Gå til innhold

Analog linje på isdn-oppsett?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ingeniøren

Jeg er ikke sikker på hva du spør om.

1) Hvis du har ISDN, men vil tilbake til analog igjen: Det går fint. Du må levere tilbake ISDNboksen og Telenor må foreta en endring i telefonsentralen du er tilknyttet. Går kjapt og greit. Men husk at prisforskjellen ikke er så stor, i alle fall ikke hvis du vil kunne se hvem som ringer.

2) Du vil fortsette å ha ISDN abonnement, til f.eks. PC/internett og til en ISDN telefon eller flere. Men du vil også koble på analoge apparater. Det går også fint. Du må kjøpe et "ISDN modem med analoge utganger". Hvilket du skal kjøpe må du se i sammenheng med hva slags ISDNkort du har i PCen, evt hva slags modem du har fra før. Kanskje du allerede har et med analoge utganger?

Gjest vil ha analog

Jeg er ikke sikker på hva du spør om.

1) Hvis du har ISDN, men vil tilbake til analog igjen: Det går fint. Du må levere tilbake ISDNboksen og Telenor må foreta en endring i telefonsentralen du er tilknyttet. Går kjapt og greit. Men husk at prisforskjellen ikke er så stor, i alle fall ikke hvis du vil kunne se hvem som ringer.

2) Du vil fortsette å ha ISDN abonnement, til f.eks. PC/internett og til en ISDN telefon eller flere. Men du vil også koble på analoge apparater. Det går også fint. Du må kjøpe et "ISDN modem med analoge utganger". Hvilket du skal kjøpe må du se i sammenheng med hva slags ISDNkort du har i PCen, evt hva slags modem du har fra før. Kanskje du allerede har et med analoge utganger?

Takk for svar. :)

Vi hadde analog linje før vi flyttet. Dit vi flyttet er det lagt opp til isdn, men vi syns det er for dyrt og trenger ikke to linjer.

Gjest ingeniøren

Takk for svar. :)

Vi hadde analog linje før vi flyttet. Dit vi flyttet er det lagt opp til isdn, men vi syns det er for dyrt og trenger ikke to linjer.

Jeg fikk bredbånd til internett nokså nylig, da tenkte jeg som dere.

Men sjekket prisene og ble overrasket: 159 kroner pr mnd for analog, 239 kroner for ISDN, altså 80 kroner måneden i forskjell, dvs ca 1.000 kroner året.

http://privat.telenor.no/dinesider/default.aspx?a=goPriserAbonnement

Jeg er blitt så vant til å sjekke nummeret på den som ringer, at jeg ville måttet ha Hvem Ringer til kr 25 pr mnd i tillegg. Da er forskjellen bare 55 kroner måneden. Så jeg er fortsatt ISDN kunde.

Og nei, jeg jobber ikke for Telenor...

Gjest vil ha analog

Jeg fikk bredbånd til internett nokså nylig, da tenkte jeg som dere.

Men sjekket prisene og ble overrasket: 159 kroner pr mnd for analog, 239 kroner for ISDN, altså 80 kroner måneden i forskjell, dvs ca 1.000 kroner året.

http://privat.telenor.no/dinesider/default.aspx?a=goPriserAbonnement

Jeg er blitt så vant til å sjekke nummeret på den som ringer, at jeg ville måttet ha Hvem Ringer til kr 25 pr mnd i tillegg. Da er forskjellen bare 55 kroner måneden. Så jeg er fortsatt ISDN kunde.

Og nei, jeg jobber ikke for Telenor...

1000 kr året er ikke så mye, nei.. men vi trenger overhodet ikke ISDN og er jævlig blakke. Er såvidt vi tar oss råd til å legge inn fasttelefon. Men med de mobilprisene som er så MÅ vi jo bare ha det.

Annonse

Gjest ingeniøren

1000 kr året er ikke så mye, nei.. men vi trenger overhodet ikke ISDN og er jævlig blakke. Er såvidt vi tar oss råd til å legge inn fasttelefon. Men med de mobilprisene som er så MÅ vi jo bare ha det.

Husk å sjekke hva det koster å bytte fra ISDN til analog. Hvis dere skal bo på det nye stedet relativt kortvarig, kan vinninga gå opp i spinninga.

Flytting koster uansett noe, hvis dere allerede har fasttelefon. Dere må sannsynligvis betale noe i tillegg for å få gjort endringene til analog i telefonsentralen. Kan ikke finne denne prisen på Telenors sider, ring 05000 og spør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...