: "Ja, du kan gå, men venninna de må vente" :)

Gjest litt uenig

Det er faktisk langt flere gutter med disse problemene enn du og mange tror!

Siterer Norsk Helse :

"Det er mange gutter og menn som sliter med dette problemet. De fleste steder står det 90% jenter og 10% gutter, men det er mørketall, dvs. at det sannsynlig er flere enn det som beskrives. Mange mener det er 1 av 10 som har anoreksi og 2 av 10 som har bulimi. Det at vi ikke kan si noe mer presist om gutters hyppighet er at vi har sett på dette som en jentesykdom og at derfor kan ha vært vanskelig for gutter å oppsøke hjelp om noe som omtales som et jenteproblem. Det er tøft nok fra før om en ikke også skal skamme seg ekstra over dette som gutt."

Og :

http://www.yg.no/artikler/kroppsfiksertegutter.html

Nå er jeg en dame selv , som ikke har og dri har hatt noeproblemer med at det henger plakater med lettkledde damer !

Synes faktisk noen av dem pryder opp i denne mørketiden!

Men jeg har en gutt på 10 år som er veldig roppsfiksert!

Det han ønsker seg til jul er vekt manualler.

Normalt??

Kizza1365380506

Kankje mannfolk ikke har sterke nok personer til å snakke for seg. har vi f.eks. en mannlig motpart for Ottar. (Det kunne jo trengs)

Det er nok av unge gutter som får anorexia eller begynner med anabole steroider for å få slike kropper, som de ser på som idealer. For å klare å leve opp til hvordan de tror jenter og andre gutter mener en kropp skal se ut.

Sannheten er at skjønnhetsidealet for vår tid ikke er sunt for noen, hverken jenter eller gutter.

En annen ting er at det kanskje ikke har blitt fokusert på den perfekte mannskroppen i like mange år som kvinnens. Om det blir ett like stort problem for menn å se disse kroppene vil kun tiden vise.

Mvh

Det er faktisk langt flere gutter med disse problemene enn du og mange tror!

Siterer Norsk Helse :

"Det er mange gutter og menn som sliter med dette problemet. De fleste steder står det 90% jenter og 10% gutter, men det er mørketall, dvs. at det sannsynlig er flere enn det som beskrives. Mange mener det er 1 av 10 som har anoreksi og 2 av 10 som har bulimi. Det at vi ikke kan si noe mer presist om gutters hyppighet er at vi har sett på dette som en jentesykdom og at derfor kan ha vært vanskelig for gutter å oppsøke hjelp om noe som omtales som et jenteproblem. Det er tøft nok fra før om en ikke også skal skamme seg ekstra over dette som gutt."

Og :

http://www.yg.no/artikler/kroppsfiksertegutter.html

Nå er jeg en dame selv , som ikke har og dri har hatt noeproblemer med at det henger plakater med lettkledde damer !

Synes faktisk noen av dem pryder opp i denne mørketiden!

Men jeg har en gutt på 10 år som er veldig roppsfiksert!

Det han ønsker seg til jul er vekt manualler.

Normalt??

Hvorfor begynner du å bable om spiseforstyrrelser?

Ser ikke disse spiseforstyrrelser-folka at det er langt mer enn disse modellenes kropper som gjør dem til modeller, så er det hele langt mer alvorlig enn jeg trodde.

Annonse

Kankje mannfolk ikke har sterke nok personer til å snakke for seg. har vi f.eks. en mannlig motpart for Ottar. (Det kunne jo trengs)

Det er nok av unge gutter som får anorexia eller begynner med anabole steroider for å få slike kropper, som de ser på som idealer. For å klare å leve opp til hvordan de tror jenter og andre gutter mener en kropp skal se ut.

Sannheten er at skjønnhetsidealet for vår tid ikke er sunt for noen, hverken jenter eller gutter.

En annen ting er at det kanskje ikke har blitt fokusert på den perfekte mannskroppen i like mange år som kvinnens. Om det blir ett like stort problem for menn å se disse kroppene vil kun tiden vise.

Mvh

"Sannheten er at skjønnhetsidealet for vår tid ikke er sunt for noen, hverken jenter eller gutter."

Til en viss grad er jeg helt enig med deg. Det er for mye fokus på kropp i samfunnet vårt.

På den annen side så blir vi feitere og feitere, noe som er meget usunt, altså burde man kanskje fokusere mer på kropp enn man allerede gjør. Man må dog fokusere på en annen måte. Man får tross alt ikke en fin kropp av å sulte seg til døde.

Uansett så bør vi aldri komme til det skrittet hvor vi må sensurere store kjeders reklamekampanjer bare fordi modellene er "penere enn normalen".

Kizza1365380506

"Sannheten er at skjønnhetsidealet for vår tid ikke er sunt for noen, hverken jenter eller gutter."

Til en viss grad er jeg helt enig med deg. Det er for mye fokus på kropp i samfunnet vårt.

På den annen side så blir vi feitere og feitere, noe som er meget usunt, altså burde man kanskje fokusere mer på kropp enn man allerede gjør. Man må dog fokusere på en annen måte. Man får tross alt ikke en fin kropp av å sulte seg til døde.

Uansett så bør vi aldri komme til det skrittet hvor vi må sensurere store kjeders reklamekampanjer bare fordi modellene er "penere enn normalen".

"På den annen side så blir vi feitere og feitere, noe som er meget usunt, altså burde man kanskje fokusere mer på kropp enn man allerede gjør"

Sannheten er vel at man fokuserer feil. Man burde heller fokusere på livsstil og matvaner dersom man vil snu den trenden.

Jeg er enig med deg at å legge skylden på de store kjedene blir feil. Man burde vel egentlig begynne i barnehagen. Hva med å gjøre som Sverige og innføre varm mat i skolen, næringsrik mat vel å merke. Samt innføre mer kroppsøving. La barna finne ut hvor bra det er å bevege seg.

Men det er jo egentlig en annen diskusjon.

Mvh

Kizza1365380506

Hvorfor begynner du å bable om spiseforstyrrelser?

Ser ikke disse spiseforstyrrelser-folka at det er langt mer enn disse modellenes kropper som gjør dem til modeller, så er det hele langt mer alvorlig enn jeg trodde.

Hallo, til og med du er mer intelligent enn å komme med en slik påstand. Her kverulerer du...

Mv

Mvh

Kanskje mannfolk ikke føler noe behov for å ha noen som kan snakke for dem?

Kanskje de føler at de kan klare det selv, i motsetning til....:-)

"På den annen side så blir vi feitere og feitere, noe som er meget usunt, altså burde man kanskje fokusere mer på kropp enn man allerede gjør"

Sannheten er vel at man fokuserer feil. Man burde heller fokusere på livsstil og matvaner dersom man vil snu den trenden.

Jeg er enig med deg at å legge skylden på de store kjedene blir feil. Man burde vel egentlig begynne i barnehagen. Hva med å gjøre som Sverige og innføre varm mat i skolen, næringsrik mat vel å merke. Samt innføre mer kroppsøving. La barna finne ut hvor bra det er å bevege seg.

Men det er jo egentlig en annen diskusjon.

Mvh

"Sannheten er vel at man fokuserer feil. Man burde heller fokusere på livsstil og matvaner dersom man vil snu den trenden."

Helt korrekt. Det er livsstil og matvaner man burde se på. Noen annen løsning finnes ikke. Men alle vet det. Ingen gjør noe fordi det krever noe av hver enkelt, og det er for hardt for folk.

"Jeg er enig med deg at å legge skylden på de store kjedene blir feil. Man burde vel egentlig begynne i barnehagen. Hva med å gjøre som Sverige og innføre varm mat i skolen, næringsrik mat vel å merke. Samt innføre mer kroppsøving. La barna finne ut hvor bra det er å bevege seg."

Her er jeg også enig med deg. Dessuten burde man, dersom man først skal legge skylden for unge jenters vrangsyn på sin egen kropp på noen, legge den på mødre. Jeg mener: Det er lite som selger mer enn slankeprodukter, og hvem bruker dette? Jo, kvinner. Hva gjør dette med ungenes syn på seg selv og hva verden krever av dem, når de fra de er bittesmå ser mor slanke seg?

Men det er selvsagt enklere å skylde på H&M, diverse blader, reklame, missekonkurranser, osv, enn å klandre de som faktisk har reell makt til å påvirke de unge fra de er små.

Hallo, til og med du er mer intelligent enn å komme med en slik påstand. Her kverulerer du...

Mv

Den må du forklare, for jeg mente det jeg skrev over.

I tillegg til at det er mer enn disse kvinnenes kropper som i manges øyne gjør dem lekre, så burde en hver skapning med et snev av intelligens forstå at slanking ikke er veien å gå for å få en slik kropp.

Det er ufattelig. Skal man fikse på bilen sin selv så setter man seg inn i hvordan man gjør det før man begynner. Skal man fikse på egen kropp så gir man faen, kliner til uten å vite hva man gjør, og resultatet blir ofte det samme som om man går løs på bilen sin uten noen forkunnskaper: Det går til helvete og man gjør mer skade enn man gjør godt.

Kizza1365380506

Kanskje mannfolk ikke føler noe behov for å ha noen som kan snakke for dem?

Kanskje de føler at de kan klare det selv, i motsetning til....:-)

Nei den var for dum. Hva med den foreningen for skilte og enslige menn.

Mvh

Annonse

Nei den var for dum. Hva med den foreningen for skilte og enslige menn.

Mvh

Den er kun opprettet som en motpart til et svært diskriminerende lovverk når det gjelder menns rettigheter som far.

Og jeg synes det blir vanskelig å sammenlikne den med Ottar...:-)

Kizza1365380506

"Sannheten er vel at man fokuserer feil. Man burde heller fokusere på livsstil og matvaner dersom man vil snu den trenden."

Helt korrekt. Det er livsstil og matvaner man burde se på. Noen annen løsning finnes ikke. Men alle vet det. Ingen gjør noe fordi det krever noe av hver enkelt, og det er for hardt for folk.

"Jeg er enig med deg at å legge skylden på de store kjedene blir feil. Man burde vel egentlig begynne i barnehagen. Hva med å gjøre som Sverige og innføre varm mat i skolen, næringsrik mat vel å merke. Samt innføre mer kroppsøving. La barna finne ut hvor bra det er å bevege seg."

Her er jeg også enig med deg. Dessuten burde man, dersom man først skal legge skylden for unge jenters vrangsyn på sin egen kropp på noen, legge den på mødre. Jeg mener: Det er lite som selger mer enn slankeprodukter, og hvem bruker dette? Jo, kvinner. Hva gjør dette med ungenes syn på seg selv og hva verden krever av dem, når de fra de er bittesmå ser mor slanke seg?

Men det er selvsagt enklere å skylde på H&M, diverse blader, reklame, missekonkurranser, osv, enn å klandre de som faktisk har reell makt til å påvirke de unge fra de er små.

"Dessuten burde man, dersom man først skal legge skylden for unge jenters vrangsyn på sin egen kropp på noen, legge den på mødre"

Her er jeg delvis enig med deg. Tankesløshet er vel heller det rette ordet. Det at unge mødre bruker lettprodukter og maser om slanking allerde fra ungene er veldig små må påvirke disse barna til å få ett feil inntrykk av kroppene sine.

Mvh

Kizza1365380506

Den må du forklare, for jeg mente det jeg skrev over.

I tillegg til at det er mer enn disse kvinnenes kropper som i manges øyne gjør dem lekre, så burde en hver skapning med et snev av intelligens forstå at slanking ikke er veien å gå for å få en slik kropp.

Det er ufattelig. Skal man fikse på bilen sin selv så setter man seg inn i hvordan man gjør det før man begynner. Skal man fikse på egen kropp så gir man faen, kliner til uten å vite hva man gjør, og resultatet blir ofte det samme som om man går løs på bilen sin uten noen forkunnskaper: Det går til helvete og man gjør mer skade enn man gjør godt.

Her er det snakk om jenter helt ned i 13 års alderen samt gutter i den verste alderen når det er snakk om hormoner. Selv om det er 16 års grense på de fleste treningssenter så er mange gutter veldig påvirkelige og usikre i denne alderen.

Det handler ikke om interlligens.

Mvh

Kizza1365380506

Den er kun opprettet som en motpart til et svært diskriminerende lovverk når det gjelder menns rettigheter som far.

Og jeg synes det blir vanskelig å sammenlikne den med Ottar...:-)

Enig, jeg er heller ikke særlig begeistret for Ottar. Med dt i tankene at jeg mener de fokuserer på feil ting og i enkelte perioder lever i 70-årene fremdeles.

Men dermed sagt er det ingenting i veien for at menn kunne trenge noen å snakke for seg.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...