damedame Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Takk! Du og... Sånn er det med folk med forskjllige oppfatninger, men sånn er livet! ; ) Cluet er at selv om man har forskjellig oppfatning, så skal man respektere andre, eller som et minste multiplum VISE respekt. Tenk over dette, litjpia Igjen: ha en god dag 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128826-hvorfor-kaller-homofile-menn-seg-feminine/page/3/#findComment-786320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Kanskje ikke mot homofile...men mot mennesker som ter seg annerledes, i dette tilfellet er svært feminine ) Nja.. Mulig jeg er litt prippen ; ) De plager meg ikke, synes bare det ser dumt ut. Sikkert mange siom synes jeg ser jævlig teit ut og... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128826-hvorfor-kaller-homofile-menn-seg-feminine/page/3/#findComment-786322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 "Du som er lesbisk kan vel svare på det jeg lurer på da?" Jeg tiltrekkes av feminine damer selv, og kan ikke svare på vegne av alle lesbiske. Som jeg sa: De som foretrekker at dama heller til det maskuline, har vel slike preferanser, da. "Eller skal du sette deg på din høye hest og late som det er JEG som kommer med fordommer her? " Jeg mener at dine innlegg er i overkant krasse. "Følte du at jeg rakka ned på deg eller din seksualitet nå så er det du som har et problem,.. Ikke jeg, for det er verken skrevet som hån eller ment som det, så hvor du finner fordommer skjønner ikke jeg." Først: Det handler ikke bare om seksulatitet, men også om følelser. Jeg føler meg ikke tråkket på av deg personlig, men jeg må si at det du skriver rammer "min" gruppe. Og jeg synes ikke det er gøy, nei. Jeg har det ikke godt med å lese innleggene du har skrevet. Nå var det vel ikke "heller til" vedrørende femininitet elelr maskulinitet som var det Pricilla mente, men de som overdriver så voldsomt - uansett egentlig vilket kjønn de opprinnelig måtte ha. Og ut i fra mine erfaringer, så er det spesielt blant noen homofile menn som dette overspilles så voldsomt. At noen homofile menn er feminine er intet som jeg reagerer på overhode. Men jeg reagerer på de som blir så unaturlig superfeminine, både når det gjelder utseende, holdning, oppførsel og "innhold i samtaleemne". Mulig at det er jeg som er "unaturlig" når jeg automatisk reagerer på dette, men da er det mange som meg:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128826-hvorfor-kaller-homofile-menn-seg-feminine/page/3/#findComment-786338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Cluet er at selv om man har forskjellig oppfatning, så skal man respektere andre, eller som et minste multiplum VISE respekt. Tenk over dette, litjpia Igjen: ha en god dag "Cluet er at selv om man har forskjellig oppfatning, så skal man respektere andre, eller som et minste multiplum VISE respekt." Helt enig - og det gjelder "begge veier". Tenk over det du - hvis du i hele tatt forstod hva jeg mente med det - og da er det ikke deg jeg tenker på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128826-hvorfor-kaller-homofile-menn-seg-feminine/page/3/#findComment-786341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lesbelise Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Selv har jeg intet problem med å omgås homofile, men disse "femikladdene" som du så godt beskriver her gir meg skikkelige frysninger..... Det er så kunstig og tilgjort at det blir fullstendig kvalmende. Hei Ser ingen klarer å svare på hvorfor noen liker maskuline damer..for de ser jo ut som menn! Mulig de ser ut som menn i streite damer øyne, men for de fleste andre av oss ser de ut som damer. femidamer, stygge damer, pene damer, butche damer, dumme damer, snille damer, damer damer damer...Så lenge damekriteriet er oppfylt kan de kle seg som de vil. Bare streite kan få seg til å si.."dette kan jeg si med god samvittighet fordi jeg kjenner noen som er sånn" Det blir som når Valgerd mener noe om alkohol..hun har liksom rett til å uttale seg fordi hun smakte litt på rødvin på 70tallet. Og som en kommentar til et annet innlegg...Jo, gravide prater om graviditeten sin hele tiden..enten helt konkret eller så sider de (hele tiden): nei..alle andre prater bare om magen sin..men jeg er ikke sånn jeg..*loop* så prater de vidre om i timesvis hvor viktig det er å ikke bare prate om at de er gravide. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128826-hvorfor-kaller-homofile-menn-seg-feminine/page/3/#findComment-786359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brusa Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Nja.. Mulig jeg er litt prippen ; ) De plager meg ikke, synes bare det ser dumt ut. Sikkert mange siom synes jeg ser jævlig teit ut og... ahhh, vi får trøste oss med at ingen er feilfrie..det skjer jo absolutt at det farer noen tanker gjennom hodet mitt også om andre personer...men jeg synes det er viktig å holde slike tanker for meg selv... Da mener jeg i tilfeller da jeg tenker (gud, så teit han er eller tenk å gå med den buksen)... Tror de fleste tenker sånn innimellom ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128826-hvorfor-kaller-homofile-menn-seg-feminine/page/3/#findComment-786390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ugga Bugga Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Er seg selv???? Jævlig rart at barndomskameraten min har blitt "helt på tuppa" og dritfemi etter at han kom ut av skapet da.. det synes lang vei at det er spill, men de har vel behov for å markere seg. Menn er maskuline, kvinner feminine - sånn er det bare! Ikke mer å si om det... Selvfølgelig kan kvinner være litt maskuline og omvendt, men ærlig talt! Og så lurer jeg på hvorfor noen homser likesom skal si til hele verden at de liker pikk? jeg liker det jeg og, men spier ikke til venninna mi at jeg skal suge typen hennes og at ejg er bedre enn henne til å suge osv. Som ejg har hørt en del ganger av homser (Ikke samme frase, men samme opplegget). Hva er vitsen med det? Det skjønner jeg ikke... Barnslig synes jeg da av en voksen mann. Og til ditt svar nummer to.. jeg skjønner jo at en lesbisk jente som blir sammen med en mannlig kvinne liker det, men hvorfor ikke heller være sammen med en mann? Fikk ikke noe svar der... Kanskje ingen fasit heller, men bare lurte. Når tror du han virkelig var mest "seg selv"? Før eller etter han kom ut av "skapet"? Du sier at han begynte å oppføre seg femi etter at kan kom ut av "skapet", og at det ser ut som et "spill". Sannsynligvis er det slik han er, og det var før han kom ut av "skapet" at han virkelig "spilte". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128826-hvorfor-kaller-homofile-menn-seg-feminine/page/3/#findComment-786479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ugga Bugga Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Noen homofile har en type personlighet, mens andre homofile har en annen personlighet. Akkurat som vi heterofile er forskjellige, har forskjellig personlighet og forskjellige preferanser. Sånn er det. Hvis du lurer på HVORFOR vi har den personligheten vi har, kanskje du skal prøve på psykiatri-forumet istedet, kanskje de har mer greie på sånt der... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128826-hvorfor-kaller-homofile-menn-seg-feminine/page/3/#findComment-786482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hei Ser ingen klarer å svare på hvorfor noen liker maskuline damer..for de ser jo ut som menn! Mulig de ser ut som menn i streite damer øyne, men for de fleste andre av oss ser de ut som damer. femidamer, stygge damer, pene damer, butche damer, dumme damer, snille damer, damer damer damer...Så lenge damekriteriet er oppfylt kan de kle seg som de vil. Bare streite kan få seg til å si.."dette kan jeg si med god samvittighet fordi jeg kjenner noen som er sånn" Det blir som når Valgerd mener noe om alkohol..hun har liksom rett til å uttale seg fordi hun smakte litt på rødvin på 70tallet. Og som en kommentar til et annet innlegg...Jo, gravide prater om graviditeten sin hele tiden..enten helt konkret eller så sider de (hele tiden): nei..alle andre prater bare om magen sin..men jeg er ikke sånn jeg..*loop* så prater de vidre om i timesvis hvor viktig det er å ikke bare prate om at de er gravide. Så du mener jeg ikke har rett til å uttale meg om kvalme superfeminine homser som oppfører seg som om de går konstant rundt med en pikk i rumpa og ikke klarer å tenke eller snakke om noe annet enn å suge pikk - bare fordi jeg ikke er homo selv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128826-hvorfor-kaller-homofile-menn-seg-feminine/page/3/#findComment-786547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
damedame Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Nå var det vel ikke "heller til" vedrørende femininitet elelr maskulinitet som var det Pricilla mente, men de som overdriver så voldsomt - uansett egentlig vilket kjønn de opprinnelig måtte ha. Og ut i fra mine erfaringer, så er det spesielt blant noen homofile menn som dette overspilles så voldsomt. At noen homofile menn er feminine er intet som jeg reagerer på overhode. Men jeg reagerer på de som blir så unaturlig superfeminine, både når det gjelder utseende, holdning, oppførsel og "innhold i samtaleemne". Mulig at det er jeg som er "unaturlig" når jeg automatisk reagerer på dette, men da er det mange som meg:-) Det man ser (etter), finner man også. (vdr dine erfaringer) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128826-hvorfor-kaller-homofile-menn-seg-feminine/page/3/#findComment-786637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lesbelise Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Så du mener jeg ikke har rett til å uttale meg om kvalme superfeminine homser som oppfører seg som om de går konstant rundt med en pikk i rumpa og ikke klarer å tenke eller snakke om noe annet enn å suge pikk - bare fordi jeg ikke er homo selv? Hei Jo, du må gjerne si det selv om du ikke er homo selv. Selvsagt. Men å legitimere det med at du kjenner en homo eller fler er idiotisk. Det blir ikke noe mere riktig, eller galt å si det av den grunn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128826-hvorfor-kaller-homofile-menn-seg-feminine/page/3/#findComment-786650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BiJenta Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg synes de oppfører seg dumt og unaturlig.. Mener det om damer som oppfører seg overfemi og! Det er unaturlig det og.. har ikke noe i mot homser nei, hvorfor skulle jeg det? men når de er fjollete og kunstige synes jeg de blir latterlige, kvinner også, men jeg må si jeg har sett flere overfemi homser enn kaffekjerringer. Er stor forskjll på å være feminin og å spille feminin da... Er da mer normalt at en kvinne er feminin enn en mann? I hvert fall når de smører tjukt på som enkelte gjør. Var et spørsmål da.. Lurer på hvorfor de gjør seg til på den måten.. Hvorfor kan de ikke bare være seg selv? jeg sitter ikke på cafe og roper at jeg er hetro (litt på spissen), hvorfor har homser behov for det? Og hvorfor blir en jente som er lesbisk sammen med en jente som ligner en mann??? Er vel lov å lure? Synes ikke dette var noe negativt innlegg.. Hei Pricilla... Jeg skal prøve å svare deg på noen av spørsmålene som har kommet opp. "Og hvorfor blir en jente som er lesbisk sammen med en jente som ligner en mann???" Etter mitt syn er smak det som dominerer de fleste når de velger seg partnere (selvsagt) uavhengig av legning. Hvis du ser deg rundt så vil du legge merke til at det er mange menn som er sammen med guttete jenter... og mange menn som er sammen med feminine jenter. Rett og slett fordi noen menn synes guttete jenter er sexy osv. Den samme tendensen finnes selvsagt også i det homofile miljøet. Jeg kjenner mange kvinner som tenner på guttete jenter, men også mange som tenner på jentete - og de som tenner på begge deler. Det finnes ingen fasit. Det er likevel viktig å huske på at det lesbiske miljøet er betraktelig mindre enn det heterofile, og derfor kommer det tydeligere frem når samfunnet møter noe det ikke forstår... som for eksempel en maskulin og en feminin kvinne som er sammen. "jeg sitter ikke på cafe og roper at jeg er hetro (litt på spissen), hvorfor har homser behov for det?" Du må huske på at mennesker med alternativ legning vokser opp i et samfunn der alle automatisk går ut i fra at man er heterofil. De fleste lesber vil oppleve at venner og venninner snakker til dem som om de er heterofile - inntil de opplyser om noe annet for eksempel. Rett og slett fordi majoriteten er heterofil. Det er ikke alltid lett å vokse opp i et heterofilt samfunn når man ikke er det selv, man må på en måte bryte ut av det. Du skal huske på at mange homser, lesber og bier er vant til å møte sterke fordommer når de opplyser om sin legning. Mange har opplevd å bli utstøtt av familien, sett ned på av fremmede, slått hånden av av sine beste venner på grunn av den opplysningen. Det er mange som får et behov for å markere seg. Kanskje som en forsvarsmekanisme - be aware... Det er ikke lett å uforskyldt være noe som så mange har en mening om - om du forstår. "har ikke noe i mot homser nei, hvorfor skulle jeg det? men når de er fjollete og kunstige synes jeg de blir latterlige" Jeg forstår hva du mener når du sier at enkelte homser er overfeminine. I det homofile miljøet - som alle andre steder - finnes det visse koder og klikker, og enkelte menn velger å slå over i det overfeminine når de står frem. Kanskje noen ganger for å slippe å opplyse hele tiden, kanskje noen gjør det fordi de endelig kan slippe alle hemninger. En venn av meg forklarte det slik at han ville vise verden at han driter i samfunnets oppfatning - det er hans måte å gi faen på - han er akkurat som han vil. MEN du skal være oppmerksom på at de feminine homsene SYNES så jævlig godt i miljøet. Det er så synlige! Herregud, jeg omgås mange med alternativ legning, og kjenner vel knapt en håndfull som praktiserer den stilen. Media har også blåst det opp så unødvendig. Homser skal liksom alltid være DEN typen, og det gjenspeiler ikke sannheten i det hele tatt! Transer for eksempel - er i hovedsak heterofile menn. Kun en liten, liten prosent av transene er homofile. "Er da mer normalt at en kvinne er feminin enn en mann?" Tja.. det kommer an på hvordan man ser samfunnet. Folk er som de er, og vår personlighet består jo i virkeligheten så og si utelukkende av roller. Jeg har erfart at mange med alternativ legning har lært seg å gå vekk fra ordet "normalt." I stedet ser de menneskene og respekterer mangfoldet. Jeg tror det var Bjørnson som en gang i tiden skrev at gjennomsnittet / normalen det er jo akkurat det som INGEN noengang kan være det. "Synes ikke dette var noe negativt innlegg.." Jeg har ikke lest alle innleggene, men så at damedame følte seg ille berørt av teksten din. Nå kan ikke jeg snakke for en annen, men jeg forstår henne. Jeg føler meg ofte utsatt fordi jeg har en alternativ legning og fordi jeg så ofte rammes av fordommer på vikende grunnlag og lite kunnskap fra andre. Innlegget ditt er nokså brutalt å lese for en som kjenner innsiden. Jeg har prøvd å dele noen tanker med deg. Håper du fikk noe ut av det. Med ønsker om en stormfull dag 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128826-hvorfor-kaller-homofile-menn-seg-feminine/page/3/#findComment-787955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Det man ser (etter), finner man også. (vdr dine erfaringer) Når det gjelder de superfeminine, så er det intet man behøver å "se etter". De gjør seg svært godt bemerket uten at man behøver å "lete etter" dem.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128826-hvorfor-kaller-homofile-menn-seg-feminine/page/3/#findComment-788034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Hei Jo, du må gjerne si det selv om du ikke er homo selv. Selvsagt. Men å legitimere det med at du kjenner en homo eller fler er idiotisk. Det blir ikke noe mere riktig, eller galt å si det av den grunn. Den eneste grunnen til at det ble trukket frem vennskap med andre homofile, var jo nettopp fordi jeg/vi ble beskyldt for å lide av fordommer og "homofobi". Det er desverre noe man til stadighet blir møtt med om man kritiserer noen som tilhører en eller annen gruppe mennesker - selv om det kun er de ekstreme man kritiserer, og selv om man gjør det klinkende klart fra starten av.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128826-hvorfor-kaller-homofile-menn-seg-feminine/page/3/#findComment-788038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.