SierDuDet Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Her er vi svært enige SDD. Godt skrevet både i hovedinnlegget, og flere andre svar her! Du liker å trene og vet at trening nytter, altså skulle det bare mangle at du er enig! De som klager er jo ofte de som ikke gidder å ta i et tak, og når de først bestemmer seg for å gjøre noe så kliner de til med den enkle utvei, en utvei som selvsagt gjør vondt verre. Og så begynner de å syte over at andre ser bedre ut enn dem, mens fakta er at det er få mennesker som får svært pene kropper uten å gjøre noe for det ved hjelp av trening og kost. Selvsagt er det noen som slipper å gjøre en dritt, men disse er i klart mindretall. De fleste av oss må tross alt "slite" for å bli fornøyde. Man kan selvsagt heller ikke gjøre noe med alt, som f.eks. ansiktsform og den slags. Men man bør, i hvert fall før man begynner å klage, gjøre det beste ut av det man har. Det være seg å fikse på kroppen med trening/kost, fikse på håret, finne noen nye, fine klær, sminke seg annerledes om man ikke er fornøyd, osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128624-det-ble-da-en-helvetes-lang-tr%C3%A5d-om-kropper/page/2/#findComment-784606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Her er det snakk om jenter helt ned i 13 års alderen samt gutter i den verste alderen når det er snakk om hormoner. Selv om det er 16 års grense på de fleste treningssenter så er mange gutter veldig påvirkelige og usikre i denne alderen. Det handler ikke om interlligens. Mvh Det er klart det handler om intelligens. Eller har de sluttet å lære litt om kosthold, relevansen av trening, osv, på skolen? Vi lærte i det minste litt om dette i gymtimene. Vi snakker tross alt om noe de fleste vet, likevel handler man ikke. Spesielt jenter tror trikset er å sulte seg til døde. Det kan umulig være fordi de ikke vet bedre. Om de ikke har lært det på skolen så burde de i hvert fall ha lært det av sine foreldre, og det lenge før man har fylt 13 år. Har man ikke lært dette, verken på skolen eller av sine foreldre, så kan man i det minste skylde på andre enn seg selv. Og da først og fremst sine foreldre som ikke har gjort jobben sin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128624-det-ble-da-en-helvetes-lang-tr%C3%A5d-om-kropper/page/2/#findComment-784611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 *nikker til alt bortsett fra lobotomeringen* :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128624-det-ble-da-en-helvetes-lang-tr%C3%A5d-om-kropper/page/2/#findComment-784612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Det er klart det handler om intelligens. Eller har de sluttet å lære litt om kosthold, relevansen av trening, osv, på skolen? Vi lærte i det minste litt om dette i gymtimene. Vi snakker tross alt om noe de fleste vet, likevel handler man ikke. Spesielt jenter tror trikset er å sulte seg til døde. Det kan umulig være fordi de ikke vet bedre. Om de ikke har lært det på skolen så burde de i hvert fall ha lært det av sine foreldre, og det lenge før man har fylt 13 år. Har man ikke lært dette, verken på skolen eller av sine foreldre, så kan man i det minste skylde på andre enn seg selv. Og da først og fremst sine foreldre som ikke har gjort jobben sin. Det du skriver nå vitner om at du ikke har hatt barn i tenårene. Da hadde du visst at de ikke handler rasjonelt men ut fra følelser. Nå har vi jo gitt foreldrene deler av skylden. Men hadde det vært så enkelt så hadde det heller ikke vært ett så stort problem. Når man føler seg misslykket, feit og stygg, fortrenger følelsene fornuften. Som alkoholiker skuler man sporene sine og blir utspekulert. Omverden fatter som regel ikke hva som er på gang før det er for sent. Skjønnhetsidealet har mye av skylden for dette. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128624-det-ble-da-en-helvetes-lang-tr%C3%A5d-om-kropper/page/2/#findComment-784614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 *nikker til alt bortsett fra lobotomeringen* :-) Oki, men foreldra burde i hvert fall lobotomeres, for de har ikke gjort jobben sin. Dvs, lobotomering funker kanskje ikke uansett, men tanken var god. Om jeg skal få si det selv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128624-det-ble-da-en-helvetes-lang-tr%C3%A5d-om-kropper/page/2/#findComment-784618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Det du skriver nå vitner om at du ikke har hatt barn i tenårene. Da hadde du visst at de ikke handler rasjonelt men ut fra følelser. Nå har vi jo gitt foreldrene deler av skylden. Men hadde det vært så enkelt så hadde det heller ikke vært ett så stort problem. Når man føler seg misslykket, feit og stygg, fortrenger følelsene fornuften. Som alkoholiker skuler man sporene sine og blir utspekulert. Omverden fatter som regel ikke hva som er på gang før det er for sent. Skjønnhetsidealet har mye av skylden for dette. Mvh Du har rett i at jeg ikke har barn i tenårene. Men jeg har, tro det eller ei, vært tenåring selv. Ikke var jeg kjekk, ikke hadde jeg draget på damene og ikke trodde jeg at jeg var guds gave til kvinnene (det kom senere), men jeg hadde foreldre som lærte meg litt om kosthold. De lærte meg kanskje ikke all verden, men jeg ble ikke påvirket av en mor som slanket seg hele tiden (til tross for at hun var rund), jeg fikk lørdagsgodt på lørdagene, ikke hver dag, jeg fikk ikke lov til å sitte inne og spille på Commandore 64 halve dagen, jeg fikk beskjed om å leke ute, jeg hadde en far som nektet med sjokoladepålegg og annen usunn mat, osv. Jeg lærte også av mine foreldre relevansen av andre egenskaper enn utseende. Og selv om jeg i ettertid ser at mine foreldre gjorde mye rart, så lærte jeg å tenke selv. Allerede veldig tidlig. Så noe riktig gjorde de visst. For øvrig: Når jeg var 17 og høy og syltynn og uten antydning til drag på damene, så begynte jeg å trene. Jeg gjorde altså noe med det. Enda viktigere: Jeg ville gjøre ting riktig, og leste selvsagt om hvordan ting skulle gjøres. Det gjør ikke unge jenter (og sikkert mange gutter) i dag. De gir faen, velger feilløsning, og ender opp med dårlig stoffskifte og i en ond sirkel som ikke er spesielt enkelt å vende. Med det er deres egen skyld, selvsagt med god hjelp av deres foreldre. Ikke dama på en eller annen plakat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128624-det-ble-da-en-helvetes-lang-tr%C3%A5d-om-kropper/page/2/#findComment-784635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Du har rett i at jeg ikke har barn i tenårene. Men jeg har, tro det eller ei, vært tenåring selv. Ikke var jeg kjekk, ikke hadde jeg draget på damene og ikke trodde jeg at jeg var guds gave til kvinnene (det kom senere), men jeg hadde foreldre som lærte meg litt om kosthold. De lærte meg kanskje ikke all verden, men jeg ble ikke påvirket av en mor som slanket seg hele tiden (til tross for at hun var rund), jeg fikk lørdagsgodt på lørdagene, ikke hver dag, jeg fikk ikke lov til å sitte inne og spille på Commandore 64 halve dagen, jeg fikk beskjed om å leke ute, jeg hadde en far som nektet med sjokoladepålegg og annen usunn mat, osv. Jeg lærte også av mine foreldre relevansen av andre egenskaper enn utseende. Og selv om jeg i ettertid ser at mine foreldre gjorde mye rart, så lærte jeg å tenke selv. Allerede veldig tidlig. Så noe riktig gjorde de visst. For øvrig: Når jeg var 17 og høy og syltynn og uten antydning til drag på damene, så begynte jeg å trene. Jeg gjorde altså noe med det. Enda viktigere: Jeg ville gjøre ting riktig, og leste selvsagt om hvordan ting skulle gjøres. Det gjør ikke unge jenter (og sikkert mange gutter) i dag. De gir faen, velger feilløsning, og ender opp med dårlig stoffskifte og i en ond sirkel som ikke er spesielt enkelt å vende. Med det er deres egen skyld, selvsagt med god hjelp av deres foreldre. Ikke dama på en eller annen plakat. Jeg har også en sønn som er syltynn og høy, 193 cm, så takker jeg gud for at jeg har klart å få fornuft inn i hodet hans. Men jeg kan ikke slappe av fordet. Man må holde ett våkent øye. Dessuten trodde jeg at mor var rollemodell for datteren og far rollemodell for sønnen. Det at din mor slanket seg trenger ikke nødvedigvis bety noe for deg. Dessuten sier du selv at du var tynn så hvor var da problemet? Jenter av de siste 10-15 årene har blitt påvirket av mor, venninner, venninners mor, reklame osv. Og man er lett påvirkelig i tenårene det kan selv ikke du nekte for Hvorfor har de ellers reklame målrettet for denne gruppen. Jeg har liten tro på at du mener alt du skriver.Din intelligens ligger på ett mye høyere nivå enn det. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128624-det-ble-da-en-helvetes-lang-tr%C3%A5d-om-kropper/page/2/#findComment-784648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ugga Bugga Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Den må du forklare, for jeg mente det jeg skrev over. I tillegg til at det er mer enn disse kvinnenes kropper som i manges øyne gjør dem lekre, så burde en hver skapning med et snev av intelligens forstå at slanking ikke er veien å gå for å få en slik kropp. Det er ufattelig. Skal man fikse på bilen sin selv så setter man seg inn i hvordan man gjør det før man begynner. Skal man fikse på egen kropp så gir man faen, kliner til uten å vite hva man gjør, og resultatet blir ofte det samme som om man går løs på bilen sin uten noen forkunnskaper: Det går til helvete og man gjør mer skade enn man gjør godt. Spiseforstyrrelser er faktisk snakk om psykiske lidelser. Det er ikke særlig sympatisk av deg at du beskylder dem som lider av det for å mangle intelligens. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128624-det-ble-da-en-helvetes-lang-tr%C3%A5d-om-kropper/page/2/#findComment-784651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ugga Bugga Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Kankje mannfolk ikke har sterke nok personer til å snakke for seg. har vi f.eks. en mannlig motpart for Ottar. (Det kunne jo trengs) Det er nok av unge gutter som får anorexia eller begynner med anabole steroider for å få slike kropper, som de ser på som idealer. For å klare å leve opp til hvordan de tror jenter og andre gutter mener en kropp skal se ut. Sannheten er at skjønnhetsidealet for vår tid ikke er sunt for noen, hverken jenter eller gutter. En annen ting er at det kanskje ikke har blitt fokusert på den perfekte mannskroppen i like mange år som kvinnens. Om det blir ett like stort problem for menn å se disse kroppene vil kun tiden vise. Mvh Grunnen til at vi ikke har en mannlig motpart til Ottar, er nok historisk betinget. Ottar har så vidt jeg vet eksistert noen tiår nå (og de henger kanskje også litt igjen på 70-tallet engang), og de ble grunnlagt i en tid da kvinners rettigheter var dårligere enn nå. Menn har, historisk sett, ikke blitt undertrykt på samme måte som kvinner, derfor har det ikke vokst fram en slik forening for menn, ennå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128624-det-ble-da-en-helvetes-lang-tr%C3%A5d-om-kropper/page/2/#findComment-784657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg har også en sønn som er syltynn og høy, 193 cm, så takker jeg gud for at jeg har klart å få fornuft inn i hodet hans. Men jeg kan ikke slappe av fordet. Man må holde ett våkent øye. Dessuten trodde jeg at mor var rollemodell for datteren og far rollemodell for sønnen. Det at din mor slanket seg trenger ikke nødvedigvis bety noe for deg. Dessuten sier du selv at du var tynn så hvor var da problemet? Jenter av de siste 10-15 årene har blitt påvirket av mor, venninner, venninners mor, reklame osv. Og man er lett påvirkelig i tenårene det kan selv ikke du nekte for Hvorfor har de ellers reklame målrettet for denne gruppen. Jeg har liten tro på at du mener alt du skriver.Din intelligens ligger på ett mye høyere nivå enn det. Mvh "Dessuten trodde jeg at mor var rollemodell for datteren og far rollemodell for sønnen. Det at din mor slanket seg trenger ikke nødvedigvis bety noe for deg. Dessuten sier du selv at du var tynn så hvor var da problemet?" Jeg sa ikke at hun slanket seg. Hun slanket seg ikke. Jeg tror jeg ville blitt mer var på eget utseende om jeg av henne ble "lurt" til å tro at man var nødt til å se ut som modellfolk for å klare seg. Jupp, jeg var tynn. Jeg var syltynn. Tror nok ikke dette er noe enklere for en gutt på 16 enn en jente som er 10 kg for tung. Og derfor gjorde jeg noe med det. "Jenter av de siste 10-15 årene har blitt påvirket av mor, venninner, venninners mor, reklame osv. Og man er lett påvirkelig i tenårene det kan selv ikke du nekte for Hvorfor har de ellers reklame målrettet for denne gruppen." Joa, men hvis mor, venninners mor og venninner, lærer litt grunnleggende om kropp og utseende, kost og trening, i ung alder, så vil kanskje ikke reklamen spille noen rolle. Etter min mening er det heller ikke noe galt i at jeg ser på en maskulin modell og vil se sånn ut. Det er heller ikke noe galt at en jente ser på Cindy og vil se sånn ut. Det som er galt er hvordan man forsøker å nå sine mål. Og hadde man hatt grunnleggende kunnskaper om hvordan kroppen fungerer, så hadde man ikke trodd det hjalp å slutte å spise i perioder, mens man gumler majones i andre perioder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128624-det-ble-da-en-helvetes-lang-tr%C3%A5d-om-kropper/page/2/#findComment-784659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Grunnen til at vi ikke har en mannlig motpart til Ottar, er nok historisk betinget. Ottar har så vidt jeg vet eksistert noen tiår nå (og de henger kanskje også litt igjen på 70-tallet engang), og de ble grunnlagt i en tid da kvinners rettigheter var dårligere enn nå. Menn har, historisk sett, ikke blitt undertrykt på samme måte som kvinner, derfor har det ikke vokst fram en slik forening for menn, ennå. Der er jeg enig med deg. Og jeg er også av den mening at menn burde hatt en slik forening. For all del ikke av Ottar kaliber, men en sterk talsgruppe. Menn har nå vært flinke til å hevde sin rett lenge i forskjellige fora så det burde da ikke være særlig vanskelig å finne rette personer. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128624-det-ble-da-en-helvetes-lang-tr%C3%A5d-om-kropper/page/2/#findComment-784665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jernkvinnen Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg regner med at dette innlegget er ment som en fortsettelse av debatten jeg startet om HM plakatene. Poenget i den debatten var IKKE at kvinner har problemer med å se på andre pene kvinner, eller at vi er misunnelige. Poenget med den debatten er at vi ikke vil ha en seksualisering av det offentlige rom. Og disse plakatene spiller på sex, det synes jeg er ganske åpenbart, selv om mange nekter for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128624-det-ble-da-en-helvetes-lang-tr%C3%A5d-om-kropper/page/2/#findComment-784667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jernkvinnen Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Der er jeg enig med deg. Og jeg er også av den mening at menn burde hatt en slik forening. For all del ikke av Ottar kaliber, men en sterk talsgruppe. Menn har nå vært flinke til å hevde sin rett lenge i forskjellige fora så det burde da ikke være særlig vanskelig å finne rette personer. Mvh Det mest ideelle hadde selvsagt vært at alle sånne foreninger ble overflødige. Men det forutsetter full likestilling mellom kjønnene, og det har vi ikke ennå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128624-det-ble-da-en-helvetes-lang-tr%C3%A5d-om-kropper/page/2/#findComment-784669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 "Dessuten trodde jeg at mor var rollemodell for datteren og far rollemodell for sønnen. Det at din mor slanket seg trenger ikke nødvedigvis bety noe for deg. Dessuten sier du selv at du var tynn så hvor var da problemet?" Jeg sa ikke at hun slanket seg. Hun slanket seg ikke. Jeg tror jeg ville blitt mer var på eget utseende om jeg av henne ble "lurt" til å tro at man var nødt til å se ut som modellfolk for å klare seg. Jupp, jeg var tynn. Jeg var syltynn. Tror nok ikke dette er noe enklere for en gutt på 16 enn en jente som er 10 kg for tung. Og derfor gjorde jeg noe med det. "Jenter av de siste 10-15 årene har blitt påvirket av mor, venninner, venninners mor, reklame osv. Og man er lett påvirkelig i tenårene det kan selv ikke du nekte for Hvorfor har de ellers reklame målrettet for denne gruppen." Joa, men hvis mor, venninners mor og venninner, lærer litt grunnleggende om kropp og utseende, kost og trening, i ung alder, så vil kanskje ikke reklamen spille noen rolle. Etter min mening er det heller ikke noe galt i at jeg ser på en maskulin modell og vil se sånn ut. Det er heller ikke noe galt at en jente ser på Cindy og vil se sånn ut. Det som er galt er hvordan man forsøker å nå sine mål. Og hadde man hatt grunnleggende kunnskaper om hvordan kroppen fungerer, så hadde man ikke trodd det hjalp å slutte å spise i perioder, mens man gumler majones i andre perioder. Jeg vet og har kjent på kroppen hva det vil si å være tynn og 16 år. Som min sønn som da likner på meg. Nå er jeg 30 kilo tyngre og liker meg selv bedre. At foreldrene bør lære barna sunn fornuft er vi jo egentlig enige om. Det som var uenigheten vår var spørsmålet om intelligens og fornuft kontra følelser og påvirkning utenfra. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128624-det-ble-da-en-helvetes-lang-tr%C3%A5d-om-kropper/page/2/#findComment-784672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Spiseforstyrrelser er faktisk snakk om psykiske lidelser. Det er ikke særlig sympatisk av deg at du beskylder dem som lider av det for å mangle intelligens. Alt blir i dag betegnet som psykiske lidelser. Uansett hva man gjør som viker litt fra normalen, så skal man kastes i en bås og unnskyldes med at det er snakk om en "psykisk lidelse". Vel, kanskje enkelte spiseforstyrrelser er en "psykisk lidelse", men man er selv - svært ofte (ja, det finnes selvsagt unntak) - selv skyld i at man ender opp med spiseforstyrrelser. Det er like mye ens egen feil når en som slanker seg feil ender opp med ekstrem overvekt, som det er at en røyker ender opp med lungekreft. Forskjellen er at sannsynligheten for å ende opp med sterk overvekt pga dårlig stoffskifte, osv, er langt større for en som slanker seg feil enn det er for en røyker å få lungekreft. Joa, etter hvert kan sikkert slankeren få psykiske problemer fordi han/hun ikke liker seg selv lenger pga overvekt, eller lignende, men han/hun har selv satt seg i situasjonen ved å gjøre alt feil fra starten av. Eller tror du at de fleste 15 år gamle jenter som vil få en bedre kropp og derfor begynner å slanke seg, i utgangspunktet har psykiske lidelser? (Se nå bortifra overgrepsofre og den slags. De er tross alt ikke i flertall). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128624-det-ble-da-en-helvetes-lang-tr%C3%A5d-om-kropper/page/2/#findComment-784677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Det mest ideelle hadde selvsagt vært at alle sånne foreninger ble overflødige. Men det forutsetter full likestilling mellom kjønnene, og det har vi ikke ennå. Ja det mener jeg og. Vi har forskjeller men på forskjellige plan. Kvinner blir ofte diskriminert når det gjelder lik lønn for likt arbeid og deltakelse i forskjellige styrer og stell. Men blir diskriminert når det gjelder besøksrett osv i barnesaker. Samt ofte også i hjemmet. Utviklingen går sakte, mennesker trenger lang tid for å innordne seg nye systemer. Og jo eldre vi blir jo vanskeligere blir det. Vi vil gjerne fortsette med det som føles trygt. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128624-det-ble-da-en-helvetes-lang-tr%C3%A5d-om-kropper/page/2/#findComment-784680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg regner med at dette innlegget er ment som en fortsettelse av debatten jeg startet om HM plakatene. Poenget i den debatten var IKKE at kvinner har problemer med å se på andre pene kvinner, eller at vi er misunnelige. Poenget med den debatten er at vi ikke vil ha en seksualisering av det offentlige rom. Og disse plakatene spiller på sex, det synes jeg er ganske åpenbart, selv om mange nekter for det. Jeg forstår ikke hvordan man kan reklamere for undertøy uten å vise kropp. Man kunne selvsagt vist modellene uten disse trutmunnene, uten at de stilte opp i sexy positurer som både fremhevet egen kropp og undertøyet de bruker, men nå er det nå engang sånn at undertøy for mange er sexy, og da kan jeg ikke se hvorfor man ikke skal få fremheve dette. H&M vil selge. De vet at disse plakatene selger. Hvis ikke hadde de ikke kjørt den samme kampanjen enda. De har tross alt kjørt den i... vel, 10 år? I hvert fall er det lenge, og den funker åpenbart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128624-det-ble-da-en-helvetes-lang-tr%C3%A5d-om-kropper/page/2/#findComment-784691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg vet og har kjent på kroppen hva det vil si å være tynn og 16 år. Som min sønn som da likner på meg. Nå er jeg 30 kilo tyngre og liker meg selv bedre. At foreldrene bør lære barna sunn fornuft er vi jo egentlig enige om. Det som var uenigheten vår var spørsmålet om intelligens og fornuft kontra følelser og påvirkning utenfra. Mvh Vel, hadde man lært noe fra starten av så hadde man ved å bruke hue visst hvordan man skulle forme kroppen sin, dersom man på død og liv skulle formet den. Og jeg tror de fleste innerst inne vet hvordan man gjør det. Problemet er at dette krever innsats, og derfor velger man den skadelige løsningen. Det vitner ikke akkurat om IQ på høyt plan. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128624-det-ble-da-en-helvetes-lang-tr%C3%A5d-om-kropper/page/2/#findComment-784694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Vel, hadde man lært noe fra starten av så hadde man ved å bruke hue visst hvordan man skulle forme kroppen sin, dersom man på død og liv skulle formet den. Og jeg tror de fleste innerst inne vet hvordan man gjør det. Problemet er at dette krever innsats, og derfor velger man den skadelige løsningen. Det vitner ikke akkurat om IQ på høyt plan. Nei det er dessverre ofte slik. Foreldre er så trette av å være dobbeltarbeidende at de ikke orker å oppdra ungene slik de burde. Dessuten er foreldre av idag ofte de som begynte på denne galeien. Det er derfor jeg mener at man må begynne en holdningsendring allerede i barnehagen. Kanksje allered på høyskolen hos barnehagepedagogene. Slike holdningsendringer at jo dessverre uendelig lang tid. Man har jo begynt å diskutere flere kroppsøvingstimer i grunnskolen så man er kanskje på rett vei. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128624-det-ble-da-en-helvetes-lang-tr%C3%A5d-om-kropper/page/2/#findComment-784698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Vel, hadde man lært noe fra starten av så hadde man ved å bruke hue visst hvordan man skulle forme kroppen sin, dersom man på død og liv skulle formet den. Og jeg tror de fleste innerst inne vet hvordan man gjør det. Problemet er at dette krever innsats, og derfor velger man den skadelige løsningen. Det vitner ikke akkurat om IQ på høyt plan. Når jeg snakker om lav IQ, eller tankesløshet, mener jeg voksne mennesker over 25 år. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128624-det-ble-da-en-helvetes-lang-tr%C3%A5d-om-kropper/page/2/#findComment-784701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.