amtyst Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hei! Jeg er 50% sykemeldt pga av stor psykisk og fysisk belastning i hverdagen over tid, slik at jeg er blitt utbrent (mann med hjernesvulst for et år siden +++). Jeg jobber egentlig 75% og jobber dermed 7 timer 4 dager i uken. Jeg har tolket det slik at når jeg er sykemeldt 50%, betyr det at jeg skal jobbe to dager i stedet for 4. Stemmer dette? (Hele dager er det gunstigste pga reisevei til jobb etc). Til tross for denne sykemeldningen har jeg problemer med å få tidskabalen til å gå opp siden det bare er jeg som kan hente og bringe i barnehagen og siden min mann ikke kan passe datteren vår alene (fare for epilepsianfall). For å rekke å hente/bringe, får jeg 20-45 minutter for kort arbeidsdag de dagene jeg er på jobb. Jeg har ingen til å passe datteren om ettermiddagen, så jeg kan ikke dra tilbake og jobbe etterpå. I tillegg skal datteren min følges opp hos kiropraktor (øreproblemer og skjevhet i bein/hofte) og jeg selv har også diverse låsninger og trenger sårt behandling. Jeg ser ikke hvordan jeg skulle få til å følge opp dette i 75% jobb, så jeg må passe på nå som jeg er sykemeldt, selv om jeg er helt utslitt! I tillegg skal min datter til ØNH-spesialist i desember og jeg selv til psykolog. Jeg blir stresset bare ved tanken!!!!!!!! Spørsmålet mitt er: Kan jeg skrive av de litt for korte dagene på avspasering, slik at jeg slipper å komme en dag ekstra for å ta det igjen? Jeg har timer å ta av foreløpig... Jeg har i desperasjon møtt opp på jobb i dag, søndag, for å få den kommende uke til å gå opp + lappe på forrige. På toppen av dette kommer tilstelninger i barnehagen som jeg gjerne vil følge opp..... Hva skal jeg gjøre? Jeg burde antakeligvis fordele de 50% på alle dagene og heller få kortere dager, men jobben min er av en slik karaktér at det er lite gunstig + at hvis jeg kommer etter 0830 på jobb, så får jeg ikke parkeringsplass. I tillegg tar jobbreisa mi 35-40 minutter en vei! Noen råd? - føles ikke som 50% sykemeldt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129019-sykemeldt-kan-jeg-ta-avspasering/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
terningkast6 Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Du kan ta avspasering som du har opparbeidet deg selv om du er 50% sykemeldt. Kanskje du skulle tatt disse tankene opp med legen din og fått 100% sykmelding en periode. Ingen er tjent med at du sliter deg helt ut. Det du beskriver høres ganske slitsomt ut. For øvrig burde du tenke litt over om du ikke er tjent med kortere dager fremfor å stresse sånn de dagene du skal på jobb. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129019-sykemeldt-kan-jeg-ta-avspasering/#findComment-787298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amtyst Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Du kan ta avspasering som du har opparbeidet deg selv om du er 50% sykemeldt. Kanskje du skulle tatt disse tankene opp med legen din og fått 100% sykmelding en periode. Ingen er tjent med at du sliter deg helt ut. Det du beskriver høres ganske slitsomt ut. For øvrig burde du tenke litt over om du ikke er tjent med kortere dager fremfor å stresse sånn de dagene du skal på jobb. Tusen takk for tilbakemelding. Det var godt å høre det med avspasering. Når det gjelder kortere dager, så har jeg en jobb hvor dagene allerede er for korte, og jeg må jobbe med meg selv for at det ikke skal stresse meg..... Jeg jobber på lab, og hvis jeg skal kunne gjøre forsøk, må jeg ha hele dager. Det ER mulig å jobbe kortere dager, men jeg er redd jeg ville bli fryktelig stresset av det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129019-sykemeldt-kan-jeg-ta-avspasering/#findComment-787312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.