Gå til innhold

Hvor blei det av influensaen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

9

• tiliti

6

• Ulv I Faarikaal

6

• Line

5

Mest aktive i denne tråden

Vet ikke om det er DEN STOR STYGGE FÆLE influensaen, men mannen min lå rett ut i 5 dager med 39 i feber og verk i kroppen, påfulgt av 1,5 uke med grusom hoste og hodeverk.

I forgårs fikk ungene feber, og i går hadde de over 39 og 40, og var skikkelig sjuke. Håper virkelig ikke det er noe langvarig, og håper virkelig at jeg ikke får dette svineriet!

Vi bor i Kristiansand.

Det er nok sånn det starter, kompis. Hiv innpå med Ester-C (c-vitamin), så blir du forhåpentligvis bedre i løpet av et par dager. Det hjalp for meg...

Det hjelper overhode ikke mot influensaen, men det kan hjelpe mot forkjøelse.

Forkjøelse og influensa er to svært forskjellige ting, selv om mange sier de har influensa - når de "bare" har en tøff forkjølelse.

Det hjelper overhode ikke mot influensaen, men det kan hjelpe mot forkjøelse.

Forkjøelse og influensa er to svært forskjellige ting, selv om mange sier de har influensa - når de "bare" har en tøff forkjølelse.

Jo, det hjelper litt. Ikke mye, men litt. Om du har en annen erfaring, er jo det synd :)

Annonse

Gjest frisk fra influensa

Det er nok sånn det starter, kompis. Hiv innpå med Ester-C (c-vitamin), så blir du forhåpentligvis bedre i løpet av et par dager. Det hjalp for meg...

Du tar feil nå. Med influensa sier det nesten bang og så er det rett i seng, kjempesyk med høy feber. Jeg har nettopp hatt det, og det tok to timer fra jeg merket første symptomene til jeg var sengeliggende og nesten ikke orket å ringe mannen min for å be han hente barna i barnehagen.. Etter en halv time måtte jeg gå hjem fra jobb, og de 200 meterne virket som en evig lang strekning. Idet du merker noe som helst til denne sykdommen så er du allerede kjempesyk.:(

Jeg har akkurat begynt på jobb igjen nå, etter en uke i senga. I starten hadde jeg 41(!) i feber!

Bor forøvrig i Oslo, og her jeg bor herjer influensaen kraftig nå.

Det du snakker om Line er forkjølelse, og da kan det hende at det hjelper med c-vitaminer. Forkjølelse kommer sigende på langsomt over en dag eller to.

Det er jeg. Man må ta dem helt i starten, ellers merker man ingen virkning. Og man må ta mange - minst 1500 - 2000 mg i slengen.

Her er jeg nok en stooooor tviler - men jeg har god erfaring med c-vitaminer hvis du tar dem så snart du merker at du begynner å bli forkjølet.

Får du influensa så er du sengeliggende i løpet av noen få timer etter første symptomer.

Og uansett mengde av c-vitaminer, så hjelper ikke det mot feberen da.

Her er jeg nok en stooooor tviler - men jeg har god erfaring med c-vitaminer hvis du tar dem så snart du merker at du begynner å bli forkjølet.

Får du influensa så er du sengeliggende i løpet av noen få timer etter første symptomer.

Og uansett mengde av c-vitaminer, så hjelper ikke det mot feberen da.

Men dersom du har en mangel på c-vitaminer vil ikke immunforsvaret fungere bra nok, det er avhengig av c-vitaminer. "Bruker det opp"

Så uten c-vitaminer kan du godt ende med å være sykere lengre.

Men dersom du har en mangel på c-vitaminer vil ikke immunforsvaret fungere bra nok, det er avhengig av c-vitaminer. "Bruker det opp"

Så uten c-vitaminer kan du godt ende med å være sykere lengre.

Det ber mulig. tar c-vitaminer jevnlig selv, men tror likefullt ikke at store doser vil virke spesielt gunstig mot influensa.

Alle mangler av vitaminer vil kunne medføre redusert imunforsvar på en eller annen måte.

Men det er jo ikke akkurat det vi diskuterer her?

Det ber mulig. tar c-vitaminer jevnlig selv, men tror likefullt ikke at store doser vil virke spesielt gunstig mot influensa.

Alle mangler av vitaminer vil kunne medføre redusert imunforsvar på en eller annen måte.

Men det er jo ikke akkurat det vi diskuterer her?

De lærde tviler vel om de normale daglige anbefalinger er nok når man er sjuk, siden kroppen blir storforbruker av c-vitamin.

Min egen lege anbefaler 1-3g hver dag gjennom alle sykdomsperioder.

+ gjerne en vitamineral.

Du tar feil nå. Med influensa sier det nesten bang og så er det rett i seng, kjempesyk med høy feber. Jeg har nettopp hatt det, og det tok to timer fra jeg merket første symptomene til jeg var sengeliggende og nesten ikke orket å ringe mannen min for å be han hente barna i barnehagen.. Etter en halv time måtte jeg gå hjem fra jobb, og de 200 meterne virket som en evig lang strekning. Idet du merker noe som helst til denne sykdommen så er du allerede kjempesyk.:(

Jeg har akkurat begynt på jobb igjen nå, etter en uke i senga. I starten hadde jeg 41(!) i feber!

Bor forøvrig i Oslo, og her jeg bor herjer influensaen kraftig nå.

Det du snakker om Line er forkjølelse, og da kan det hende at det hjelper med c-vitaminer. Forkjølelse kommer sigende på langsomt over en dag eller to.

Jeg er enig i det du skriver, men hva med de som blir smittet men som står i mot? Kanksje de kan oppleve det slik som SDD beskriver, gå og hangle noen dager, men så blir de likevel ikke skikkelig syke?

Jeg var på reise ( med fly) en dag i forrige uke, og et par dager etter dette var jeg fullstendig slått ut en ettermiddag. Kroppen verket og det banket i hodet. Neste morgen var jeg helt fin igjen.

Annonse

Jeg er enig i det du skriver, men hva med de som blir smittet men som står i mot? Kanksje de kan oppleve det slik som SDD beskriver, gå og hangle noen dager, men så blir de likevel ikke skikkelig syke?

Jeg var på reise ( med fly) en dag i forrige uke, og et par dager etter dette var jeg fullstendig slått ut en ettermiddag. Kroppen verket og det banket i hodet. Neste morgen var jeg helt fin igjen.

Hvis du går igjennom en influensa så vil du være svært motstandsdyktig opp til 10 år frem i tid overfor de fleste nye influensa epedemier.

Det kan være en av årsakene.

De lærde tviler vel om de normale daglige anbefalinger er nok når man er sjuk, siden kroppen blir storforbruker av c-vitamin.

Min egen lege anbefaler 1-3g hver dag gjennom alle sykdomsperioder.

+ gjerne en vitamineral.

Det skader jo ikke, så man har jo lite å tape på å prøve.

Selv tar jeg 1000 mg c-vitaminer hver dag gjennom hele vinteren.

Som røyker, så forbruker jeg mer enn "normalt". Da er det greit med litt påfyll:-)

Det skader jo ikke, så man har jo lite å tape på å prøve.

Selv tar jeg 1000 mg c-vitaminer hver dag gjennom hele vinteren.

Som røyker, så forbruker jeg mer enn "normalt". Da er det greit med litt påfyll:-)

Det er jo en del :)

De fleste jeg snakker med holder seg til 200mg-"anbefalingen".

*host hark nys*

mvh tiliti som begynner å bli aldri så lite lei av c-vitaminer med bringebærsmak.

Hvis du går igjennom en influensa så vil du være svært motstandsdyktig opp til 10 år frem i tid overfor de fleste nye influensa epedemier.

Det kan være en av årsakene.

Jeg får aldri feber og aldri ordentlig influensa. (Bank i bordet). Bare smågrugg, forkjølelse og sår hals. Men jeg føler at influensaen av og til har banket på, men blitt avvist i døra.

Så hvis jeg står imot, kan det ikke skyldes den form for immunitet man får etter å ha vært gjennom sykdommen. Tror heller ikke at det hjelper, for disse influensavirusene endrer seg fra år til år.

Jeg får aldri feber og aldri ordentlig influensa. (Bank i bordet). Bare smågrugg, forkjølelse og sår hals. Men jeg føler at influensaen av og til har banket på, men blitt avvist i døra.

Så hvis jeg står imot, kan det ikke skyldes den form for immunitet man får etter å ha vært gjennom sykdommen. Tror heller ikke at det hjelper, for disse influensavirusene endrer seg fra år til år.

Det var en forsker som gikk ut med dette tidligere denne uken, i forbindelse med fordelene og ulempene ved vaksine.....

Det er jo en del :)

De fleste jeg snakker med holder seg til 200mg-"anbefalingen".

*host hark nys*

mvh tiliti som begynner å bli aldri så lite lei av c-vitaminer med bringebærsmak.

Selv kjøper jeg c-vitaminene i Sverige, for der får du 1000mg tabletter til å løse opp i vannglass.

Har som regel 4 forskjellige smaker liggende hjemme:-)

Selv kjøper jeg c-vitaminene i Sverige, for der får du 1000mg tabletter til å løse opp i vannglass.

Har som regel 4 forskjellige smaker liggende hjemme:-)

Ja til tross for min innflyttede tilstedeværelse i Halden, harryhandelens forsted har jeg ikke kommet meg til sverige for å shoppe vitaminer.

Har ikke bil, de derre harrybussene frister ikke, og alle mine venner boikotter meg til jeg er frisk. hihi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...