Gå til innhold

Innvandrerbutikker.


Grip

Anbefalte innlegg

Ifølge avisartikkelen er det mellom 98% og 100% sannsynlighet for at man støtter en gangster hvis man handler i butikk hvor innehaveren har annen etnisitet enn norsk. (Avhengig av om den ene som drev lovlig var en av de tre norske eller ei.)

Så nå har vi innført kollektiv skyld, og innvandrere er skyldige selv om de ikke er dømt...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 167
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    70

  • Goliath

    35

  • Grip

    28

  • Ulv I Faarikaal

    21

Mest aktive i denne tråden

Så nå har vi innført kollektiv skyld, og innvandrere er skyldige selv om de ikke er dømt...???

Så du betviler at politiet har funnet de de hevder de har gjort ?

Kollektiv skyld har de selv påført seg, ikke hverken jeg eller politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du betviler at politiet har funnet de de hevder de har gjort ?

Kollektiv skyld har de selv påført seg, ikke hverken jeg eller politiet.

Hvordan har "Ali på hjørnet" (som er én av dem som IKKE har gjort noe gale) påført seg selv skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida - "innvandrerbutikker" drives selvsagt vanligvis av svensker og dansker...

Jeg forstår deg nesten slik at man ikke bør skrive om saken fordi pigmenteringen til de fleste av disse kremmerne er kraftigere enn hos nordmenn?

Det skrives da vitterlig om økonomisk kriminalitet ellers også.

Skal denne bransjen fritas pga drivernes hudfarge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg nesten slik at man ikke bør skrive om saken fordi pigmenteringen til de fleste av disse kremmerne er kraftigere enn hos nordmenn?

Det skrives da vitterlig om økonomisk kriminalitet ellers også.

Skal denne bransjen fritas pga drivernes hudfarge?

Nei, man skal fordømme de som ER kriminelle, istedet for hele gruppen som tilfeldigvis har samme hudfarge som de kriminelle.

Det er ingen forskjell på jødehetsen i 1937 og hetsing av innvandrere/muslimer (som grupper) i 2003.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man skal fordømme de som ER kriminelle, istedet for hele gruppen som tilfeldigvis har samme hudfarge som de kriminelle.

Det er ingen forskjell på jødehetsen i 1937 og hetsing av innvandrere/muslimer (som grupper) i 2003.

Du blander sammen hufarge og religion.

Det bør være en plikt for alle borgere å ta avstand den islamske religion og kultur, under henvisning til de fremtredende totalitære tendenser i disse.

Jeg skjønner ikke hvorfor du hele tiden skal komme trekkende med denne hudfargen, sør.

Slik du diskuterer, blir du nesten rasistisk fordi du alltid går i forsvar hvis det finnes en viss andel av mørkhudede blant dem eller den som omtales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du blander sammen hufarge og religion.

Det bør være en plikt for alle borgere å ta avstand den islamske religion og kultur, under henvisning til de fremtredende totalitære tendenser i disse.

Jeg skjønner ikke hvorfor du hele tiden skal komme trekkende med denne hudfargen, sør.

Slik du diskuterer, blir du nesten rasistisk fordi du alltid går i forsvar hvis det finnes en viss andel av mørkhudede blant dem eller den som omtales.

Islam og kristendom er det samme - begge kan tolkes både humanistisk og fundamentalistisk. Det er svært liten forskjell.

Videre - enten du snakker om folkegrupper eller religion så fordømmer du hele grupper basert på hva ANDRE har gjort.

Dette vet du natuligvis godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam og kristendom er det samme - begge kan tolkes både humanistisk og fundamentalistisk. Det er svært liten forskjell.

Videre - enten du snakker om folkegrupper eller religion så fordømmer du hele grupper basert på hva ANDRE har gjort.

Dette vet du natuligvis godt.

Islam og kristendom er det samme? Du må bli veeeldig teoretisk for å kunne hevde noe sånt. Forskjellen i hvordan de to religioner utøves, kan observeres av alle, hver dag og over hele verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen grunn for at grønnsakene er billige i slike butikker, er jo at innehaverne (eller deres ansatte/familiemedlemmer) selv reiser opp på Økern (eller andre steder det måtte være grossister) for å handle inn. Man kutter altså ut et mellomledd her.

Og så er det gjerne familiemedlemmer som drar lasset i fellesskap, og da kan det vel hende det snytes litt på antall ansatte på papiret ift. virkeligheten, slik at man ikke betaler fullt så mye skatt og arb.giver-avgift som man strengt tatt skulle...

"Nesten alt kjøttet vi har beslaglagt i Oslo så langt i år, fant vi i innvandrerbutikker" fortalte tollsjefen i Oslo for en tid tilbake.

Det kan vel også være en av grunnene til de rimelige prisene?

Kjøttet kan være bra eller det kan være dårlig. Det har i alle fall omgått alle kontrollrutiner vi har for omsetning av kjøtt gjennom ordinære kanaler.

Tør du å kjøpe slikt kjøtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam og kristendom er det samme? Du må bli veeeldig teoretisk for å kunne hevde noe sånt. Forskjellen i hvordan de to religioner utøves, kan observeres av alle, hver dag og over hele verden.

Kristendommen i dag er basert på akkurat samme bok som kristendommen på 1500 tallet. Det er samfunnet rundt som har tvunget de fleste kristne til å "modernisere" seg. Det samme vil skje med islam.

For øvrig har vi da kristne grupper i Norge som åpenlyst støtter terrorister som dreper sivile. Akkurat som det finnes muslimske grupper i verden som gjør det samme.

Det er tvillingreligioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nesten alt kjøttet vi har beslaglagt i Oslo så langt i år, fant vi i innvandrerbutikker" fortalte tollsjefen i Oslo for en tid tilbake.

Det kan vel også være en av grunnene til de rimelige prisene?

Kjøttet kan være bra eller det kan være dårlig. Det har i alle fall omgått alle kontrollrutiner vi har for omsetning av kjøtt gjennom ordinære kanaler.

Tør du å kjøpe slikt kjøtt?

Uttalte jeg meg om kjøtt i innlegget mitt? Nei, det gjorde jeg ikke...

Jeg har ikke uttalt meg, fordi jeg ikke vet nok om saken, og fordi jeg ikke pleier å kjøpe annet enn grønnsaker og denslags i innvandrerbutikker. Ikke er det så ofte jeg gjør det heller, av "geografiske årsaker" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er lite nytt. Man kjøper ikke bil om vinteren. Det er liksom ikke noe stas å sette fine vogner rett oppi saltsuppa på dagens vinterveier. Da er april/mai langt bedre. Jeg vet ikke om jeg blir å finne i markedet den kommende våren. Bilparken er ganske oppdatert som den er, og kvinnen i huset mener at det finnes andre ting her i livet enn biler.

Så det er i det hele tatt lite nytt. Jeg holder meg selvsagt ajour med det som skjer, men altså ikke i direkte kjøpemodus nå.

Du da? Satser på vårens lønnsoppgjør?

I lønnsoppgjøret er det intet å hente bortsett fra ballelo og surt oppgulp. Lønnsforhandlinger er i det hele tatt meningsløshet satt i system. I offentlig sektor et teater der der skuspillerne maler på de samme replikkene og der ressigørene bruker fjordårets manus. Utfallet er alltid det samme; pittelitt til alle.

Når det gjelder motor har jeg mer enn nok med å håndtere forsikringene innen giroens forfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendommen i dag er basert på akkurat samme bok som kristendommen på 1500 tallet. Det er samfunnet rundt som har tvunget de fleste kristne til å "modernisere" seg. Det samme vil skje med islam.

For øvrig har vi da kristne grupper i Norge som åpenlyst støtter terrorister som dreper sivile. Akkurat som det finnes muslimske grupper i verden som gjør det samme.

Det er tvillingreligioner.

Tja, fan vite. Men det forandrer ikke det faktum at rundt 90% av småbutikker i Oslo/Akershus drives på kriminell basis, med smuglig, heleri og grov skatteundragelse som det mest fremtredende. De aller fleste av butikkene drives av folk med innvandrerbakgrunn.

Folk bør derfor være klar over at de med 90% sannsynlighet, kjøper varer som ikke er kontrollert gjennom ordinære kanaler, og at man ved å handle der, i tillegg støtter organisert kriminalitet.

God appetitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, fan vite. Men det forandrer ikke det faktum at rundt 90% av småbutikker i Oslo/Akershus drives på kriminell basis, med smuglig, heleri og grov skatteundragelse som det mest fremtredende. De aller fleste av butikkene drives av folk med innvandrerbakgrunn.

Folk bør derfor være klar over at de med 90% sannsynlighet, kjøper varer som ikke er kontrollert gjennom ordinære kanaler, og at man ved å handle der, i tillegg støtter organisert kriminalitet.

God appetitt.

Omtrent som å kjøpe hjemmebrent, med andre ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg forstår du forsøker å vri oppmerksomheten vekk fra din egen "godkjente kriminalitet", og over på akkurat lik kriminalitet utført av mennesker med en annen hudfarge.

Den går ikke.

Hvem som prøver å vri saken over på noe annet er vel ganske så tydelig her Sør...he-he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen - du lar rasismen din ta overhånd. Den ene butikkeieren er ikke ansvarlig for hva en helt annen gjør.

Det er pinlig åpenbart at det eneste du forsøker er å sverte "innvandrere".

Ca 90% av innvandrerbutikkene butikkene drives kriminelt.

Det er derfor 90% sannsynlig at et man ved å handle i en slik butikk understøtter alvorlig kriminalitet.

De fleste vil si at dette er tilstrekkelig til å holde seg unna. Det er synd for de 10%, men kundene vet jo ikke hvem de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde ikke postet ditt første innlegg hvis innehaverene hadde vært hvite.

Tvertimot ville du trolig jublet deres "protest mot avgiftene" eller noe slikt.

Personlig fordømmer jeg kriminalitet uansett hvem som utfører den. Du, derimot, har oppfordret til slikt.

Her driver du med antagelser basert på fordommer så langt det er mulig å gjøre Sør.

Faktisk trodde jeg at det var noe du var prinsipielt i mot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 90% av innvandrerbutikkene butikkene drives kriminelt.

Det er derfor 90% sannsynlig at et man ved å handle i en slik butikk understøtter alvorlig kriminalitet.

De fleste vil si at dette er tilstrekkelig til å holde seg unna. Det er synd for de 10%, men kundene vet jo ikke hvem de er.

Nei, og 90% av motorsyklistene kjører nok for fort. Skal vi beslaglegge førerkortene til 100% av dem, og si det er synd på de 10% som var uskyldige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her driver du med antagelser basert på fordommer så langt det er mulig å gjøre Sør.

Faktisk trodde jeg at det var noe du var prinsipielt i mot?

Nei, jeg baserer meg på innlegget fra Grip hvor han oppfordret til ulovligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nei, og 90% av motorsyklistene kjører nok for fort. Skal vi beslaglegge førerkortene til 100% av dem, og si det er synd på de 10% som var uskyldige?

Nå henger du ut og stigmatiserer motorsyklister, det skal vi ikke ha noe av. Ikke alle motorsyklister kjører for fort, vi kan ikke dømme alle fordi en kjørte i 90 i 50-sone over Ekeberg i 1976, nemlig meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...